Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Imorgon kommer det en ny häst i stallet. Den ska gå tillsammans med två andra hästar i hagen, och dessa hästar kommer också att stå...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: MaRomer
·
Ridning Är sugen på ridläger i sommar med min 6 åriga dressyr val. Har ni varit på bra läger där man får både uppleva naturen och trimma inför...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska man göra för att få hästen att hålla en lagom takt i traven eller galoppen då hästen är väldigt pigg och framåt (alltså att det...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: loote
·
V
  • Låst
Ridning hej, undrar om jag är för kort föratt rida på en varmblods valack som är 170 i mankhöjd, själv är jag 155cm:)
2
Svar
20
· Visningar
1 942
Senast: IngelaH
·
Hästhantering hoppas att tråden hamnar rätt nu. Har en hannoveraner valack på 15år som har fått problem med två kindtänder. tänderna är undersökta...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Sammet
·
C
Hästhantering En unghäst har förändrat sitt beteende radikalt. Det har skett efter stallbyte. Jag har sålt den och är där i nya stallet med ägaren...
Svar
6
· Visningar
1 936
Senast: axel
·
Träning Jag har en fråga, Varför kollar man ner på hindret när man hoppar? För så som jag lärt mig ska man kolla framåt och över hindret?
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Buck
·
Hästhantering Halloj, tänkte på om tips på övningar. Jag och topsan har börjat rida inför tränare. Min polla är otroligt lättlärd och duktig. Vi...
Svar
2
· Visningar
1 062
Hästhantering Jag har lite problem med mina två foderhästar, båda äldre ston (15 och 18 år). De har gått ihop sedan oktober, i ungefär en månad var...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Hepzheba
·
Ridning :pHej, Jag och min kompis tänkte bli medryttare och undrar vad som 'krävs' T.ex vad ni får/låter era medryttare göra m.m Tack på...
Svar
10
· Visningar
1 780
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning Jag har ett ganska jobbigt problem med min häst som jag gärna skulle vilja ut och tävla med. Hon verkligen ÄLSKAR att hoppa och blir...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Har en nordis på foder som älskar att rida ut i skogen, då är han pigg och glad. Men om vi ska rida på banan eller på volten blir han...
Svar
12
· Visningar
3 281
Senast: axel
·
Ridning Min häst har stått i en månad, och innan det gick hon lite lugn bara ca en månad. Nu när hon sätts igång så är hon så pigg.. när man...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Kallebus
·
Träning Kan ni inte säga era bästa övningar, vardagsövningar till mer avancerade övningar? Jag har en 16årig fullblodsvallack som har en rejält...
Svar
19
· Visningar
2 664
Senast: Hagstadius
·
M
Hästhantering Tacksam för tips från "unghästvana" :) Jag har en tjej på 1år och 9 månader. Har haft henne i ca 3 månader. Jag började direkt träna...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 801
Senast: Lager
·
C
Ridning Ska hyra en häst på foder. Han är van att bli riden tillsammans med andra hästar. Undrar om man skulle kunna träna bort det så att jag...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Lager
·
Ridning Nu var det ett tag sen, men det har funnits trådar som tidigare diskuterat G-piruett och då har det blivit ett herrans liv när...
2
Svar
31
· Visningar
3 652
Senast: Immer
·
A
Ridning Åkte av och skadade mig rejält för ca 14 månader sen. Vissa smärtor kan jag aldrig bli av med och jag kan bara i princip skritta. Trav...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Anonym_ledsen
·
Hästhantering Ni som bor nära en järnväg med häst, går ni över med hästen? Jag flyttade för några månader sen och tog med mig mina hästar, jag är...
Svar
19
· Visningar
3 401
Senast: Arabizar
·
Ridning Funderar på att "pensionera" min häst, men är inte säker på att jag vill göra det definitivt och aldrig mer rida honom utan skulle nog...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp