Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag hjälper till med en fjordingvalack som jag kör lite ledarskapsövningar med ibland när jag är ute och går med honom. Han har inte...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
12 187
Senast: Fiador
·
Hästhantering Jag måste bara fråga... Det här forumet är jag inte ofta inne på - men det slår mig alltid att om någon har en fråga om...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 493
Senast: ch791022
·
G
Hästhantering Vår 26 åriga islandsto är en riktig krutpaket, mycket pigg o framåt som man säger men snäll o go. Vi har haft henne snart i två månader...
Svar
19
· Visningar
2 449
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Det finns några funderingar som dykt upp hos mig som jag tänkte att ni kunde få hjälpa mig spekulera kring gällande ridskolor och deras...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: Pathmaker
·
S
Ridning Hej! Hoppas jag postar inlägget på rätt ställe. Jo, jag har lite frågor kring det här med att åka på träning där man miljötränar sin...
Svar
14
· Visningar
3 492
Senast: Rosett
·
N
Träning Som rubriken lyder är jag lite nyfiken på hur ni tänker om sporrar och unga hästar. Använder ni det? Varför/ varför inte? /Med vänlig...
2
Svar
34
· Visningar
6 323
Senast: Mixess
·
Hästhantering Du står o gosar m hästen. Plötsligt lägger hästen sitt huvud att vila tuuungt på din axel. Hur tolkar du detta?
Svar
15
· Visningar
2 916
Senast: avslutat medlemskap
·
Ridning Skulle det finnas någon rimlig möjlighet att hålla igång en häst med ridning fredag, lördag, söndag + 1-2 av dagarna mån-tors, en...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: trofé
·
J
Hästhantering Jag håller på och hanterar min 2-åriga ardennervalack som jag haft i ca 5 månader. Jag fick hem honom som helt ohanterad och har börjat...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 846
Senast: palle
·
Hästhantering Det är dags att byta sadel, på hästen passar den men den passar inte mig och det drabbar oss båda i längden. Problemet är bara att...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: Pettsson
·
F
Hästhantering Jag är i stort behov av tips & idéer om vad jag ska göra med min ardennerkille. Han är 2,5 år & är fortfarande hingst, detta ställer...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Joker
·
Träning Hej!:) Hur länge tycker ni att man ska ha ridit för att få en egen häst/ponny? Jag rider en gång i veckan men funderar på att önska mig...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hejsan! Har nu (efter många års uppehåll) börjat rida igen på ridskola för att träna upp kunskaperna igen och för att min sköthäst...
Svar
9
· Visningar
1 985
Senast: Lager
·
Träning Jag har en valack f -08, e: Ronaldinho H, ue: Nebraska (uue: Gaspari)) som verkar bli lite mer av en utmaning att rida in, än vad jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 468
Senast: axel
·
Träning Har problem att få min foderhäst att stå stilla när vi är ute och rider. Gör jag halt vill hon på en gång börja gå igen eller rygga. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: Totola
·
Ridning Jag har nu råkat ut för lite beslutsångest angående mina två tränare. Jag rider dressyr för min ridskolelärare, hon är väldigt duktig...
Svar
13
· Visningar
1 859
Senast: Totola
·
Ridning Hej! Har fått en riktigt fin liten pärla till häst som fyller fem till våren. Vi har kommit en bit i ridningen, hon går i fin form i...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: LisaY
·
N
Hästhantering Köpte mig en häst i november som varit ganska svårfångad i hagen redan sen början. Idag rann bägaren över när jag fick försöka på alla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 005
Senast: Anastacia
·
Träning Tänkte att medryttarhästen skulle få börja träna lite på förvänd galopp framöver. Men det är en evighet sen jag satt på en häst där inte...
2
Svar
39
· Visningar
3 950
Senast: Marocca
·
S
Ridning Har börjat planera till sommaren lite smått och vill ut på nya meeting, helst gräs också får det gärna ligga vatten bakom, reg/nat...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp