Problem med nedsittning i trav....

Sv: Problem med nedsittning i trav....

Jag är också tant i en tjugoåringskropp och känner att det där med ryggproblem och svankighet verkar vara riktat mot mig :angel: Vad för slags stretching är det som rekommenderas? Är det bara insidan av låren eller? :crazy:

När jag red på ridskola när jag var liten (15ish) fanns det en häst som var hur lätt som helst att sitta ned (i trav) på. Man satt som i en fåtölj på hans rygg och bara kunde åka med :grin: Vore trevligt om alla hästar var så enkla att sittta på, men så är det ju dessvärre inte :mad:

Ett tips till ts är att ha något att hålla i sig, antingen fixa ett litet handtag eller hålla sig i framvalvet på sadeln, så kan det vara lättare att hålla balansen. Är man mindre rädd att åka av så slappnar man ju av mer :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 604
Senast: Stergo
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp