Mobiltelefon när ni rider

Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid mobilen med när jag är ute med hästen, oavsett om jag rider, leder, tömkör eller vad jag nu gör. Beroende på vad jag har för kläder har jag den antingen i en jackficka med dragkedja eller i ett nyckelband om halsen hängande innanför jackan. Vill kunna komma åt den lätt utan att med våld behöva gräva fram den ur en tajt byxficka eller liknande, vill heller inte riskera att tappa den därav ligger den alltid i en ficka med dragkedja eller motsvarande om den ligger i en ficka.

Ljudet är alltid på. Har en ganska stillsam ringsignal, inget plötsligt hög skrålande och hittills har hästen inte brytt sig det minsta när det ringt.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid mobilen med men med ljudet avstängt. Rider mest i tuff terräng långt hemifrån så jag skulle inte våga lämna den hemma. I ridhuset är den med men inte på mig nödvändigtvis.

Har ett sports tracking program som gör att jag kan visa på internet vilken rutt jag tagit och det är ju guld om det värsta skulle hända :crazy:
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Alltid telefon med! :) På nya stallet har vi även en liten tavla där man skriver om man far ut och rider, tid, plats osv.

Min telefon brukar ringa titt som tätt i stallet och när jag rider, ser ingen annledning till att stänga av ljudet, bättre att hästen lär sig att det där ljudet kommer då och då utan att man behöver rusa iväg. :)
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Rider ensam till 98% så mobilen är alltid med! Jag känner mig även tryggare när den är med och ser alltid till att jag har bra med batteri ifall något skulle hända under ridturen :)
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid mobilen med på ridturerna då jag ofta rider ut ensam i skog och mark, och inte alltid håller mig till stigarna.
Brukar vara lagom dålig på att stänga av ringsignalen men den får ringa bäst den vill, svarar sällan på hästryggen beroende på situation, och ber då att få återkomma när jag ridit färdigt.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

KL

Jag rider nästan uteslutande bara ut, och nästan alltid själv, så jag har alltid mobilen med. Skriver på tavlan i stallet vilken runda jag tar och vilken tid.

Jag har alltid min mobil på ljudlös/vibration, men det är mest min sociala akwardness som hatar när det ringer när man sitter i kollektivtrafiken. Har nästan fobi för att prata i telefon på buss eller tunnelbana ;) Svarar inte i telefon när jag rider heller, jag ringer upp när jag kommer tillbaka istället.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Det finns kanske redan en tråd om detta, går inte att söka med iPhone av någon anledning.

Min fråga är om ni alltid har med er mobiltelefon när ni rider? Ja det har jag,rider oftast ut och då själv.känns tryggt att kunna ringa om något händer, eller att skolan kan få tag på mig om det hänt mina barn något.Jag har själv varit slarvig med att ta med den, tycker det är bra att ha den med ifall något skulle hända.

Hur resonerar ni kring att ha mobilen med när ni rider? Har ni ljudet på när ni rider i ridhuset exempelvis?] jag har aldrig speciellt hög ringsignal på så svar ja, ljudet är på även vid ridhusridning.[/QUOTE
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Förut glömde jag oftast mobilen hemma & aldrig red/rider jag den väg jag sagt att jag ska rida för man hittar alltid någon annan väg som man bara "måste" rida i stället :angel:

Har faktiskt blivit bättre med att komma ihåg mobilen då jag rider ut. Ljudet är på och jag placerar den i bröstfickan där jag får för mig att den klarar sig bäst om jag skulle ramla av :laugh:
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Mobilen är alltid med ut, på vibration. I ridhus utan tränare är den med, i ridhus med tränare är det olika :)
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag försöker komma ihåg att stoppa telefonen i fickan när jag rider. Om det skulle hända något är den ju bra att ha. När jag rider lektion vill jag inte ha ljudet på.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid telefonen med mig när jag rider, men stänger av ljudet. Helt enkelt för att jag inte brukar svara om någon ringer när jag rider eftersom jag är upptagen, men vill ha den till hands som något skulle hända.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag har mobilen alltid med eftersom jag iprincip alltid rider ut. Rider också ut med de andra i stallet så om någon skulle glömma så finns det alltid en att tillgå. Dessutom känner vi varandra väldigt bra så vi vet vilka vi ska ringa till om det händer något.

Vi har alltid ljudet på. Vi vande hästarna genom att spela musik från mobilen när vi red så numera om det skulle ringa så tycker hästarna att det inte är något läskigt.

Men aldrig att jag skulle få för mej att prata i mobil någon längre stund om det ringer. Jag svarar och hör efter om det är något viktigt (för det kan trots allt ha hänt något), är det inget viktigt så hörs man senare helt enkelt.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag är den som alltid har med mig mobilen ut på ridturerna. Har den alltid med mig överallt.

Fast i skogen vore det ju bättre om fler hade med sig sina mobiler, då det är min häst som är vildast och det brukar vara vi som far iväg på äventyr hehe :O)
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag har alltid med mig mobilen, oavsett om jag rider ut eller på bana. Dock är den inställd på ljudlös
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag har alltid telefonen med mig, ifall det skulle hända något. Spelar ingen roll om jag är ute i skogen eller paddocken, man vet aldrig när olyckan är framme och man behöver få tag på någon!

Jag har alltid ljudet avstängt. Rider mestadels unghästar hemma och vet inte hur de har reagerat. På skolan (går hippolog på wången) rider jag alltid lektion på skolhästarna och då har jag också ljudet avstängt, just för att det är lektion. Min egna häst kan lätt bli spänd och är ganska känslig så då får ljudet också gå bort. Hon fixar mobil ljud, men beror lite på situation.. ibland är det inte riktigt rätt tillfälle att ha en ringande telefon.
-Rider jag känsligare och lite spända unghästar tar jag även bort vibrationen.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har ALLTID mobilen med, har tvingat min syster att alltid ha sin också.
Finns flera anledningar till det:
  1. Man ramlar av och hästen springer iväg= kan ringa stallkompisar/stallägaren och underrätta att hästen är på språng
  2. jag ramlar av och man vet inte vart jag är riktigt = Man kan ringa och leta efter ljudet (om man vet vilka rundor jag brukar rida)
  3. Jag kan ringa efter hjälp om jag inte kan ta mig någonstans
  4. and so on
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag har alltid med mobilen på uteritter, vill även ha den med i paddock/ridhus och helst även i stallet då jag ofta är ensam. Ringsignalen är i princip alltid på, ingen av hästarna bryr sig om den.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Kl

Ja mobilen är alltid med.

Har än så länge bara varit i behov av den för egen del när jag har ringt och sakt att hästen är på väg hem och jag är oskad men hästen kommer troligen hem före mej.

Kram
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Sedan en olycka när jag var helt ensam i stallet för fyra år sedan (ej ridolycka) där jag bröt foten och hade fått krypa till närmaste hus i snö och 10 grader kallt om jag inte haft mobilen, går jag öht inte hemifrån utan den.

Alltså är den ALLTID med när jag rider. Känner mig "naken" utan den!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
72
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
518
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 589
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp