Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ett litet omvänt problem med min unghäst. Han är helt orädd och för "cool" i alla situationer, eller vad man kan säga. Hade...
2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: axel
·
Hästhantering HejHej :) Jag har en kallblodstravare som inte har så jätte mycket respekt för mig och som inte vill "umgås" med mig. När jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 448
Senast: Pathmaker
·
Träning Vet inte om tråden ligger rätt, flytta den gärna annars(: Det är såhär att min lilla syster(12 år) har kärat ner sig i ett treårigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 869
Senast: Bejbie
·
C
Ridning När det blir dags för inridning/utbildning av unghästen och man vill rida den enligt Akademisk Ridkonst.. Hur börjar man helt enkelt...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: Immer
·
Träning Överdriven och lite ironisk överskrift men lite hur jag ska få vår ponny att komma framåt neråt och söka stöd på bettet..Han är ganska...
2
Svar
26
· Visningar
3 312
Senast: skuggi
·
Hästhantering jag har ett problem som är som så att jag har svårt att longera min häst, han blir lätt "testig" när man står på backen och stannar och...
Svar
3
· Visningar
1 034
Träning Min fråga/fundering är som rubriken... Började fundera över detta när jag, på annat forum, bad om tips på bett till min känsliga men...
Svar
11
· Visningar
2 031
Senast: ohpus1
·
Träning Har ett 10 årigt arab sto, som har vilat i ca 1 år snart, pga att jag fått barn. Har i några dagar varit ute å gått med henne och i går...
Svar
4
· Visningar
1 531
Senast: Vickan_85
·
Träning Satt och funderade häromdagen på min träning av min 4åriga arabvalack. Och blev då nyfiken på hur ni andra med 4åringar tränar dom? Hur...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: Eliteanka
·
Hästhantering jag bor i en stor stad utomlands och de enda stall som finns här är ett stall helt utan hagar. hästarna står uppstallade 24 timmar om...
2
Svar
39
· Visningar
4 293
Senast: corzette
·
Ridning Så fort jag sitter upp på en häst så får jag känslan av att hästen känns halt om jag sitter ner när vänster framben tar mark. Alltså...
Svar
6
· Visningar
1 408
Senast: Fullblod89
·
Ridning Varför är alla AR-kurser så ofantligt dyra? Hur kommer det sig att ryttarna är beredda för att betala så mycket pengar för en för många...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 092
Senast: bigganl
·
E
Hästhantering Hej! Det är så att jag har problem med min häst, han inte kan stå still i hästtransporten när transporten står stilla. När vi rullar...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Bejbie
·
Ridning Är en fd tävlingsryttare som tävlat msv dr-120 hopp. Tyvärr satte en ridolycka med en ryggskada som följd stopp för mitt fortsatta...
2
Svar
21
· Visningar
2 423
Senast: Zuzzi
·
C
Ridning Skåne Simrishamn området, någon som vet om man kan hyra häst typ 3-4 dagar någonstans där? Eller någon gård där man kan hyra en häst...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: Cara
·
Träning Jag såg en annons där det stod att hästen inte kan och aldrig kommer kunna gå i lösdrift. Vad kan det finnas för anledningar till...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 049
Senast: Liten
·
G
Hästhantering Jag har ett problem med min nordsvenska travare på 8½ år som har varit ridhäst i 1½år. I Januari fick han i princip stå i en månad pga...
Svar
5
· Visningar
4 804
Senast: lislolaslo
·
Ridning tänkte, att iom att vi är så olika, vore det inte roligt att få en liten inblick i hur vi hamnat där vi är nu i vår ridkonst? Utan...
Svar
13
· Visningar
2 720
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Jag ska börja tömköra min unga dam, hon är två och ett halvt år! När jag försöker så stannar hon och vänder sitt huvud mot mig och...
2
Svar
20
· Visningar
5 455
Ridning Hittar ingen tråd som jag tycker passar in så startar en ny om mitt konstiga lilla problem.. Jag har börjat få problem med att min häst...
Svar
11
· Visningar
9 112
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix