Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag hade en häst hos mig i somras och höstas, hästen är en valack på tolv år och han skulle sättas igång då ägaren inte ridit honom...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: sona
·
Ridning Hej! Jag lider av idétorka såhär på vintern. Ridbanan har blivit en isbana och jag rider bara ut än så länge med sällskap vilket blir...
Svar
6
· Visningar
1 349
Senast: Bakam
·
B
Ridning Hej jag skulle gärna vilja bli medryttare på en häst/ponny men har nyligen börjat gallopera om jag skulle bli det skulle jag vara det...
2
Svar
20
· Visningar
2 333
Senast: Miedo
·
Hästhantering hej! jag har ett kallblod som aldrig har varit i ett ridhus. jag ska dit och träna för en western tränare. och jag undrar om det är...
Svar
10
· Visningar
2 227
Senast: Ingridl
·
J
Träning Har en ponny som är under inridning, hon är f. 2008. Hon har hittills blivit riden i alla gångarter, sparsamt riden men hon har sedan...
Svar
0
· Visningar
1 006
Senast: jackie
·
Ridning I stora diskussionstråden har vi diskuterat det här med att vara russinplockare och att det går att hitta russin hos alla möjliga...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 032
Senast: _Smulan_
·
Hästhantering Är ny här så flytta gärna tråden om jag är ute och vimsar! Jag har googlat och kommit fram till många trådar om ihopsläpp av hästar...
Svar
19
· Visningar
2 184
Senast: Gramse
·
Hästhantering Rakt på sak: Jag är i akut behov av tips på hur jag blir av med två olater hos två hästar, som fått sagan om Scan berättade för sig...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 829
L
Hästhantering Hej!:) Jag har ett problem. Min häst har sedan länge varit dörr-rädd, han vill alltså inte gå igenom dörrar. Jag vet inte var beteendet...
2
Svar
31
· Visningar
4 015
Senast: Miloni
·
Ridning Hej! Ja och en kompis har bestämt oss för att få våran travare att bli ridhäst. Han går jättefint på tygeln och kan galoppera om man...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Fanna98
·
Ridning Hej! Min häst är 24 år och hon är jättepigg! Hon galopperar och kan ibland ta små glädje-skutt när man rider. Hon hoppar lite mindre...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Fanna98
·
Ridning Jag skulle behöva hjälp hur jag ska kunna få ner min häst på tygel/gå i form. Jag rider på ridskola, och har precis börjat i en högre...
2
Svar
22
· Visningar
3 355
Senast: Hepzheba
·
A
Ridning Hej, Var idag och kollade på ett sto som är ex-travare. Hade lite funderingar kring det hela... Nu hade hon tydligen stått i 2-3...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 351
  • Låst
Träning Hej! Är det så att de flesta låter sina medryttare betala rätt så mycket för att man får rida deras hästar? Jag letar efter en...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har ett fullblod, en hingst. Som är väldigt "mammig" alltid.. Han vill alltid va med mig och jag är den enda som vågar säga till...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 114
Hästhantering Hvordan gjør dere? Holder tauet i hånden? Binder i hornet på westernsalen? Eller?
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: Piraja
·
Träning Jag fick just en hemsk upptäckt! Är det bara jag som inte direkt tränar på vad min tränare säger och vad vi gör på träningarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 613
Senast: Magnum
·
Ridning Vad har ni för erfarenheter? Hur lätt/svårt är det att få den att forma sig? Hur stadig är den? helt enkelt, vad vet ni, vad tycker ni...
Svar
11
· Visningar
3 135
Senast: Migo
·
L
Ridning Hej allihop! :) Jag sitter nu här framför Bukefalos och känner mig som en mycket kluven hästägare. Min underbart snälla häst Roy som...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Ponnytant
·
Träning Hej, jag rider på ridskola och har ridit i drygt 1,5 år efter några års paus. Jag älskar att rida, speciellt att hoppa. Men i hoppningen...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: petrusans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp