F
FlygandeAnanas
Sv: en mans häst kan va farlig?
Jag hoppas verkligen att det du skriver inte är sant.
Om hästen du pratar om existerar så tycker jag riktigt synd om den. En lycklig/trygg häst attackerar inte människor utan en anledning.
Om det du säger är sant (att du ridit hästen dagligen sedan två års ålder) betyder det även att du låtit hästen bli misshandlad i 8,5 år!!!!
Om du inte är villig att kastrera så tycker jag helt seriöst att du ska avliva hästen.
En död häst lider inte och en död häst kan inte heller skada andra levande varelser.
Men som sagt så hoppas jag (och tror) att hästen du pratar om inte existerar i verkligheten. Dina inlägg säger emot varandra och låter lite väl otroliga tyvärr.
Jag hoppas verkligen att det du skriver inte är sant.
Om hästen du pratar om existerar så tycker jag riktigt synd om den. En lycklig/trygg häst attackerar inte människor utan en anledning.
Men han följer mig överallt, går lös med mig
Så du låter honom gå löst trots att du vet att han attackerar andra hästar??! Herregud människa fattar du inte hur oansvarigt och nonchalant det är utav dig att göra så? Både häst och ryttare kan bli riktigt allvarligt skadade och jag hoppas verkligen inte att de hästar din attackerat hittills har skadat sig.Han har hoppat över staket och allt för att få tag i ston och attackerat andra hingstar när vi mött dom ute.
Pga andra besvär han har som är följder efter hans galoppkarriär så tyckte inte veterinären i helsingborg att operation var en bra idé.
Han blir 13 år i maj, har ridit honom sen han var 2 år, varje dag som min egen. men ägt honom i 2,5 år.
Först och främst tycker jag inte att dina påståenden går ihop. Om du har ridit honom varje dag sedan han har varit två år så undrar jag hur han har hunnit med att skaffa sig en galopp-karriär? ^^ Efter det du skrivit om galopp och galoppstall så antar jag att du inte är en jockey(rätta mig om jag har fel för är inte särskilt insatt inom galopp men visst heter det väl jockey? ). Så om du ridit varje dag så kan det inte bli mycket tid över till galoppträning/tävling?Han har inte haft de lätt hos sin förra ägare för dom var inte snälla
Om det du säger är sant (att du ridit hästen dagligen sedan två års ålder) betyder det även att du låtit hästen bli misshandlad i 8,5 år!!!!
Om du inte är villig att kastrera så tycker jag helt seriöst att du ska avliva hästen.
En död häst lider inte och en död häst kan inte heller skada andra levande varelser.
Men som sagt så hoppas jag (och tror) att hästen du pratar om inte existerar i verkligheten. Dina inlägg säger emot varandra och låter lite väl otroliga tyvärr.