Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hejsan! När jag var yngre red jag på en ridskola i några år, nu vill jag gärna börja rida på en ridskola igen men är rädd att jag...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: lewellyn
·
H
Hästhantering Hejsan :-) Jag har läst runt lite här på Bukefalos om hästar som står ensamma och tänkte nu berätta om min Nordsvenska valack på 20...
Svar
16
· Visningar
2 673
Senast: tgd
·
Hästhantering har köpt mig en 3årig tinkervalack haft honom i 3 veckor än så länge... Vad gör ni med era tinkrar? bilder:) sen har jag hört att...
Svar
9
· Visningar
2 226
Senast: nettizen
·
Hästhantering Ja, som frågan lyder? Han gör det när jag ska sätta på honom hans täcke eller tar av det när jag ska knäppa det fram och ställer mig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 461
Senast: avslutat medlemskap
·
I
Hästhantering Hej! Om allt går vägen i morrn, så kommer jag att få hem ett nytt sällskap till min islandshäst. Det är en liten 2 årig...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Har ett stort problem med min häst! Han är 5 år gammal och jag har haft han sedan början av hösten. När man ska ta ut han till hagen på...
2
Svar
22
· Visningar
2 486
Senast: obbbi
·
Ridning Hur länge brukar ni vänta med att rida efter en hästinfluensavaccination?
Svar
7
· Visningar
11 950
Senast: Kookaburra
·
Ridning Tänkte bara lägga in en länk till film som jag hittade på youtube, gav mig en ny syn på bilderna i Podhajsky's böcker :crazy:. Sen...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 144
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej, är rätt så ny här, har en fundering och vill ha lite hjälp av er erfarna bukare :) Jag kollar rätt så mycket på hästannonser för...
Svar
10
· Visningar
1 632
Senast: Lager
·
B
Hästhantering Var på Göteborg gorse show igår. Alltid lika kul och trevligt att vara där! Men i år såg jag något som jag reagerade starkt på. Det...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Bite_me
·
G
Ridning Hej ! Funderar på att skaffa ny häst igen hitta en super fin valack . Haflinger, stor maffig och verkligen viktbärande stog det...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej! Jag har en 3årig tinkervalack som jag haft 1 månad nu.. Helt underbar i alla lägen, men till min fråga nu är att han gärna "går" på...
Svar
12
· Visningar
1 802
Senast: avslutat medlemskap
·
Ridning Har problem att hitta sadel till min häst, allt glider fram. Har varit hos sadelutprovare i två omgångar nu och senast konstaterades att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 659
Senast: fjordtokan
·
Ridning Efter kraschen av förra datorn insåg jag igår att en länk som jag tidigare sparat som favorit är borta och jag minns inte vad ryttaren...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Jocelyn
·
Träning Hej! Har någon något tips för att få bättre balans när man rider barbacka? skritt går ju bra, men trav blir så himla skumpigt och jag...
Svar
14
· Visningar
4 470
Senast: Hepzheba
·
Ridning Jag har bara ägt ridtravare och de är ju ganska smäckra, har dessutom haft dressyrsadlar på dem. Jag har så länge jag kan minnas fått...
Svar
13
· Visningar
2 422
Senast: olsssson
·
L
Hästhantering Hej! Jag har stött på ett problem med min foderhäst som jag nu har haft i 3 månader. Han går på lösdrift med två andra hästar och när...
Svar
4
· Visningar
1 339
Senast: Love_Maya
·
Hästhantering Hejsan! Jag har funderat på en grej rätt länge frågan lyder såhär: Jag är en tjej sanrt 13 år som är ungefär en sådär 160 cm lång och...
Svar
9
· Visningar
1 661
Senast: Trogen
·
Ridning En häst blir bärig när den arbetar bak o böjer sina bakre ledgångar. Den har hela tiden ett stärkande arbete o kommer när det är dags...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
16 264
Senast: Fiador
·
S
Träning Har ett halvblod på 7 år som jag köpte i somras. För att göra en lång historia kort så blev jag lurad på hästen och det visade sig att...
Svar
11
· Visningar
3 211
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp