Inspiration just nu?

Sv: Inspiration just nu?

:D

Bra, det går bra, har bara bott här i en vecka men allt känns fint och hästarna strömmar in efter hand nu.

Ja kanske en bildtråd på gnägg är på sin plats :laugh:
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag inspirerades väldigt då jag red unghästen i helgen. Vi hade haft tävlingar på gården och han hade busat som en galning i hagen pga det. Redan då jag rastade av honom innan som handhäst efter gammelgubben insåg jag att han var lite tröttare än vanligt.
När jag satt upp sen insåg jag att vi skulle kunna börja RIDA direkt. Annars har jag fått rasta av honom uppsuttet med först för att inte åka i backen.
I helgen var han där från start och vi kunde arbeta och verkligen komma till ridning på en gång. Det var så himla roligt. Och han var SÅ duktig!
Åh, vad roligt det ska bli med den här hästen när han blir äldre! Han har ju så lätt för sig det lilla livet.

Jag inspireras faktiskt också av hur himla rara han och gammelgubben är mot varann, att de hittat varann. De gillar verkligen varann och känner att de hör ihop. Vi är en rödhårig familj av dårar. :P

Jag inspireras också av min suveräna tränare som jag lär mig så himla mycket av. Det är underbart med någon man kan diskutera kring allt man funderat kring. Och jag funderar mycket om hur, var, vad, varför. Det är roligt med någon annan som gör det. Och som dessutom besitter så mycket mer kunskap. Jag ser fram emot nästa träning!

Och jag tycker det är fantastiskt att gammelhästen på 27 år är så fräsch som han är. Han har stått mycket i sommar iom att jag varit sjuk. Så han har tappat mycket styrka i dressyren. Men han är inte så stel som jag befarade att han kunde bli om han stod. Och han har fortfarande en maaaassa energi, den gamle stollen. Han är helt underbar! Och han ger mig inspiration.
Hur säker jag känner mig på honom jämt och hur väluppfostrad och skolad han är ger mig inspiration att en dag kunna känna så med unghästen. Att vi ska kunna formas efter varann på samma sätt som jag och gamlingen formats till ett så bra team efter alla år ihop.
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag söker inspiration och letade därför upp denna tråd. :love:

Har själv inget direkt att bidra med precis just nu (söker som sagt) - men det var ett j-a liv på 4-5 kattskrällen i trädgården inatt (trots att det blåsta halv storm och regnade småspik/snöblask). Så våren ÄR på väg :) och DET i sig är inspirerande. Ska se om jag hittar ngn spännande resa eller kurs att anmäla sig till i ngn monter på mässan....
 
Sv: Inspiration just nu?

Hoppade in på tråden just för att skriva att våren är på väg :D

Så soooolen som strålade idag är ju inspiration nog, men har även anmält oss till första clinicen i klassisk dressyr för våren nu och det är om en månad, så då får vi ju ha kommit igång :banana:
 

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp