en mans häst kan va farlig?

Sv: en mans häst kan va farlig?

Är det inte lite märkligt att TS lyser med sin frånvaro numera????
Kan det vara så att hon inte tål sanningen om sin gullegris?
Jag instämmer med alla som poängterar att man måste ta sitt ansvar för sitt djur. Hästen har ju inte bett att få komma till dej, eller hur?
Gör det enda rätta - kastrera nu!!!!
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Lycanthrope;1495345 Är det bara jag som tycker allting låter lite väl överdrivet? Att bara hon själv och hennes totalt okunniga föräldrar kan hantera hästen? :o[/QUOTE skrev:
Nä det tycker jag inte alls behöver vara överdrivet då jag själv har en besvärlig häst. Nu blir ju hon bättre och bättre men i början va det bara jag.
Även på henne (som för ts) funka "okunniga" bäst eller dom hon av någon anledning "gillar".


Till någon annan som svarat på slutet, man behöver inte förlöjliga ts även om man tycker att hen gör fel...
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Helt ärligt så tror jag vi talar för döva öron

Med tanke på hur länge hon haft hästen utan att gjort något åt det.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

kl

Undrar om hästen finns i verkligheten?
Låter lite som hämtat ur en flickbok " min häst älskar mig men tål inga andra"!

A
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

kl

Undrar om hästen finns i verkligheten?
Låter lite som hämtat ur en flickbok " min häst älskar mig men tål inga andra"!

A

Jag hoppas att det är så, att den är en fantasihäst.

Allmänt svar:
Men om den nu finns, så hoppas jag att TS, i sin frånvaro härifrån, ändå tar till sig det som de flesta av oss har skrivit.
Att hon måste ta ansvar för sin häst, och göra något åt situationen.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

"Inte så omtyckt av andra.."
Nej, kan tänka mej det!

Hur gammal är du? Tonåring? Ung vuxen? Vad säger dina föräldrar, för du har uppenbarligen en mycket farlig häst. För ett antal år sedan kände jag en tjej som hade en häst som " försvarade" henne genom att ge sig på en annan häst. Tyvärr kom hon imellan och finns inte hos oss idag.
Kastrera din häst och ta hjälp av ett proffs. Att lära en häst veta hut är inget lätt jobb och definitivt inget man fixar själv, inte ens om man är vuxen och har hållit på i mängder med år.

Var rädd om dej och andra och ta tag i problemet innan det händer en allvarlig olycka.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

*KL*

Det låter otroligt att :
1. det finns en ägare som låter sin häst bete sig såhär.
2. det finns ett stall som hyr ut till en sådan här häst.
3, att stallet har andra hyresgäster som (verkar) tycka det är okej att deras hästar när som helst kan bli attackerad av en häst, och att stoägarnas hästar när som kan bli betäckta då denna häst hoppar över staketet.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

:bow::bow:

Det verkar (förhoppningsvis) vara en häst ur fablernas värld med tanke på att TS inte verkar ha några fler argument att lägga fram om denna (påhittade?) rent livsfarliga häst.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

KL:
En mans-häst är alltid jättefarlig så satsa på att göra ett könsbyte, märrar anfaller med stil och finess och är inte mycket att bry sig om när dom får för sig att bestämma. Det är bara munväder, dom är som obstinata hästkärringar i hyrstall. :grin:
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Du ställer en fråga i ett forum och får klockrena svar på var du bör börja någonstans, dvs kastrera. Det går tillochmed på försäkringen. Varför känner du att du måste försvara honom? Han kommer aldrig användas i avel, han är odräglig mot andra. Du skriver det själv.

Förstår inte varför du ens startade en tråd när du inte tar svaren på allvar. Speciellt inte när iprincip alla svarar säger samma sak.

Ge din häst en chans att må bättre i huvudet! Kastrera. Du måste se fördelarna mot nackdelarna här. Sen får man utgå därefter.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Först tänkte jag på taglet-manen, jaha har någon glömt att borsta på länge och händerna hade fastnat vid ridning :D Allt kan visst vara farligt..
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Exakt! :D

Mans-hästar brukar dessutom vara jätteduktiga att kunna gå på bakbenen och befäster man det beteendet så kan dom ju inte sparkas utan att själva ramla, och dom är för högt upp för att kunna bitas också. Enda nackdelen är att man måste ha högt i tak och använda stege för att fylla på krubban med mat. ;)
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Där är ju fördelen att de verkligen arbetar med bakbenen!:D Och sen behöver man bara skor bak, vilket sparar pengar.

Förlåt, ot.

Det kan också handla om en häst som har en man. Inte två. Eller om en man som har en häst. Nä nu ska jag sluta.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

,,,,,,,,,eller en häst som egentligen är en man,,,,,,,,,,,, :o







*undrar vad hon menar med OT egentligen,,,,,,,,* :angel: :p
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

*host*
confused-smiley-013.gif
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: jemeni
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 637
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp