Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Först hästaktiv i 13 år, bla jobbat i dressyrstall, sen uppehåll efter en olycka och förlorat intresse i 10 år, sen tränat andra i...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Sulax
·
E
Ridning Jag har nu börjat rida en varmblodshingst som ska skolas :) han har bara blivit riden ca 6 gånger och då gått galoppintervaller, alltså...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Anna_H
·
Träning Hej! jag går ju på ridskola för första gången i mitt liv däremot har ja bara ridit privat på massor av olika typer jag har galopperat...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Karre
·
L
Ridning Jag har en häst, världens snällaste, har dock ett problem. Hon vägrar gå fram, i skogen är hon hur pigg och framåt som helst, men så...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: Lager
·
H
Ridning Har sökt och hittar ingen hjälpande tråd, så postar en egen. Har en 12 år gammal travare som stått många år i vila. Har tävlat trav...
Svar
9
· Visningar
1 679
Senast: nexxa
·
Ridning Jo nu är det så att det har visat sig vara lättare att köpa häst inom eget land och jag har redan hittat en som finns nära mig(i samma...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: iNHALE
·
J
Ridning Hej. Har precis börjat rida en stor halvblodsvalack på 16 år, har inte ridit på två år ungerfär så känner mig rätt ny igen :) Till...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: akleja
·
Ridning hej! Har en nordsvensk som är 23 år. Han är ganska pigg, men har en gammal skada som ibland kan märkas av, då han lätt blir stel. Han...
Svar
13
· Visningar
2 286
Senast: johanssk
·
Ridning Ja vad gör man? Efter kritik mot min svankande rygg, så försöker jag rätta sitsen till det bättre efter tränarens instruktioner. Det...
Svar
16
· Visningar
3 213
Senast: johanssk
·
T
Hästhantering Jag har en valack som bits. Han biter i kläder, tar mössor, handskar mm. Antar att det är ett sätt att visa dominans men jag behöver...
Svar
5
· Visningar
1 856
Senast: Lager
·
Ridning Jag har tänkt sy mig en ridkjol och vill ha inspiration i form av bilder! Jag ska ha den främs för värmens skull och inte som...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
24 575
Ridning Hejsan alla på Bukefalos! Tänkte fråga efter tips på bett på mitt sto! Jag rider henne på tredelat och raktbett med lösaringar, det...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Eliseeh
·
I
Träning Har alltid funderat på varför varför en häst tuggar på bettet. Jag menar frenestiskt, så att det bubblar saliv ur munnen under hela...
2
Svar
21
· Visningar
8 574
Senast: cejay
·
Hästhantering Näste helg ska jag och min häst för första gången åka iväg på träning, och inte vilken träning som helst, utan TRICKTRÄNING:laugh...
Svar
13
· Visningar
1 929
Senast: Amk
·
S
Hästhantering Hejsan, vet inte hur jag ska skriva det här .. :confused: Men såhär är det. Jag är en tjej på 14 år, fyller 15 i år. Jag har ridit ett...
Svar
9
· Visningar
1 693
Senast: CFUIL
·
C
Ridning Vad är er Inspiration i denna stund? Jag inspireras av olika saker hela tiden, en dräkt, en vacker sadel, en lyckad lektion, en...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 240
Senast: Immer
·
H
Hästhantering Hej! Jag har en hingst född 2010. Han blir alltså 2 i sommar. Jag fick honom i sommras och han är inte så värst mycket hanterad innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 070
Hästhantering Har problem med rymmande häst... När jag tar ut mina hästar ur hagen så har vi en häst som rymmer genom att spränga staketet bara för...
Svar
6
· Visningar
1 293
Träning Jag har ett sto på 7 år nu som verkar vara vääldigt sällskapsjuk av sig. När någon lämnar ridhuset när vi rider blir hon galen om vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 425
Senast: Kallin
·
K
Träning Hej! :D Min största dröm med hästar är att hålla på med Natural horsemanship!:love: Men jag kan egentligen inget om det! Det...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: KiiiWiii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp