Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Finns här någon som har fixat en svanskappa till en ST Española? Hur i såna fall? Jag är helkär i min och den ligger som gjuten på nya...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: Lella
·
Träning Hej! Finns det några tips på hur man får hästen att gå bättre mellan skänkel o hand? Har lite problem m detta. Vad gör man för fel om...
Svar
7
· Visningar
4 683
Senast: cc_401
·
F
Träning Hejsan, är det okey att rida med en tappad sko? Har frågat flera av mina gamla tränare och alla säger att det är okey. Men igår efter...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 784
Senast: mackan
·
C
Ridning Blev inspirerad av en annan tråd ang. vad man är rädd för på hästryggen.. Och nu vill jag veta vad ni på bukefalos varit med om för...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
19 074
Senast: safina
·
K
Träning Hejsan hoppsan! Jag har ridit i 3 1/2 år nu och jag undrar hur mycket borde jag kunna? alltså hur duktigt bör jag vara när jag ridit...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: KiiiWiii
·
S
Hästhantering Hej, jag har en medryttarhäst som är rätt så het. Hon älskar att galoppera.. FORT. Det kan bli ett problem eftersom hon bara vill...
Svar
15
· Visningar
1 974
Senast: KiiiWiii
·
Hästhantering alternativt tömkörning (som jag är usel på) vad är lämpligt att börja med för övningar?
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Elina8
·
Hästhantering mina hästar står i uteboxar med 2 delade dörrar. kan alltså stänga in dom helt. tänkte att låta ljuset vara tänd och stänga dom övre...
Svar
14
· Visningar
1 903
Senast: kryddelydd
·
Träning Är det smart? Funderar lite på att skaffa sällskap till min valack som går helt ensam i sin stora hage. (vi har fler hästar så han är...
Svar
16
· Visningar
2 415
Senast: stjarnfrugt
·
G
Hästhantering hoppas tråden är i rätt kategori nu ;-) Lång text, men jag skulle vara så otroligt tacksam om ni orkar läsa igenom och ge era åsikter...
2
Svar
20
· Visningar
4 215
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har fått en liten aha upplevelse angående min ridning. Jag har insett att min balans måste vara usel och jag om jag lyckas förbättra...
Svar
11
· Visningar
4 363
Senast: tuaphua
·
Ridning Mitt i alla livliga diskussioner så hoppas jag få sticka emellan med en nyårshälsning från mig och Besten. Idag hade jag tänkt sitta...
2
Svar
25
· Visningar
3 122
Senast: Immer
·
Träning Hur skulle ni hantera följande situation:' Du ska rida en hoppträning en häst som du känner väl (14 årigt halvblod, välutbildad och...
2
Svar
31
· Visningar
3 211
Senast: tuaphua
·
Ridning Idag var jag förbi en Ridskola som ganska nyligen fått nya lokaler. Jag satte mig en stund i Ridhuset och kollade på en lektion...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 169
Senast: WildWilma
·
Hästhantering ;) Var bara tvungen att visa denna bild jag hittade på Lisen Bratt-Fredricsons blogg..på tal om alla trådar om "stackars...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
19 595
Senast: a1agnlju
·
Ridning rider en fd. travare, ridhäst något år. Går i form stundtals, inte stadig i formen än. Rider på banan och rider ut. Är oftast trevlig...
Svar
19
· Visningar
2 804
Senast: houdini08
·
B
Hästhantering det är som rubriken lyder,, så fort min ponny får en stor hage så spränger hon staketet!!! e just nu väldigt trött på denna ponny, så nu...
Svar
13
· Visningar
5 340
Träning jag ska hoppa en klubbtävling där det är clear round med stilbedömning, men jag vet inte riktigt vad det innebär.. kan någon vara snäll...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: buu17
·
Ridning Enkel fråga till er proffs från en dummie: Vilket bett är snällast? 2- delat eller 3-delat?
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: Piek
·
Z
Träning Hej! Jag har en ponny som jag haft i ca 5 månader.Han är stel och det krävs en timmes framridning för att han ska släppa till. Han är...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: metspo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp