Vad i helv..e är detta?!!!!!

Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Du får gärna utveckla dig lite ..
Vad är det med fodret som är så dåligt att det borde klassas som djurplågeri? Likaså vård och hantering?
Ska man tas ifrån sin häst om den blir sjuk?

Det finns alltid stolpskott, men de allra flesta kollar ju upp hästens utrustning och hälsa om den plötsligt börjar bete sig knasigt?

Om fler människor vågar säga ifrån så kanske det sker en förändring, eller hur? Oavsett om det handlar om ett specifikt djurplågerifall eller något helt annat. Litet som stort.
Så, om man blundar inför orättvisor och vanvård, så har man det skinande rent i sitt hem? Säger man däremot ifrån och engagerar sig så har man säkert ett par hundar begravda (bokstavligen!) nånstans?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Traditioner, traditioner, traditioner:mad: Rodeo, slänga ut getter från kyrktorn, tjurfäktning, hästslagsmål, tuppfäktning, hundkamper, tjurrusningar och så detta då (finns ju många fler traditions/kulturellt bundna "sporter" som involverar djurs lidande men detta var i alla fall några exempel)... Skit är det!!!

Ja detta är ju så sant och jag förstår inte hur sånna här djurplågeri kan få fortsätta :devil:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Håller med. Gamla traditioner som inte har något värde idag hänger kvar.

Tänker mest att det syns så tydligt hur stor skillnaden är mellan djurarter. Det är sällan jag ser någon upprörhet över kalvarna som kastas omkring och bryter både ben och nackar, förutom på någon anti-rodeosite kanske. Med så görs samma sak emot hästar - och folk blir helt förfasade.

ja tyvärr är det så :cry:
själv förstår jag inte skillnaden, lika synd om alla djur som utsätts för lidande!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Usch, vad hemskt. Det värsta av allt är att det verkar vara otroligt stor publik runt hela arrangemanget, är dom helt dumma i huvudet? Jag måste säga att det är tur att jag bor i sverige, folk i många andra länder är ju inte riktigt kloka. Traditioner eller inte...
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Du påstår att folk är "dåliga hästägare" för att du här på buke ser att de skriver om deras sjuka hästar och att hästarna sparkar bakut m.m. Men vänd på det istället.
Majoriteten av dessa personerna frågar ju om råd! Detta innebär att de själva har sett sin begränsning och nu sträcker ut en hand till andra. Dels för hjälp och råd men även för att berätta om vad de/deras hästar har varit med om för att andra INTE ska begå deras misstag eller råka ut för olycka.

Det är bra hästhållning enligt mig! Att våga se sina begränsningar och be om hjälp!

Genom att diskutera dessa saker sprider sig kunskapen om en händelse vidare och kan hjälpa andra människor och hästar för den delen från onödigt lidande!

Vad gör hurtigknuttarna på videon tro? Är det någon av dem som rådfrågar någon utomstående om det är fel det de gör? För hästen reste ju sig inte upp :eek:!!

Tro mig! I Argentina finns det hästar som får slita för sitt leverbröd skadad eller inte och med en utrustning som troligen inte är anpassad utifrån den hästen! Så "gloryfiera" inte!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp