Sv: Inspiration just nu?
Åh, idag har jag haft en sån superdag! Jag har fått så mycket inspiration!
Jag red halvblodstoet jag brukar rida. Och hon var så mjuk och fin redan från scratch. Hon är lite äldre och har inte gjort mycket på senare år. Nu har de börjat rida lektion på henne och träna dressyr. De har verkligen gjort ett superjobb med henne! Hon svarade korrekt på hjälperna= de har varit konsekventa och nogranna. Hon orkade mycket mer. Och hon rör sig friare redan i början av passet. Jätteroligt!
Vi började lite smått med galoppirouetter idag. Och hon har så lätt för sig den gamla kvinnan. Underbart kul!
Dessutom tycker hästen nu att dressyr är roligt!
Sen red medryttaren som är den som rider mest lektion för mig. Och de var SÅ duktiga! Och ryttaren kände själv framstegen och glädjen och stoltheten strålade om henne. Hon klappade en häst första gången för 10 år sedan. Idag satte hon sin första helt ok öppna. Hästen kom upp rejält fram och fick först motorstopp för att hon glömde driva när det blev så mycket tyngre att bära. Men sen fick de till jättefina öppnor.
Det är världens raraste kvinna och raraste häst med för den delen. Så det är så underbart att se dem utvecklas och känna glädjen stråla från dem. Kvinnan log från öra till öra.
Jag fick också inspiration när jag mötte min gamling i sommarhagen och han kom och mötte halvvägs. Han följde mig i hälarna lös genom hagen för att få följa med in. Vi red en liten stund på ridbanan. Och det är så himla kul att få rida igen! De har fått flocka ihop sig på betet och vara ifred ett tag. Nu får vi ta ut och rida igen. Han är lite stel nu, 27 år som han är. Och han kraxade lite med sin dammhosta. Men rider jag nu så blir han nog som vanligt inom kort.
Älskade gubben!
Unghästen går där och drar och blir lite småfet. :O
Men snart ska han också börja ridas!