Sv: Inspiration just nu?
Ja det måste vara härligt med en sån, - också
KL
Men jag klagar inte just nu i alla fall (ja nu har hästen vila så ingen av oss klagar
Jag var väldigt trött på mej själv och hästen och oss ihop ett tag i våras, tyckte att jag var rätt värdelös som dressyrryttare (eller ryttare i dressyrsadel särskilt)
Så min inspiration senaste månaderna har varit att komma tillrätta med en del som har handlat om rent fysiska saker, tex bla hur mycket brunsterna på vintern/våren påverkar hästen rent fysiskt, trots att hon inte visar brunst särskilt mycket. Bla tillskott i fodret samt massage ofta och ganska intensivt, syns nu och känns i hela kroppen,
Samtidigt har jag verkligen fått jobba med mej själv, och det har sannerligen behövts, för att kunna använda sitsen på ett sätt som hjälper henne att röra sej......
Hon är den hon är och jag också, men som det har känts nu har hon inte ens ponnytrav längre
Sista träningarna och ja många pass faktiskt, har varit såna som jag har svävat runt leende efter, och det var sannerligen inte fallet tidigare i våras
Det är inte en lätt häst och jag har accepterat det nu, tror jag,(men skulle ge vadsomhelst för en lättare ibland..
) men när vi får till det är hon fantastisk
Massor massor av grundarbete, takt lösgjordhet bla och inte minst min inverkan och sits, har det handlat om och det återgår vi till varenda pass, men jag är bättre på det nu och det har gett resultat. Det är inspirerande .