Sv: Trist beteende på GHS
Var också på GHS på fredagen, med min mamma. Även vi såg hur han spöade hästen flera gånger på banan då den vägrat och att han sedan upprepat slog den REJÄLT, i gången på väg in. Då han säkert trodde att ingen skulle se där.
Tyckte det var speciellt fult att vänta tills man ridit ut. Hästen förstår ju verkligen inte så långt efteråt vad det handlar om ens. Utan han tog bara ut sin ilska på hästen då.
Förstår också att man lägger ner energi, pengar, träning och att det betyder så mkt hur det går vid själva tävlingstillfället.
Men känns ändå ibland som att hästen och ridningen inte betyder något, utan bara vad den presterar för ryttaren. Den måste göra som den blir tillsagd, lyda hela tiden, som en maskin. Får inte ha en dålig dag, eller helt enkelt inte ha lust att hoppa. Kanske övertränad och har en svacka helt enkelt. Dessutom är det nästan uteslutande ett ryttarfel om hästen vägrar. Tänkte faktiskt mkt på detta efteråt. Och funderade även jag på om jag skulle lägga ut en tråd om det som hände. Men skönt att fler sett och reagerat.