Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Jag håller på och hanterar min 2-åriga ardennervalack som jag haft i ca 5 månader. Jag fick hem honom som helt ohanterad och har börjat...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 851
Senast: palle
·
Hästhantering Det är dags att byta sadel, på hästen passar den men den passar inte mig och det drabbar oss båda i längden. Problemet är bara att...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: Pettsson
·
F
Hästhantering Jag är i stort behov av tips & idéer om vad jag ska göra med min ardennerkille. Han är 2,5 år & är fortfarande hingst, detta ställer...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Joker
·
Träning Hej!:) Hur länge tycker ni att man ska ha ridit för att få en egen häst/ponny? Jag rider en gång i veckan men funderar på att önska mig...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hejsan! Har nu (efter många års uppehåll) börjat rida igen på ridskola för att träna upp kunskaperna igen och för att min sköthäst...
Svar
9
· Visningar
1 988
Senast: Lager
·
Träning Jag har en valack f -08, e: Ronaldinho H, ue: Nebraska (uue: Gaspari)) som verkar bli lite mer av en utmaning att rida in, än vad jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 470
Senast: axel
·
Träning Har problem att få min foderhäst att stå stilla när vi är ute och rider. Gör jag halt vill hon på en gång börja gå igen eller rygga. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 653
Senast: Totola
·
Ridning Jag har nu råkat ut för lite beslutsångest angående mina två tränare. Jag rider dressyr för min ridskolelärare, hon är väldigt duktig...
Svar
13
· Visningar
1 861
Senast: Totola
·
Ridning Hej! Har fått en riktigt fin liten pärla till häst som fyller fem till våren. Vi har kommit en bit i ridningen, hon går i fin form i...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: LisaY
·
N
Hästhantering Köpte mig en häst i november som varit ganska svårfångad i hagen redan sen början. Idag rann bägaren över när jag fick försöka på alla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 012
Senast: Anastacia
·
Träning Tänkte att medryttarhästen skulle få börja träna lite på förvänd galopp framöver. Men det är en evighet sen jag satt på en häst där inte...
2
Svar
39
· Visningar
3 960
Senast: Marocca
·
S
Ridning Har börjat planera till sommaren lite smått och vill ut på nya meeting, helst gräs också får det gärna ligga vatten bakom, reg/nat...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Saigon
·
H
Ridning Hej alla! Jag är ny här på bukefalos och behöver lite hjälp.. Det skulle betyda guld om ni kunde hjälpa mig! Jag är medryttare på en...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: supersara
·
Ridning Jag har ett ganska stort problem. Jag rider min häst mycket bättre barbacka än med sadel. Sadel ger mig prestationsångest och jag...
Svar
18
· Visningar
1 869
Träning :bump:Skriver ett inlägg till nu när jag ändå håller på... Men iallafall, min häst hatar även när man spänner sadelgjorde, hon sparkas...
Svar
14
· Visningar
2 672
Senast: Marita73
·
Ridning Nu vet jag inte om det här läggs i fel kategori! Nu behöver jag hjälp Bukemänniskor! Jag har ridit sen jag var åtta år och har haft...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: LisaY
·
Ridning Vad gör ni för att få till eran sits? Vad för övningar eller tips har hjälpt dig? Jag har problem som kommer och går. Väldigt...
Svar
5
· Visningar
1 418
E
Träning jag har ett STORT problem med min häst han är 6 år han låter mig inte hoppa upp utan jag måste trycka upp han i ett hörn och ha någon...
Svar
9
· Visningar
2 253
Senast: Lager
·
M
Hästhantering Hej! Jag har ett problem med min kära häst.> Just nu rider jag vårt fuxsto, och bara det säger väl en del ... ja hon är SPECIELL...
2
Svar
25
· Visningar
4 056
Senast: Miramax
·
N
Ridning Hej! Vissa säger att det är bra då hästen tuggar på bettet och då de får fradga i munnen, varför är det bra? Hästen "accepterar"...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka