Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Det finns en häst på min ridskola som vägrar att tränsas. Han höjer upp huvudet så högt han kan och gör allt för att inte bli tränsad...
2
Svar
25
· Visningar
4 002
Senast: HannaZ
·
Träning Är bekymrad över mitt sto, f -07 (dr.stam). Köpte henne i slutet på september 2011 och har alltså inte haft henne så länge. Märkte...
Svar
6
· Visningar
1 629
Senast: akleja
·
J
Ridning Hejhej! Jag ska bli medryttare på en häst och vill ha lite tips på olika övningar man kan göra i ridhuset och så :) alla här verkar så...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Seabaz
·
Ridning Hejsan! Jag har ett blivande hoppsto, hon är sent tagen och har först nu börjat bli hoppad mer seriöst (8 år!) Innan dess har hon gått...
Svar
5
· Visningar
1 256
Senast: axel
·
G
Träning Hej! Har satt igång med ridning efter ganska långt uppehåll, och har kört privatlektioner ganska intensivt nu ett halvår ungefär. Känns...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: guld
·
Hästhantering Hej! behöver tips och råd om unghästfasoner! Min valack född 08 som jag köpte för en månad sen var endast sutten på 3 grr när jag tog...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 273
Senast: Bluefish
·
Ridning Jo låt höra vettiga resonemang här nu:banana: Ska plocka fram tidigare inlägg så ni inte kan slingra er från tidigare uttalanden:D
11 12 13
Svar
242
· Visningar
24 431
Senast: Rider
·
L
Ridning Hej! Jag har ett stort problem när det kommer till hoppningen, nämligen att jag blir osäker på högre höjder - desto piggare häst, desto...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: louisewendt
·
Hästhantering Min pålla står längst bak i transporten med rumpan mot bakbomen och rampen. Det här leder till att hon får (skav)sår på rumpan, på höger...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Constance
·
Hästhantering jag har en ljuvlig:devil:unghäst som är det mest envisa jag har träffat på och jag vill nu ha dels lite tips på hur man trollar fram...
Svar
11
· Visningar
2 067
Hästhantering Hej! Nu vet jag inte om det redan finns en sån här tråd men om det finns så flyttas jag gärna! Nu är det så att min unghäst ( sto ...
Svar
11
· Visningar
1 441
Senast: Linnzay
·
Ridning Jag har aldrig haft problem med knäna, eller andra leder (utöver ett bråkande bäcken och därtill rygg). Däremot har jag så långt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 293
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hej! Jag har en D-ponny, ett sto på 5 år. Hon är världens mest okomplicerade ponny och är hur bra som helst. Hon har alltid gått på...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: Magnum
·
J
Hästhantering Mitt ardennerföl hämtade jag när hon va 7 månader. Jag valde då att köra henne lös, då hon var totalt ohanterad osv. Resan gick...
2
Svar
28
· Visningar
3 689
Senast: misen
·
C
Hästhantering Hej, för några år sedan mötte jag en helt UNDERBAR Nordsvensk. Han var gammal då och finns ej i livet idag (må han vila i frid). Men...
2
Svar
26
· Visningar
11 856
Träning Hej! Jag ska börjar rida igen efter ca 3 års uppehåll (ska börja på ridskola igen). Har glömt ganska mycket, kan jag få några tips...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: guld
·
Hästhantering Har tänkt kastrera min lilla herre här snart. Men hur vet jag/känner jag att båda kulorna är nere? Kände igår och kunde känna typ 2...
Svar
0
· Visningar
935
Senast: Royal_724
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 237
Senast: Speedway
·
Träning Dags för ny tråd igen :) Idag har Rea fått sin man nerflätad och så har jag friserat kronränder och hovskägg, kortat av svansen lite...
44 45 46
Svar
903
· Visningar
70 752
Senast: aida
·
Träning Hej , har blivit förtjust i en D-ponny på 4år och längst ner i annonsen så står det att han är en klapphingst, vill väldigt gärna åka...
2
Svar
36
· Visningar
8 438
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp