Mobiltelefon när ni rider

Sv: Mobiltelefon när ni rider

jag har så gott som alltid mobilen med mig. rider 99,9% av gångerna ensam så då är det bra att kunna ringa om hästen sticker(trots en helknäpp häst så har jag bara ramlat av en gång och det från skritt, 5m från stallet :rofl:, hästen sprang till hagen så inget dramatiskt ^_^).
har alltid ljudet på, ingen hög ringsignal och hästen reagerar inte på den.

dock så skickar min mobil tomma sms när jag rider XD, så ska köpa ny att ha till vardags och leta upp en gammal att ha i stallet så inte den nya också blir full av hö och damm :b
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Alltid mobilen med. Alltid. Vare sig jag är ensam i ridhuset eller rider ut i sällskap. Man vet aldrig vad som kan hända, och situationen att ligga på backen även om man inte skadat sig, med hästen springandes hemåt och utan telefon etc - gud vad jag skulle ångra mig! Eller ännu värre: ute i skogen skadad och ingen vet vart man är - att då kunna ringa. Eller ute i skogen med en häst som brutit benet och inte kan gå - att då kunna ringa.

i ridhuset brukar jag sätta den på ljudlös så jag inte blir så störd. Poängen är ju att själv kunna ringa först och främst, vid behov. Hästen bryr sig inte ett dyft om ringsignalen, det är jag själv som blir störd och distraherad och tycker det är störande. Svarar ALDRIG om det ringer när jag rider.
 
Senast ändrad:
Sv: Mobiltelefon när ni rider

*kl*

Jag har alltid mobil med mig var jag än är så den är alltid med även i stallet/vid ridturer. :) Jag är en ganska nojjig mamma så jag vill alltid finnas tillgänglig om det skulle vara något med dottern + att polisen alltid ska kunna nå mig om det är något och tvärtom.

Min häst bryr sig inte ett dugg om ringsignaler och ljud så jag har oftast ljudet på. Däremot känner hon igen sms-signalen och vet att när det ljudet kommer så blir matte lite disträ och joxar med mobilen så då passar vi på att försöka ta egna vägar och tvärvända hemåt osv. :p

Ofta om jag rider på ridbanan eller om jag rider ut själv så har jag musik igång. Både jag och tant gillar att rida till musik. :)
Brukar smsa sambon och ibland även stallägaren när jag rider ut ensam så att någon vet att jag är ute ensam.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

kl

Jag har alltid mobilen på mig när jag rider om det skulle hända något akut med hästen eller att jag skulle ramla av :) Struntar alltid i om folk ringer/smsar till mig när jag sitter på hästen.

Lite OT: Funderar på att skaffa mig något praktiskt "armfodral" till mobilen som man kan ha sommaren. Någon som har tips på sånna?
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag skulle också vilja ha nån smart lösning på hur man kan ha den med när man inte har jackan att ha den i.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Vill alltid ha den med vid uteritt! Blir helt nojjig om jag har dåligt batteri och får då för mig att jag garanterat kommer åka av... På min förra telefon hade jag ett "snöre", hängde telefon runt halsen och stoppade sedan ner den i säkerhetsvästen / bh:n för att lätt komma åt den. Ska införskaffa ett sånt bums tror jag bestämt.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid med mig mobilen, skulle inte våga ge mig ut utan den. Dock har jag aldrig tänkt på att sänka volymen eller stänga av ljudet vare sig jag ridit i skogen eller tränat. Nu har jag i princip alltid ridit ensam ute och nästan alltid tagit privatlektioner så jag har inte behövt ta hänsyn till spattiga hästar men det kan vara bra att tänka på i framtiden.
 
Senast ändrad:
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag har den alltid med. Dels om det skulle hända något, dels använder jag den som GPS.
Stänger dock av ljudet och svarar inte på varken samtal eller SMS. Har en ljudkänslig häst och dessutom vill jag inte bli störd.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Jag försöker att alltid ha mobilen med ute när jag rider. Köpte ett fint mobilfodral med karborreknäppning samt en rejäl kabinhake sä man kan fästa den antingen i byxorna eller på sadlen.
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

*KL*

Eftersom jag har gått och blivit beroende av min Iphone så är den alltid med i fickan oavsett, rider dock nästan alltid med handsfree och när jag rider i ridhuset har jag även musik i öronen, av någon anledning blir min ridning bättre när jag rider med musik, sen kan man ju anpassa den till hur hästen är för dagen (pigg spänd häst = lugna kärleksballader, slö eller ej framåt häst = lite mer power i låtarna)

Naturligtvis undviker jag att rida med musik i öronen vid uteritt då hästen jag rider kan flyga i luften för ljud man själv vill höra så att man kan vara lite beredd.

Sen är den som ni andra säger; bra vid säkerhetsskäl!
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Alltid mobil med!

Jag har ljudet på som vanligt, min häst bryr sig inte om den börjar skråla och de hästar+människor jag rider med bryr sig inte heller om det.

Jag har haft användning för mobilen flera ggr under uteritt så jag tar alltid med mig den.

Kommer aldrig glömma när jag vaknade på en åker, hästen var borta och jag kunde inte ta mig upp!
Då var jag lyscklig över min mobil så jag kunde ringa efter hjälp!
 
Sv: Mobiltelefon när ni rider

Har alltid mobilen med musik på när jag rider. Lätttillgänglig så jag kan byta låt ibland. Både på ridbana och ut i skogen. Dock ej när jag rider med sällskap i skogen. Har häst under inridning samt äldre sto.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
72
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
518
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 589
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp