Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min pålla står längst bak i transporten med rumpan mot bakbomen och rampen. Det här leder till att hon får (skav)sår på rumpan, på höger...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Constance
·
Hästhantering jag har en ljuvlig:devil:unghäst som är det mest envisa jag har träffat på och jag vill nu ha dels lite tips på hur man trollar fram...
Svar
11
· Visningar
2 069
Hästhantering Hej! Nu vet jag inte om det redan finns en sån här tråd men om det finns så flyttas jag gärna! Nu är det så att min unghäst ( sto ...
Svar
11
· Visningar
1 442
Senast: Linnzay
·
Ridning Jag har aldrig haft problem med knäna, eller andra leder (utöver ett bråkande bäcken och därtill rygg). Däremot har jag så långt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 300
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hej! Jag har en D-ponny, ett sto på 5 år. Hon är världens mest okomplicerade ponny och är hur bra som helst. Hon har alltid gått på...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Magnum
·
J
Hästhantering Mitt ardennerföl hämtade jag när hon va 7 månader. Jag valde då att köra henne lös, då hon var totalt ohanterad osv. Resan gick...
2
Svar
28
· Visningar
3 693
Senast: misen
·
C
Hästhantering Hej, för några år sedan mötte jag en helt UNDERBAR Nordsvensk. Han var gammal då och finns ej i livet idag (må han vila i frid). Men...
2
Svar
26
· Visningar
11 949
Träning Hej! Jag ska börjar rida igen efter ca 3 års uppehåll (ska börja på ridskola igen). Har glömt ganska mycket, kan jag få några tips...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: guld
·
Hästhantering Har tänkt kastrera min lilla herre här snart. Men hur vet jag/känner jag att båda kulorna är nere? Kände igår och kunde känna typ 2...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: Royal_724
·
J
Träning Jag köpte en ny häst i september -11, han är jättemysig och världens snällaste att hålla på med. Han är en 9årig halvblodsvalack. Han är...
Svar
13
· Visningar
10 279
Senast: Speedway
·
Träning Dags för ny tråd igen :) Idag har Rea fått sin man nerflätad och så har jag friserat kronränder och hovskägg, kortat av svansen lite...
44 45 46
Svar
903
· Visningar
70 757
Senast: aida
·
Träning Hej , har blivit förtjust i en D-ponny på 4år och längst ner i annonsen så står det att han är en klapphingst, vill väldigt gärna åka...
2
Svar
36
· Visningar
8 439
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej jag har en häst som jag brukar hålla på med horse man ship på vi gör allt möjligt sparkar boll välter pallar rullar boll mm men nu...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: talisman
·
Ridning I somras köpte jag en travare vid namn Viktor som är 13 år. Han är aldrig tränad eller startad i trav, han har alltid gått som ridhäst...
Svar
10
· Visningar
2 588
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! min rätta häst är INTE varmblod, jag har provridit flera stycken:cry: och undrar nu, jag har min bästis som är hästgalen och har...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: Biomon
·
Träning Ungefär en gång i veckan håller jag en ridlektion för min mamma som rider sin gamla men pigga nordis. Nu behöver jag er hjälp att hjälpa...
Svar
8
· Visningar
1 477
Senast: HannaAberg
·
Hästhantering Min ungvalack har nyligen börjat lastas och det går fint på, mindre bra av. Han vill kliva rakt ut på sidan av lemmen och blev väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 574
Senast: Buck
·
Ridning Vill slå ett slag för säkerheten och vikten att ALLTID rida med hjälm och även väst - även när man bara ska ska skritta en liten runda...
2
Svar
35
· Visningar
4 437
Senast: Bowman
·
P
Ridning jag har ett varmblod som är 9 år, startad på travet några gånger, reds sedan in till ridhäst. jag har haft honom i tre månader, och jag...
Svar
11
· Visningar
1 640
Senast: HannaAberg
·
Hästhantering Har ett problem med min nya häst på 3 år, hon kan inte lämnas ensam varken i hagen eller boxen. I boxen stegrar hon sig emot boxväggen...
Svar
4
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar