Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Efter en snöstorm för några år sedan och ett täcke som flög över huvudet på pållan tycker hon täcken är redigt otäcka. Att ta på...
2
Svar
30
· Visningar
3 460
Senast: axel
·
Träning Min häst har börjat bli ojämnt musklad och jag vet inte hur jag ska vända det? Jag tycker att jag alltid jobbar hästen lika mycket i...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Piek
·
A
Ridning Jag rider en ung (5 år) häst av travarras (ej körd i trav) 1 - 2 ggr i veckan, mest "på kul" och för att ägaren inte har tid att rida...
Svar
6
· Visningar
2 704
Senast: Annnor
·
H
Träning Jag har tagit mig lite vatten över huvudet och köpt en outbildad islänning som är det tjurgaste på denna jord, men finare, snällare...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: Pathmaker
·
W
Träning vad ska man göra åt en travare som går i passgång innan den kommer in i trav. för att ens få honom att trava så måste han få trava...
Svar
9
· Visningar
4 074
Hästhantering Har mitt 6åriga sto som är en blandning av tinker och varmblod. Rider western på henne. Hon är väldigt snäll men känslig och har inte...
Svar
17
· Visningar
5 031
Senast: Hoobes
·
Träning Hur går ni tillväga med träning och vila för den unga nyligen inridna hästen/ponnyn? Säg att ni har en stor häst som siktar...
Svar
5
· Visningar
2 631
Senast: Magnum
·
Träning Hej! Jag har märkt att inridning sker på väldigt olika sätt. Framför allt förberedande markarbete innan första uppsittning, och när...
Svar
11
· Visningar
3 421
Senast: Riley
·
Hästhantering Leading a weanling while riding for leading skills and attitude naturally. www.youtube.com/watch?v=wuXRrPHZCIk&reature=related
Svar
17
· Visningar
1 793
Senast: lil-sis
·
Ridning Hej!:D Jag undrar hur svårighetsgraderna i dressyr är? Är A, B eller C svårast? Sen finns det också t.e.x. B:1 och B:2. Är det rätt...
Svar
1
· Visningar
3 115
Senast: Julienne
·
Ridning Hej!:D Jag undrar hur många grenar det finns inom ridning? Vad heter dom?:confused:
Svar
0
· Visningar
689
Senast: HorseGirl
·
Ridning Min häst har varit lätt halt i V bak, ca en vecka. misstänkte att hon hade halkat till och sträckt sig. Har nu varit "halt fri" i tre...
Svar
3
· Visningar
822
Hästhantering Hallå. Då ni verkar ha koll på det mesta kanske ni kan ge förslag på hur jag ska göra. Har bestämt mig för att köpa 2 gotlandsruss som...
Svar
5
· Visningar
1 002
Ridning När ryttaren själv är konvalicent? Jag drog på mig en ordentligt ryggskott i förrgår & kan knappt röra mig, går hos kiropraktiker inkl...
2
Svar
29
· Visningar
3 060
Senast: Spirit
·
N
Ridning Jag har ingen aning om denna ligger rätt eller om det finns en liknande tråd. Hänvisa mig gärna eller så får mod flytta tråden...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Nixehen
·
Träning Hejsvejs! Nu är det så att jag har ett D-ponny sto dom precis blivit 18. Zelda är utbildad FEI dressyr och LB i hoppning. Jag har ridit...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 696
Senast: Piraja
·
Ridning Hej! jag rider på ett ställe där det finns en väldigt snäll ponny som jag vill bli säkrare på att rida. Han är ett gammalt gotlandsruss...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: loote
·
Hästhantering Har en 19årig herre som jag aldrig haft problem med o ta in från hagen på dagen förut, men nu igår och idag går han ifrån direkt han ser...
Svar
14
· Visningar
3 965
Senast: Tjockisina
·
Ridning Tillbaka med mina dumma frågor;) I mars ska jag vara med på en clinic med min unghäst född -09, clinicen är ca 1.2 mil ifrån där jag...
Svar
19
· Visningar
2 341
Senast: Aston
·
Träning Har någon en skiss på Strömsholmsmetoden/gymnastikhoppning att skicka mig eller kan jag hitta den på webben? Tack på förhand
Svar
0
· Visningar
744
Senast: leader
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp