Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Om man har svårt för att fatta galopp med en viss häst, har ni några tips då på vad man kan göra för att det ska gå enklare? Vad som...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Buck
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa en häst under våren (tidigast april pga bygge). Jag är helt inriktad på en haflingervalack då mina...
Svar
6
· Visningar
3 469
Senast: CBoggie
·
Ridning Nu är det dax att sätta igång min valack -00 Han själv har vart skadad från aug-11 till nov.. Sen han jag skritta igång honom lite...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: Ida_79
·
F
Hästhantering Hej! Överallt ser jag svårlastade hästar som går in med hjälp av lina eller går att "jojo-lasta", det vill säga, gå in några steg, backa...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 253
Senast: palle
·
N
Ridning Jag behöver lite råd av er bukefalister med min häst. Han är, som rubriken säger, "extremt" stressad i ridhus. Ena dagen kan det gå...
Svar
9
· Visningar
2 681
Senast: straumur
·
A
Ridning Hejsan! Jag hoppas att jag kan få lite tips vad gäller min situation med min häst. :bow: Jag har ett fd varmblodstravar sto som...
Svar
3
· Visningar
1 362
Senast: LisaY
·
Träning Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta ... Rollkur har nog många enats om att det är skadligt för hästarna. Själv är jag inte...
Svar
13
· Visningar
2 519
B
Träning Hej, jag har ett d-ponnysto av rasen connemara. hon är hur snäll och lydig som helst när man håller på med henne men sen när man börjar...
2
Svar
26
· Visningar
7 702
Senast: akleja
·
Ridning Hej! Har en häst som går fantastiskt när hon är avspänd, men som lätt stressar upp sig. Då blir hon stel, hackig och har tendenser att...
Svar
9
· Visningar
2 377
Senast: akleja
·
Hästhantering Undrar om ngn har erfarenhet av att flytta häst från varmt till kallt klimat och hur era hästar anpassat sig. Ska flytta mina 2 hästar...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: labb
·
G
Ridning Någon som kan ge mig lite råd ang min känsliga häst? Han är en islandsvalack och är så extremt känslig vid ridning. aldrig varit med om...
Svar
9
· Visningar
3 483
Senast: cress
·
Hästhantering Jag har precis anmält mig och pållen till polisens miljötränings! Kan gått behövas då han är så förbannat tittig ute :) Innan jag...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: Lager
·
Träning Tänkte försöka smyga mig in med min ridtravare här. Jag är medveten om att det finns en ridtravartråd, men jag tycker att det är...
Svar
4
· Visningar
1 547
Hästhantering Hej! Går på ridskola och det händer ofta att jag blir väldigt osäker och nervös när jag ryktar och så i boxen. Det gäller ju inte alla...
Svar
9
· Visningar
1 975
Senast: CeciliaT
·
M
Ridning Har ett fullblodssto på 12 år som jag har problem när det gäller bett :( Har provat lite av varje men vill helst rida på ett vanligt...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Wippos
·
Träning Hej! Jag söker en medryttarhäst/ponny och har nu fått ett svar på min annons, så kanske snart blir medryttare :) Jag är inte så...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Hepzheba
·
Hästhantering Hoppas jag har lagt tråden på rätt ställe, Jag ska som det ser ut flytta ca 120 mil och ska ta med min häst till nya boendet. Hur gör...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: lewellyn
·
Ridning Hej! Min häst är lite tittig och osäker i vissa fall när vi rider ut. Jag jobbar på att bli en säker och lugn ryttare till honom och...
Svar
11
· Visningar
1 436
C
Hästhantering Hejsan! Jag har en halvblods valack på 21 år som var föredetta ridskolehäst sen 2 år tillbaka. Han är ganska låg i rang när han stod...
Svar
6
· Visningar
1 612
Hästhantering Är det någon mer än min häst som får stötar av täcke med fleecefoder i? Och har ni nåt bra tips på om man kan göra nåt åt det, eller om...
Svar
18
· Visningar
4 636
Senast: lulski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp