Inspiration just nu?

Sv: Inspiration just nu?

Ibland är det bra tycker jag att "börja om". Som jag har gjort efter att ha blivit mamma - jag var helt ur fas, hade tappat uppfattn om hur man beter sig uppe på en häst, och jag var rääääääädd! Men nu känns det som att jag är på en "högre" nivå än innan jag blev gravid - det var NYTTIGT att sänka kraven och släppa alla prestationsångestar!
 
Sv: Inspiration just nu?

Ja, precis! :) Det är lätt att glömma bort när man väl hamnat i prestationsångest-träsket!
 
Sv: Inspiration just nu?

KL

Härlig tråd!

Just nu inspireras jag av min häst, för han är inte alls den typen av häst jag är van vid och jag lär mig så mycket från honom hela tiden, på så många olika nivåer men speciellt kommunikation och små små signaler.
Jag är van vid känsliga känsliga hästar där minsta tanke ses av hästen, min stora är tvärt om lite, stor och har inte bra koll alltid, men trots det är han väldigt lyhörd, när han väl är det ;)
 
Sv: Inspiration just nu?

KL
Är just hemkommen från en fantastisk vecka i Portugal. Förutom att ha haft förmånen att uppleva skolad lusitano och träffa en massa inspirerande människor från olika håll i världen fick jag "superinspiration/-kick" av en kvinna från USA som visserligen hållt på med hästar i livet - men när hon fyllde 60 köpte hon sin första egna häst OCH tog hål i öronen :) Sådana människor inspirerar mig! Jag (som fyllde 50) kände att jag nu vill ha ett mål för min 60-års dag. Ska fundera på det..........

Och så hittade jag denna tråd............. :love: Tack för den! Hoppas på fler "storisar".
 
Sv: Inspiration just nu?

:bow:

KL


Inspiration just nu är 1-4 Juli som hägrar, det är ju Chappis som gäller, DET om något är inspiration!

Massor av hästar, folk, väder, öl :o och sand, precis ÖVERALLT.

DET är så att man flyger på små moln fram tills dess :D

Jag är ingen westernryttare men att se vissa ha ett underbart handlag med pållarna, kommunikationen, hur de står uppradade i varsen fyrkantshage (Shit vad det är imponerande) etc. Ja det är bara så underbart kul.

Vad jag också ser fram emot min flytt till Tyskland, där jag kan ta min egen ridning till en helt annan nivå med eget ridhus och andra faciliteter som gör allt lättare, hästmänniskor som talar mitt hästspråk i omedelbar närhet och tillgång till min favoritsadelmakare så ofta jag vill så att jag ÄNTLIGEN kan börja designa sadlar.

Livet e gott :banana:
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag har inte ridit på 1 1/2 år och varit hästlös lika länge pga problem i kroppen.
Jag längtar till hästeriet igen och blir inspirerad av allehanda böcker, videosnuttar och diskussioner på nätet.
Träning inspirerar mig också då jag känner hur min kropp blir bättre och bättre och hur jag närmar mig ridning igen.
 
Sv: Inspiration just nu?

Vart i Tyskland ska du?
Ställer ut i Tyskland nu, och det blir nog fler turer dit...

Bamberg-området, ska kolla gård om två veckor så än sålänge är jag inte packad o klar men Tanken är tänkt och beslutet tagit i hjärtat o kunderna underrättade.

Detta blir höstens "Att göra" :laugh:

Vad ställer du ut för något?
 
Sv: Inspiration just nu?

KL
- Jag får inspiration av mina skitsnygga chino-ridbyxor (Martha Ridewear-Agnes). Även då jag rider som en klant SER jag cool ut! :)
- Jag har fått inspiration via tre (typ) "hjälp-mig" trådar här där det nu går framåt! Jag blir inspirerad av er som tar itu med saker och GÖR!
 
Sv: Inspiration just nu?

Åh, idag har jag haft en sån superdag! Jag har fått så mycket inspiration!

Jag red halvblodstoet jag brukar rida. Och hon var så mjuk och fin redan från scratch. Hon är lite äldre och har inte gjort mycket på senare år. Nu har de börjat rida lektion på henne och träna dressyr. De har verkligen gjort ett superjobb med henne! Hon svarade korrekt på hjälperna= de har varit konsekventa och nogranna. Hon orkade mycket mer. Och hon rör sig friare redan i början av passet. Jätteroligt!
Vi började lite smått med galoppirouetter idag. Och hon har så lätt för sig den gamla kvinnan. Underbart kul!
Dessutom tycker hästen nu att dressyr är roligt!:laugh:

Sen red medryttaren som är den som rider mest lektion för mig. Och de var SÅ duktiga! Och ryttaren kände själv framstegen och glädjen och stoltheten strålade om henne. Hon klappade en häst första gången för 10 år sedan. Idag satte hon sin första helt ok öppna. Hästen kom upp rejält fram och fick först motorstopp för att hon glömde driva när det blev så mycket tyngre att bära. Men sen fick de till jättefina öppnor.
Det är världens raraste kvinna och raraste häst med för den delen. Så det är så underbart att se dem utvecklas och känna glädjen stråla från dem. Kvinnan log från öra till öra.

Jag fick också inspiration när jag mötte min gamling i sommarhagen och han kom och mötte halvvägs. Han följde mig i hälarna lös genom hagen för att få följa med in. Vi red en liten stund på ridbanan. Och det är så himla kul att få rida igen! De har fått flocka ihop sig på betet och vara ifred ett tag. Nu får vi ta ut och rida igen. Han är lite stel nu, 27 år som han är. Och han kraxade lite med sin dammhosta. Men rider jag nu så blir han nog som vanligt inom kort.
Älskade gubben!

Unghästen går där och drar och blir lite småfet. :O
Men snart ska han också börja ridas!
 
Sv: Inspiration just nu?

Just nu inspireras jag av mina bra tränare, inklusive min kloka häst (ja jag vet, men han är alltid inspirerande haha)

Och så inspireras jag av bekväm utrustning som ändå är fin :) (för jag älskar att vara bekväm när jag jobbar och säkerligen hästarna med! men är ju kul om man kan få vara fin på samma gång)
Det får mig att vilja jobba mer haha
 
Sv: Inspiration just nu?

Kl
Inspireras av det mesta jag ser och hör och läser för tillfället...
Inspirationen är främst saknaden till hästen.
Varit ifrån henne... 1,5 vecka... haha. Fånigt kanske.
Inspirationen är framtidens planer. Närmare sagt till våren när jag ska vara working student.
Inspiration är också att sätta igång pållan i augusti (först sa jag oktober. Sen sa jag september. Nu är det augusti :p).
Inspiration att klara en höst utan tränare till skillnad mot i våras med bara ridning för tränare.
 
Sv: Inspiration just nu?

Jo, NU! Vann just en auktion på ett portugisiskt showträns på Tradera. Om vi inte kan blända med våra kunskaper kan vi i allafall vara fina!
 
Sv: Inspiration just nu?

Träns fixar allt ;)
"Fake it 'til you make it" kan man ju alltid tänka som motivation när det går tugnt haha. eller nåt sånt.
 
Sv: Inspiration just nu?

Fantastisk läsning!


Jag inspireras alltid av att sitta "till häst".

Att känna hästens styrka under mig. Henne, bära mig framåt. Känslan av att hon ger mig sin styrka att kontrollera.

Att man sitter så otroligt bekvämt på en häst. Precis som om det alltid varit så. Rakheten, att man måste sträcka på sig utan att man tänker på det. Den naturliga balansen och rörelsen i skritten! Stoltheten. Och glädjen! Jag älskar att skritta och känna våra rörelser tillsammans.

Jag har knappt ord för det... Men för mig som inte har en helt frisk kropp, att ändå kunna göra lika mycket som vilken frisk ryttare som helst!


Jag älskar min häst! Fast hon inte är nåt spektakulärt. Och ändå älskar jag hennes syrra som jag måste sälja för jag inte orkar med en häst med så mycket energi. För att inte tala om vår gentleman shettisen på 26 år.

Alla hästar har en fantastiskt uttalad personlighet om man bara ger sig tid att lära känna dem! Det är verkligen ett privilegium att få vara hästägare och fastän jag har haft några hästar som dött har jag trots djup förtvivlan hämtat mig (efter ett tag) och verkligen känt det som en ynnest att få ha känt hästen de åren hon/han levde.

Tack för att du med denna tråden påminnde mig (och andra skulle jag tro) om varför man står ut med kostnaderna, jobbet, oron och den bundenheten det innebär att vara hästägare! :bow:
 
Sv: Inspiration just nu?

Det är ÄCKLIGT varmt och kvavt här. Jag orkar knappt flytta fötterna och det är tungt att andas. Absolut NOLL inspiration alltså.

Men - så skrev jag i en annan tråd (som handlade om brist på motivation) om övningar från marken. Vips! kände jag den där längtan - och bestämde mig för att åka ut till stallet i alla fall och vara med pållen! Fast jag väntar till kvällningen och hoppas det är något svalare då.

Ibland är jag bara SÅ avundsjuk på er som bor så till att ni kan ha hästarna hos er!
 
Sv: Inspiration just nu?

Jag har tränat nattetid senaste dagarna, vid 22:30 är det bara 25 grader varmt ute, men bromsarna tar iaf nattrast...:crazy:

Dessutom får jag stödfodra med en hel del havre för att de ska orka, trots att de står inne i sval ligghall(stenbyggnad) dagtid blir de matta av värmen och bromsarna. Man vill kunna trolla för att hjälpa dem:(
 
Sv: Inspiration just nu?

Inspiration är att åka till stallet kl 06:00. Ge ett kilo hö till den "utsvultna stackaren", fixa i stallet och lite inför ridturen och sen ut i svala skogen och bara trava! Åh! I LOVE IT! Sen bada hästen, promenixa han torr, reda ut man o svans och riktigt "pamper him". He på flugspray o se hur han nöjd och sval går ut till sina polare i hagen o äter frulle med dem.
 

Liknande trådar

Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp