Inspiration just nu?

Sv: Inspiration just nu?

Tre aktuella "inspirationer":
- Jag har varit på connemara riks idag. Blev helt betagen av ett par underbara djur!
- Fick hem ett par beställda ridbyxor som visade sig vara något för små. Skärpning! :) Det har blivit för mycket bullar i sommar!
- Dräglat över ridresor! Ska boka in nästa och kollar runt. Väldans inspirerande!
 
Sv: Inspiration just nu?

WOW, du får nog många besök hemifrån om du skriver mera:D

Låter härligt, men du har du köpt ställlet eller ingår det i din anställning:confused:

Synd att det inte var för några år sen när vi bilade i den trakten bla en sommar:idea:

Jag hyr hela stället själv, önskan är att dela det med någon men det är sådant som får växa fram, efter hand och det är ju inte alla som vågar ta det steget trots att det är Hästarbete under fullkomligt annorlunda möjligheter än hemma.

Just nu är inspirationen på topp, alla inspirationsnerver kittlas, ett hus ska möbleras, en stallpub Arrangeras, Hästarna komma på plats, Ridhuset Invigas med stor Fest, etc etc, :banana:

Jag har närheten till mina arbetsplatser i Wien, Tyrolen och övriga delar i Tyskland, Närhet till Frankrike, alla hinder som normalt skulle ses som jobbiga tas som en klackspark, drivkraften är återkommen och äntligen har jag luft under vingarna :D:D

Ser en massa spännande Ridmästare och hästtränare på Invigningsfesten, tänk att äntligen få förena allt jag jobbat för på en liten plats på kartan..det är Inspiration så det sjunger om det!

Känns som på Julafton när man öppnat ett paket och inte kan fatta vidden av att JAG fått detta :laugh:
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag tror att min största insperationskälla är utveckling, vare sig det gäller mig och min häst eller någon annan jag ser/kommer i kontakt med.
 
Sv: Inspiration just nu?

Oj, vilken utmaning och möjlighet:banana: Det låter onekligen jättehäftigt! Men lite läskigt också:o

Du får förse buke med bilder så småningom:laugh:
 
Sv: Inspiration just nu?

Ja, jag är glad att arbetet jag lägger ner ger frukt i olika former, detta är ju inte gratis på något sätt men att få arbeta i en miljö som detta är, ger ännu mer inspiration..

Och ger kanske Äntligen, Mig, den möjlighet att sitta till häst halva dagen som jag såå längtat efter :love:

Det är knasigt (Kanske andra ser det annorlunda) Men när "man" öppnar en dörr som är rätt, gör ett rätt medvetet val, så kommer det en massa annat fint med på köpet..så känns denna situationen.

Och det är ju Inspiration helt enkelt..

Lite svårt att vara i nuet med packning och välja ut hälften av möbler kläder etc. När jag egentligen bara vill vara DÄR och Jobba...NU :D

Jag var så uppjagad när vi var där sist, hade kameran med mig men tog bara ett par bilder, ska se vad jag kan lägga in.
 
Sv: Inspiration just nu?

Låter härligt, verkligen!:idea: Jag kommer att höra av mej om jag ska åka där neråt igen nån gång:D
 
Sv: Inspiration just nu?

kl

Lösdriften står tom, hagen stängslad och klar. Dagen då MINA hästar kommer hit känns oändligt långt borta...

MEN! Inspirationen finns fortfarande!

Varje dag jag kommer till jobbet;
"Chefen" uppskattar mig och det jag tillför, tar mina tankar och åsikter om hästar/ridning seriöst.

Stona Safir och Flisan, varje gång jag hämtar dom i hagen, eller ska fixa vatten så välkomnas jag av ett mjukt gnäggande och en Flisan som VILL gå in! Det är så härligt när man märker att hon mår bra i sin kropp och vill komma in och arbeta!

Pojkarna Tacksamheten Bellman och Hubbe visar när dom får stå inne på dagarna, så att dom slipper värmen och alla flygfän.
Exell som alltid kommer springandes med ett välkomnande gnäggande, att en 23 årig pojke kan vara så pigg!
Devons nyfikenhet och Sigges "egenhet":love:

Skogs turerna på Bellman, att en ett ton stor häst kan samla sig så naturligt i en galopp på ett fält, är en fantastisk känsla att få vara med om! Särskilt när vi är på väg hem och han vill trava ifrån alla flygfän och resultatet blir (nästan)passage:bump:
Känslan av att jag kan "rida" igen! Jag kan styra den här bjässens alla ben så som jag vill, även tempot och takten.

Att inte ha någon häst själv, men att ha privilegiet att "låna" alla dessa underbara djur på arbetstid, det är inspiration och stor kärlek!!!

Inspirations bild;
litenpongenJuni2010.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Inspiration just nu?

Åh, nu blev jag inspirerad av ditt inlägg! Jag har haft det så tungt, så tungt med mitt hästeri i flera år, och så köpte jag en häst som jag egentligen inte har kunskap nog att rida till, så det har varit extra kämpigt. Det är den där leende, svävande känslan jag strävar efter och nu vågar jag hoppas på att det även skall hända oss.

Ja det kommer att hända är jag säker på!:laugh:
Jag har en tendens att bli lat och inte rida så fokuserat som jag borde och ju sämre det känns ju mer ond cirkel blir det. Jag måste ta tag i mej själv men sen räcker inte det heller, det kommer nog många perioder när det känns mindre inspirerat, det brukar gå upp och ner, men att det varit upp just nu har ju haft lite olika orsaker som samverkat. Precis som "ner" tidigare också hade orsaker. Men en liten bit vidare har jag kommit i min egen ridning, sen gäller det att inte tappa igen, jag har haft en del av det förr på andra hästar, men tappat, eller inte klarat av att medvetet hitta igen, (låter kanske flummigt) som känns mera medvetet nu. Hon har varit en utmaning, minst sagt, denna pålla, på många sätt. Hinner man är det bra att rida andra hästar också, men jag har inte tiden tyvärr... men jag tror det är lättare att hitta inspirationen igen då!

En bra och konsekvent tränare som förstår sej på hästen och har erfarenhet av många olika och kan vägleda är en jätteviktig del:idea: Men sen har jag också kommit på en del själv, utöver det, som bidragit. Men utan envis tränare hade det inte gått! (eller två, hopptränaren har bidragit starkt också)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inspiration just nu?

KL

Pga av diverse personliga trageier är Nordis inte igång.

Jag hade dock en bukare hemma och vi red lite försiktigt och det var faktiskt fantastiskt vad han bjöd på sig själv, och framförallt så var det oerhört inspirerande att en annan ridstil kunde rida ihop honom - oriden i två år :crazy: Om det beror på vad som finns på kontot eller skicklig ryttare spelar ingen roll. Det som var fantastiskt var att det var en ryttare med en annan ridstil

MEN det vi hade gemensamt var att inverka utifrån ryttarens biomekanik, helt fantastiskt för denna ryttare lyckades där många andra har gått bet. Jag har tom haft en ryttare på GP nivå som ridit honom och det gick inte lika bra.

Det var verkligen inspirerande - och jag piggas upp av det oväntade
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag hyr hela stället själv, önskan är att dela det med någon men det är sådant som får växa fram, efter hand och det är ju inte alla som vågar ta det steget trots att det är Hästarbete under fullkomligt annorlunda möjligheter än hemma.

Just nu är inspirationen på topp, alla inspirationsnerver kittlas, ett hus ska möbleras, en stallpub Arrangeras, Hästarna komma på plats, Ridhuset Invigas med stor Fest, etc etc, :banana:

Jag har närheten till mina arbetsplatser i Wien, Tyrolen och övriga delar i Tyskland, Närhet till Frankrike, alla hinder som normalt skulle ses som jobbiga tas som en klackspark, drivkraften är återkommen och äntligen har jag luft under vingarna :D:D

Ser en massa spännande Ridmästare och hästtränare på Invigningsfesten, tänk att äntligen få förena allt jag jobbat för på en liten plats på kartan..det är Inspiration så det sjunger om det!

Känns som på Julafton när man öppnat ett paket och inte kan fatta vidden av att JAG fått detta :laugh:

Ha ha ha ... tänk så olika det kan vara fastän man är i typ samma ålder!

Hade ju stor gård för en massa år sedan som jag hyrde och ALDRIG mer... hua vilket jobb det var. Nu är jag så himla nöjd med mitt lilla lilla stall med 2 boxar och bara MINA hästar och INGA andra människor :D

Fast det trista är att det är ju noll inspirerande och bara en massa "dålig ridning" att titta på OM man skulle få för sig att ens vilja titta..

När jag var i Tyskland kunde jag sitta i timmar och bara titta och se på lektioner... men det var en annan tid i livet.. Jag är avundsjuk på DIG i positiv bemärkelse att du har det framför dig nu.
 
Sv: Inspiration just nu?

KL
Jag var ute och tittade på när min dotter jobbade med sin pålle (från marken) idag. Han var med henne i varje moment. Gångarterna, tempoväxlingarna, vändningarna..... Med flera meter emellan var de ETT ekipage. Vissa stunder är magiska och jag fick dimmig blick flera gånger. Det var vackert.
 
Sv: Inspiration just nu?

Inspiration Just Nu..

Putsa sadeln.. Packa Ponnyns grejer och Invänta transport i morgon som ska ta honom till Tyskland..där vi ska samspela och jag ska få lära mig Allt han kan denna min fina läromästare..Åh vad jag längtar :love:

colessa11.jpg
 
Sv: Inspiration just nu?

Vad härligt!
Hoppas att det blir allt du drömmer om!

Det hoppas jag också samt att du C_L fortsätter att titta in på det här forumet med dina synpunkter:idea:


KL

Inspiration just nu är att hästen efter sin semester är lika fin som innan, det känns som att stegen framåt som vi har tagit verkligen håller i sej och det är så mycket bättre kvalitet i allt arbete, genomgående. Det bästa är att hon så tydligt visar hur glad hon är när jag är åter efter nån periods frånvaro och så otroligt glad över att jobba, den känslan när hon kliver iväg ut på promenad med långa entustiastiska kliv första dagen jag red, är verkligen inspiration:love: Hon älskar att arbeta. Den hästen jag red en del under hennes vila har mycket mera lätt för sej och är mycket tacksammare att rida, som ryttare, men åh vad jag älskar hennes arbetslust, (jämfört med en lat hingst:rofl:) den uppväger det mesta:bow:
 
Sv: Inspiration just nu?

Min inspiration just nu är faktiskt att titta på bilder från min egen ridning från i somras. På nått vis har jag och fetlurven gått härifrån (06)

hela vägen hit::love:
trav

IMG_6152.jpg


DSC_0612.jpg


Bild276.jpg


IMG_0240.jpg


En resa jag knappt vågat drömma om!
 
Sv: Inspiration just nu?

Vad glad jag blir att denna tråd kommer tillbaka!
CL: HUR GÅR DET????????? Vi borde har en tråd som heter typ "Rapporter från (klassisk dressyr-) Svenskar i Förskingringen". Eller nå't....
Migo: Som jag sagt tidigare - ni är "ett". Skulle vilja se en bild där (ni båda alltså) tittar upp/fram. Det ser ut som ni speglar varandra ganska exakt.

Min inspiration just nu hämtas från en ridhelg för ett par veckor sedan i Österlen (turridning). Inspirationen kommer inte så mycket från själva ridningen som från naturupplevelsen och från att vi hade SÅ jäkla KUL - 8 tanter, ingen kände alla men alla kände någon. Det är en skön känsla att gå och lägga sig då kroppen är matt av ridning, god mat&vin och en massa skratt! Kände att det var visst ett tag sedan...... More fun to the people! :)

Ser också fram mot en helg med en av mina favvisar - Perry Wood. Han ÄR inspiration hela karln!
 

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp