Rida bara ibland?

Sv: Rida bara ibland?

Min förra häst blev 23 år. De sista åren fick han trappa ner. Eftersom han älskade att visa upp sig och tävla fick min hästskötare chansen att tävla lätta klasser på klubbtävlingar och andra små tävlingar. Många gånger med placeringar. *stolt matte* Han reds kanske fyra dagar i veckan och promenerade vid hand resterande dagar.

Nu känner inte jag till dig eller din häst eller vad du har för hjälp till hästen, men om du har en häst som fortfarande vill vara igång, men inte lika intensivt, kanske det finns någon i din närhet som kan få chansen att lära sig på en utbildad häst?

Min herre hade nog kunnat leva några år till, men när jag kände att han varken hade bjudning när vi skrittade från stallet (vilket han iofs aldrig hade) eller när vi skrittade hem (vilket han alltid hade haft - mat!), i kombination med att tänderna började bli sämre och att han hade börjat bli lite ojämn i gången, fick jag ta det jobbiga beslutet att låta honom somna in. :cry:
 
Sv: Rida bara ibland?

Tyvärr är han inte mycket till läromästare min häst. Dels för att han inte är särskilt högt utbildad, gått LA som högst (har liksom inte hunnit så långt när vi hela tiden fått starta om på noll efter alla skador) men framför allt för att han inte är lugn och stabil för fem öre och han brukar skrämma slag på de flesta som inte är riktigt duktiga ryttare. Med mig uppför han sig rätt bra, men de flesta andra testar han rejält. :-(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: pajaztar
·
Träning Jag har av olika anledningar insett att det inte kommer fungera för mig att ta hand om min häst det närmsta året. Känns riktigt tungt då...
2
Svar
25
· Visningar
3 018
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte att dagboken är ett bra ställe att ösa ur mig lite. Har sen jag var medryttare på en ponny varit totalt såld på honom, han stal...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: Kilauea
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp