en mans häst kan va farlig?

Sv: en mans häst kan va farlig?

Jag hoppas verkligen att det du skriver inte är sant.

Om hästen du pratar om existerar så tycker jag riktigt synd om den. En lycklig/trygg häst attackerar inte människor utan en anledning.

Men han följer mig överallt, går lös med mig
Han har hoppat över staket och allt för att få tag i ston och attackerat andra hingstar när vi mött dom ute.
Så du låter honom gå löst trots att du vet att han attackerar andra hästar??! Herregud människa fattar du inte hur oansvarigt och nonchalant det är utav dig att göra så? Både häst och ryttare kan bli riktigt allvarligt skadade och jag hoppas verkligen inte att de hästar din attackerat hittills har skadat sig.

Pga andra besvär han har som är följder efter hans galoppkarriär så tyckte inte veterinären i helsingborg att operation var en bra idé.
Han blir 13 år i maj, har ridit honom sen han var 2 år, varje dag som min egen. men ägt honom i 2,5 år.
Han har inte haft de lätt hos sin förra ägare för dom var inte snälla
Först och främst tycker jag inte att dina påståenden går ihop. Om du har ridit honom varje dag sedan han har varit två år så undrar jag hur han har hunnit med att skaffa sig en galopp-karriär? ^^ Efter det du skrivit om galopp och galoppstall så antar jag att du inte är en jockey(rätta mig om jag har fel för är inte särskilt insatt inom galopp men visst heter det väl jockey? :angel:). Så om du ridit varje dag så kan det inte bli mycket tid över till galoppträning/tävling?

Om det du säger är sant (att du ridit hästen dagligen sedan två års ålder) betyder det även att du låtit hästen bli misshandlad i 8,5 år!!!!

Om du inte är villig att kastrera så tycker jag helt seriöst att du ska avliva hästen.
En död häst lider inte och en död häst kan inte heller skada andra levande varelser.

Men som sagt så hoppas jag (och tror) att hästen du pratar om inte existerar i verkligheten. Dina inlägg säger emot varandra och låter lite väl otroliga tyvärr.
 
Sv: en mans häst kan va farlig?


Om du misstänker det så använd triangeln!
report.gif



Det känns ju rätt onödigt att dyka in i en tråd och skrika troll det första och enda man gör?
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Usch vad vidriga många av er är som skriver. :crazy: Vill ni hjälpa eller är ni bara här för att spy galla på tjejen? Det är väl inte konstigt om hon slutat skriva, det är inte den första användaren som "ni" har fått att sluta hänga på buke, jag känner en annan tjej som bad om tips och råd och hon fick så mycket skit att moderatorn fick rensa tråden! :mad:

Jag hittade den tråden när den var rensad men det var ändå väldigt många otrevliga inlägg även om de värsta var borta. Jag pratade med henne sedan då jag kände till både henne och hästen och hon hade blivit så ledsen av all skitkastning så hon kastade in handduken helt, både när det gäller buke och hästen, så istället för att hjälpa någon så knäckte ni en ung ryttare som gav upp en fin häst som hon behövde hjälp med! :devil:

Visst, situationen som beskrivs här är ohållbar och hästen bör både flyttas från stallet, utredas på nytt och kastreras, men tjejen behöver inte få en massa skit och bli kallad för troll och häcklas av somliga trångsynta, inavlade, navelskådande skitkastare som inte har någon egen eller väldigt lite erfarenhet av misshandlade hästar.

FlygandeAnanasen: vad har Du för erfarenhet av galopphästar? Vad har Du för erfarenhet av att som ung få vara i ett stall där stallägaren slår sina hästar medan man gråter inombords av maktlöshet och osäkerhet och inte vågar göra något av rädsla? Jag har som 14-åring varit i samma sits som TS och varit helt förstörd av vad jag såg, stått med rinnande tårar medan jag tog hand om hästen efteråt och sedan lyckats köpa loss henne när den skulle gå till slakt några år senare då hon var "tokig". Tror du på fullt allvar att en häst i träning inte tål att ridas utanför banan, att de gör sina snabblopp och sedan ställs in igen till nästa gång den ska löpa?

Var går gränsen för att vara troll, efter 1000 inlägg? :p
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Antagligen, jag säger inte heller att jag tror på ts, men fortfarande - istället för att vråla troll/starta trolldrev så använder man triangeln.
Annars kommer det ju bara fortsätta i all evighet och ingenting leder någonstans.

Mia_R :bow::bow:
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

Antagligen, jag säger inte heller att jag tror på ts, men fortfarande - istället för att vråla troll/starta trolldrev så använder man triangeln.
Annars kommer det ju bara fortsätta i all evighet och ingenting leder någonstans.

Mia_R :bow::bow:

Instämmer Mimifly, det enda det kommer leda till är att jag som moderator kommer börjar färgkorta användare som anser att det är de som har rätt att utse vilka som är troll eller inte. Jag tyckte att inlägget där någon föreslog att man trianglar olämpliga inlägg och även skriver en liten rad om VARFÖR man tycker att det är olämpligt eller att man misstänker att det är någon "lur" med inlägget.

Jag har redan PM'växlat med trådskaparen i fråga, som bad mig ta bort tråden andra dagen den låg ute. Jag förklarade då att vi inte tar bort inlägg/trådar, bara för att trådskapare anser att de inte får de svar de önskar. Jag anser att trådskaparen har fått många bra svar i sin tråd. Och därför får den ligga kvar. Men börjar folk att starta drev mot trådskaparen, så kommer jag ta fram den färgglada kortleken.

Mvh

Moderator
 
Senast ändrad:
Sv: en mans häst kan va farlig?

Undrar vad det är för svar hen vill ha egenligen...:confused: Inlägget titulerades ju "en mans häst kan va farlig?", med ett frågetecken. Dvs. hen undrade vad vi andra tyckte i frågan. Jag vill påstå att i princip ALLA har gett ungefär samma svar, men det passade inte då, eller? :confused:
 
Sv: en mans häst kan va farlig?

U

Visst, situationen som beskrivs här är ohållbar och hästen bör både flyttas från stallet, utredas på nytt och kastreras, men tjejen behöver inte få en massa skit och bli kallad för troll och häcklas av somliga trångsynta, inavlade, navelskådande skitkastare som inte har någon egen eller väldigt lite erfarenhet av misshandlade hästar.

:D:bow:



tio
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: jemeni
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 637
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp