Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har lite problem med mina två foderhästar, båda äldre ston (15 och 18 år). De har gått ihop sedan oktober, i ungefär en månad var...
Svar
12
· Visningar
1 900
Senast: Hepzheba
·
Ridning :pHej, Jag och min kompis tänkte bli medryttare och undrar vad som 'krävs' T.ex vad ni får/låter era medryttare göra m.m Tack på...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: ASKAPLASKA
·
Träning Jag har ett ganska jobbigt problem med min häst som jag gärna skulle vilja ut och tävla med. Hon verkligen ÄLSKAR att hoppa och blir...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Har en nordis på foder som älskar att rida ut i skogen, då är han pigg och glad. Men om vi ska rida på banan eller på volten blir han...
Svar
12
· Visningar
3 285
Senast: axel
·
Ridning Min häst har stått i en månad, och innan det gick hon lite lugn bara ca en månad. Nu när hon sätts igång så är hon så pigg.. när man...
Svar
6
· Visningar
1 270
·
Träning Kan ni inte säga era bästa övningar, vardagsövningar till mer avancerade övningar? Jag har en 16årig fullblodsvallack som har en rejält...
Svar
19
· Visningar
2 666
Senast: Hagstadius
·
M
Hästhantering Tacksam för tips från "unghästvana" :) Jag har en tjej på 1år och 9 månader. Har haft henne i ca 3 månader. Jag började direkt träna...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 823
Senast: Lager
·
C
Ridning Ska hyra en häst på foder. Han är van att bli riden tillsammans med andra hästar. Undrar om man skulle kunna träna bort det så att jag...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Lager
·
Ridning Nu var det ett tag sen, men det har funnits trådar som tidigare diskuterat G-piruett och då har det blivit ett herrans liv när...
2
Svar
31
· Visningar
3 659
Senast: Immer
·
A
Ridning Åkte av och skadade mig rejält för ca 14 månader sen. Vissa smärtor kan jag aldrig bli av med och jag kan bara i princip skritta. Trav...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Anonym_ledsen
·
Hästhantering Ni som bor nära en järnväg med häst, går ni över med hästen? Jag flyttade för några månader sen och tog med mig mina hästar, jag är...
Svar
19
· Visningar
3 412
Senast: Arabizar
·
Ridning Funderar på att "pensionera" min häst, men är inte säker på att jag vill göra det definitivt och aldrig mer rida honom utan skulle nog...
2
Svar
21
· Visningar
2 669
Senast: ylvalill
·
Q
Hästhantering Jag har en häst som en gång blev skrämd av ett rådjur och hoppade över grinden ut från paddocken. Efter detta har jag inte kunnat ha...
Svar
9
· Visningar
1 681
·
Träning Fick hem en treåring (fyller 4 i år) för ett par månader sen och känner nu att jag gärna vill komma igång och rida för tränare. Hästen...
Svar
3
· Visningar
1 491
·
C
Hästhantering Hej alla! Jag bor i ett samhälle med massor av aktiva hästmänniskor. Dessa har sina hästar täckade sommar- som vinter. Till denna by...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 928
Senast: Magiana
·
V
Ridning Undrar om man kan rida akademisk ridning och hoppa med samma häst? eller om det blir för svårt för hästen?
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: varmblodsstoet
·
Träning Har lite funderingar. Har en 6åring som fortfarande har problem med hästmöten! Han är en väldigt känslig individ som är sent tagen...
Svar
8
· Visningar
3 044
R
Träning Det finns så många trådar om hur man tror att man förstört sin häst,eller där man inser att man själv skapat problem, varit orsak till...
47 48 49
Svar
962
· Visningar
171 853
Senast: mctyson
·
E
Hästhantering Jag vet inte vilka regler som gäller kring hästhållning, men jag antar att det förhållningsregler kring boxutrymme och deras...
Svar
3
· Visningar
1 259
·
Hästhantering Ja vi i Västernorrland har fått stormvarning nu och jag kan inte sova, anledningen är den vidrigaste blåsten någonsin som får hela huset...
2
Svar
22
· Visningar
5 252
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar