Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta?
*tio*
om mina föräldrar som är totalt okunniga kan få honom att respektera dom så borde alla kunna lära sig det.
Jag hoppas den inte existerar...Stackars häst!
Ha, ha. Parentes, men det tog en stund innan jag fattade. Jag läste rubriken där det står "en mans häst". Vilken är mannen liksom? Sen fattade jag att det skulle stå enmanshäst. Vilken skillnad. (särskrivning ställer till det)
bara för du tycker en sak maromer så behövs inte dina punkter i denna konversation. det är en go häst innerst inne och om mina föräldrar som är totalt okunniga kan få honom att respektera dom så borde alla kunna lära sig det. det är faktiskt så att när han springer emot en, står man kvar så tvärnitar han. så tuff e han inte det är bara en fasad. sen kan han göra saker men det är om man ignorerar hans signaler......
Jag blir så jäkla upprörd när jag läser sånt här. Det är DITT ansvar som hästägare att se till att din häst mår bra, och att se till att han inte skadar andra. olyckor kan hända med den snällaste av hästar, men att veta om att dessa problem finns utan att göra något åt saken är löjligt oansvarigt. Hästen kan omöjligt vara "sund och lycklig" med detta beteende, det är ganska uppenbart om dina historier stämmer.
Det låter som du försöker lämpa över ansvaret på dina stallkamrater. Det är inte din älsklings fel att han gör illa folk och beter sig illa, utan deras fel för att de går för nära eller befattar sig med hästen??? Herregud...
Hade du varit inackorderad hos mig hade du och häst åkt ut ögonaböj.
Antingen kastrerar du hästen och ger honom en ärlig chans att hitta lite ro i sin själ. Klapphingstar kan bli rent förjävliga och din häst verkar vara på god väg ditåt.
Alternativen till det är väl flytt eller avlivning. Jag hade lidit av att se en häst i det där skicket så valet hade nog fallit på det sista. Innan någon skadar sig riktigt illa.
Det låter inte som en lycklig häst, även baserat på annat i tråden.. Han har hoppat över staket och allt för att få tag i ston och attackerat andra hingstar när vi mött dom ute. Han ger sig inte. :/