Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Hej alla! Jag är ny här på bukefalos och behöver lite hjälp.. Det skulle betyda guld om ni kunde hjälpa mig! Jag är medryttare på en...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: supersara
·
Ridning Jag har ett ganska stort problem. Jag rider min häst mycket bättre barbacka än med sadel. Sadel ger mig prestationsångest och jag...
Svar
18
· Visningar
1 868
Träning :bump:Skriver ett inlägg till nu när jag ändå håller på... Men iallafall, min häst hatar även när man spänner sadelgjorde, hon sparkas...
Svar
14
· Visningar
2 669
Senast: Marita73
·
Ridning Nu vet jag inte om det här läggs i fel kategori! Nu behöver jag hjälp Bukemänniskor! Jag har ridit sen jag var åtta år och har haft...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: LisaY
·
Ridning Vad gör ni för att få till eran sits? Vad för övningar eller tips har hjälpt dig? Jag har problem som kommer och går. Väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 418
E
Träning jag har ett STORT problem med min häst han är 6 år han låter mig inte hoppa upp utan jag måste trycka upp han i ett hörn och ha någon...
Svar
9
· Visningar
2 251
Senast: Lager
·
M
Hästhantering Hej! Jag har ett problem med min kära häst.> Just nu rider jag vårt fuxsto, och bara det säger väl en del ... ja hon är SPECIELL...
2
Svar
25
· Visningar
4 035
Senast: Miramax
·
N
Ridning Hej! Vissa säger att det är bra då hästen tuggar på bettet och då de får fradga i munnen, varför är det bra? Hästen "accepterar"...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 263
S
Hästhantering Hej! Jag går på ridskola, Junior grupp dettta är första gången jag går på ridskola. Bara ridit privat förut. Jag är osäker på när...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: loote
·
Ridning När var första gången man använde sig av begreppet "klassisk dressyr" och vem myntade det? Någon som vet?
Svar
16
· Visningar
2 637
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Har en ponny på 5 år som blivit jobbig att leda nu den sista tiden. Jag tror att det kan bero på att det snart är tävlingssäsong och då...
Svar
19
· Visningar
3 263
Senast: MiaMaria
·
Ridning Hej! Min kompis o ja rider ofta tillsammans och hennes häst har inga skor, så på vintern gör det ont i hans hovar när man rider, vad...
2
Svar
38
· Visningar
4 410
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Hej! Jag undrar när ni anser det vara skadligt för en häst att flytta, jag menar antal gånger? Jag har nyligen flyttat min häst för...
Svar
14
· Visningar
3 065
Hästhantering Hur lång tid har det tagit innan hästen har känt sig hemma och har kunnat slappna av?
2
Svar
25
· Visningar
3 197
Senast: cirkus
·
Träning :bump:Hej! Jag skulle behöva lite hjälp... Min häst har blivit superpigg det senaste året! Jag trodde först att det berode på att vi gav...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: janna
·
Ridning Vet inte om denna tråd ligger rätt, men då kan väl någon vänlig själv flytta den? Min fråga lyder som rubriken säger. Min mamma har...
Svar
6
· Visningar
1 909
Hästhantering Har en 4½år gammal kille som är väldigt misstänksam mot nya människor. Han är min egen uppfödning, som liten vara han alltid nyfiken på...
Svar
5
· Visningar
1 772
Senast: akleja
·
M
Hästhantering Hej.Jag har för ca 2 månader sedan fått hem 2 stycken shettis hingstar födda -10. Dom var väldigt o hanterade och den ena av dom är...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: akleja
·
F
Hästhantering Jag har två ston, en 6-åring och en 4-åring som jag haft tillsammans med en b-ponnyvalack i ett stall med tre boxar. De två stona har...
Svar
6
· Visningar
1 336
Senast: Magnum
·
Ridning Jag har ett fullblod som haft ryggproblem, har kissing spines men de är bra nu. Blir ju aldrig läkt men han har inte ont mer. När man...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp