Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Hästhantering Hej! Det är så att jag har problem med min häst, han inte kan stå still i hästtransporten när transporten står stilla. När vi rullar...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Bejbie
·
Ridning Är en fd tävlingsryttare som tävlat msv dr-120 hopp. Tyvärr satte en ridolycka med en ryggskada som följd stopp för mitt fortsatta...
2
Svar
21
· Visningar
2 420
Senast: Zuzzi
·
C
Ridning Skåne Simrishamn området, någon som vet om man kan hyra häst typ 3-4 dagar någonstans där? Eller någon gård där man kan hyra en häst...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: Cara
·
Träning Jag såg en annons där det stod att hästen inte kan och aldrig kommer kunna gå i lösdrift. Vad kan det finnas för anledningar till...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 029
Senast: Liten
·
G
Hästhantering Jag har ett problem med min nordsvenska travare på 8½ år som har varit ridhäst i 1½år. I Januari fick han i princip stå i en månad pga...
Svar
5
· Visningar
4 771
Senast: lislolaslo
·
Ridning tänkte, att iom att vi är så olika, vore det inte roligt att få en liten inblick i hur vi hamnat där vi är nu i vår ridkonst? Utan...
Svar
13
· Visningar
2 716
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Jag ska börja tömköra min unga dam, hon är två och ett halvt år! När jag försöker så stannar hon och vänder sitt huvud mot mig och...
2
Svar
20
· Visningar
5 412
Ridning Hittar ingen tråd som jag tycker passar in så startar en ny om mitt konstiga lilla problem.. Jag har börjat få problem med att min häst...
Svar
11
· Visningar
9 040
Senast: Magnum
·
S
Hästhantering Nu är det så att jag har en häst som jag ridit i ca 5 månader, han är jätte snäll att rida i ridhuset och snäll att borsta osv. Men när...
Svar
8
· Visningar
6 521
Senast: skuggi
·
Träning Jag fick i en annan tråd en massa frågor på det. Och tyckte att svaren passade bättre här. Kräver du samma sak i utbildningen av...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 405
Senast: Pettsson
·
Träning Det finns trådar för de andra årskullarna men ingen 08-tråd, och jag är säkert inte den enda som äger en nybliven 4-åring! Vore kul att...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Maui
·
Hästhantering Min häst har ända sedan jag köpte honom för drygt tre år sedan haft perioder när han inte vill bli fångad i hagen. Nu är han i en sån...
2
Svar
25
· Visningar
2 560
Träning Jag tror att min tant byter galopp när vi är ute och galopperar, men jag tycker det är svårt att se vilken galopp vi har. Har ni några...
Svar
4
· Visningar
4 904
Senast: Hepzheba
·
Hästhantering Det finns kanske redan en tråd om detta, går inte att söka med iPhone av någon anledning. Min fråga är om ni alltid har med er...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 327
C
Träning Hej, har nu börjat hyra en fjording på 20 år. Hon är ganska enkel att rida, har väl lite svårt för galopp men inget stort problem. När...
2
Svar
32
· Visningar
4 269
Senast: Deimion
·
B
Träning hej jag älskar verkligen hästlivet och skulle nu vilja gå vidare och hjälpa någon att rida in en häst jag skulle nog kunna rida in allt...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: Brooklyn
·
Träning jag har inte ridit på ca två år, då red jag endast på ponnier. Nu om några dagar Ska jag rida och galoppera, jag är livrädd. har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Bylund
·
Hästhantering Min häst har genomgått 2 behandlingar och är inne på sin tredje nu för ledinflammation i ett knä. det blir bättre hela tiden och vi är...
Svar
14
· Visningar
2 640
Senast: Flingan
·
Hästhantering Jag har ett 4-årigt sto som jag har haft sedan hon var föl. Hon är frisk, trevlig och hyfsat väluppfostrad. Det är en glad och trevlig...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 435
Senast: Ingridl
·
Hästhantering I sommar ska mina hästar stå med grannens får i hennes hage det ska tydligen vara jätte bra med parasiter och sånt och de betar av...
Svar
10
· Visningar
4 685
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp