Bärighet? Här kommer det!

Sv: Bärighet? Här kommer det!

Men hur menar du att en skrittpiruett som trampas korrekt kan bli framtung då? För mig är det inte korrekt, ungefär som att jag menar att en vändning på bakdelen är en vändning på bakdelen och inte på framdelen för då är den inte korrekt. Jag hänger inte riktigt med i resonemanget faktiskt.
 
Sv: Bärighet? Här kommer det!

Ja Fiador, jag svarade Solis men det var självklart till dej också. Nu ändrar du och försöker vrida till vad du menade, men det orkar jag inte gå in i faktiskt med andemeningar och annat....

Nej, jag försöker inte "vrida till" något, jag har skrivit samma sak hela tiden och menat samma sak hela tiden.

Så här skrev jag i inlägg nr 11 (mitt 4:e i denna diskussion)

Att skjuta på framåt är en del av helheten men det är inte bärighet i sig, och att använda sig av tempoväxlingar är "en" väg att gå. Vändningar är en annan. Skolor och trampövningar likaså. Sen kan man faktiskt använda sig av alla dessa olika sätt på en och samma häst, då får man en väldigt allsidig häst. Det ena utesluter inte det andra, det kanske bara ser lite olika ut beroende på vad man är ute efter, en vändbar häst eller en häst som rör sig "bärigt" framåt......eller både och...

Så var (hur) läser du in detta..............

Men Fiador ska ju alltid hoppa in och tala om hur värdelös dressyrridning är med exempel från främst westerngrenar och visar oftast en pinsam okunnighet om ämnet som hon (?) kastar sej in i. Som här att Gals häst inte bär

...... förstår du verkligen inte perspektivet?

Sen håller jag inte på med "westerngrenar", jag tävlar inte öht....
 

Liknande trådar

  • Låst
Ridning Moderatorn har klippt ut dessa inlägg från en väldigt gammal tråd, för vidare diskussion i ämnet. /ameo Titta på hur långt bakom...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
20 489
Senast: ameo
·
E
Ridning Jag försöker föreställa mig hur hästens muskler ska jobba när jag rider och undrar om man inom klassisk ridkonst är eniga om det eller...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
26 460
Senast: kryddan
·
Dressyr Enligt en "ny" undersökning i Häst och ryttare nr 4:2008. -"Det kan vara så att hästen flyttar vikten bakåt och lättar med framdelen...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: C_L
·
Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 849
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp