Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Hästhantering Hej! Jag har en jätte snäll och social tre årig arab hingst som tidigare gått tillsammans med annan hingst fram till för 4 månader...
2
Svar
28
· Visningar
4 448
Senast: yennork
·
Hästhantering Ja som ruriken lyder så har mitt sto helt plötsligt börja bråka med mig när vi ska vända och rida hemåt. Hon blir het,går på tårna,kan...
Svar
10
· Visningar
2 433
Senast: zitasmatte
·
S
Ridning Jag har en 13 årig valack som jag både rider dressyr på och hoppar. Han är välutbildad och vi hoppar banor på 110-120 och han går fint i...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: lislolaslo
·
Träning Min treåring har en tendens att lägga huvudet lite på sned åt vänster när jag rider henne rakt fram utomhus, dvs hon vinklar sitt huvud...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: Lizzi
·
Hästhantering Hej, jag visste inte riktigt var jag skulle posta detta så gör det här :) Jag har en unghäst på tre år hemma (som förövrigt vilar just...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: Forssberg83
·
R
Ridning Någon som läst boken? Komentarer? Bra/dålig? Köpte boken idag och ser fram emot mycket härlig och nyttig läsning.:love:
22 23 24
Svar
473
· Visningar
43 951
Senast: Lizzi
·
Träning När jag travar och rider lätt hamnar jag ofta på fel sittben. Jag tycker att det är svårt att se när jag ska stå och sitta ner genom att...
Svar
12
· Visningar
13 342
Senast: ricca
·
Hästhantering Jag måste varna känsliga "tittare". Inget blod så långt jag orkade se, men fruktansvärda bilder...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 212
Senast: CeciliaT
·
L
Ridning Hej! Jag har min häst uppstallad i ett stall där vi de senaste veckorna bara fått släppa våra hästar på gummiflisbanan. Detta pga att...
Svar
0
· Visningar
901
Senast: lillaanka
·
E
Ridning Hej! Jag undrar hur man ska ha fötterna i stigbyglarna när man rider? Oftast hör man ju att hälarna ska peka nedåt och tårna uppåt...
Svar
19
· Visningar
4 891
Senast: Bowman
·
P
Ridning Tror inte någon startat någon ny tråd sedan den förra blev låst, så jag gör det nu! :) Igår hade vi löshoppning, och det blev Palema...
19 20 21
Svar
404
· Visningar
33 876
Senast: LLaika
·
Ridning med hackamore? Första 20minuterna lägger han sig inte på det..men sakta men säkert hänger han sig fast vilket är otroligt irriterande...
2
Svar
22
· Visningar
2 526
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag är alldeles rådvill och fundersam nu. Jag personligen har hanterat unghästar när jag var yngre, varit groom åt en dressyr ryttare...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 346
Senast: Lager
·
P
Träning Jag har aldrig haft problem med att sitta ner i traven tidigare. Gjorde dock ett uppehåll i ridningen på ca 4-5år. Nu började jag igen...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: JojjoEuroCent
·
N
Träning Nån som har nån bra förklaring på varför man har gummityglar? Red en häst idag som hade det.. Kändes som tuggummi i handen ungefär.. :p...
2
Svar
28
· Visningar
5 161
Senast: Bowman
·
H
Ridning Jag undrar hur jag får stop på min skenade ponny? Senast igår drog han iväg med mig 1 km :( Enligt föra ägarna så skulle han vara koll...
2
Svar
35
· Visningar
6 043
Senast: pulkaskurk
·
S
Ridning Jag är en 27 årig tjej som har hållt på med ridsport i 2 år. Jag köpte mitt D ponny sto för 3 månader sen. Hon är 142 cm och 13 år. Hon...
2
Svar
32
· Visningar
9 322
Senast: Liten
·
Träning hej allesammans! jag har en 5årig fullblodsvallack som är under utbildning. jag vill gärna göra honom till hopphäst, då det är min...
Svar
8
· Visningar
1 704
Senast: Cherepanova
·
Hästhantering Har precis haft ute veterinären och tillsammans har vi kommit fram till att hästis förmodligen har ont i ryggen. Behandling med metacam...
Svar
8
· Visningar
1 488
Senast: Forssberg83
·
S
Träning Hej! Är LITE ringrostig på dressyrbiten... Om vi säger att man ska göra en framdelsvändning i höger varv, hur vet man vilket håll man...
Svar
16
· Visningar
3 595
Senast: Cha9
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka