Vad i helv..e är detta?!!!!!

Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Far väldigt illa av att se hästen som faller vid 2:30, ser ut som huvudet viks under hästens sida och att den sedan ligger kvar i ett antal sekunder innan den börjar försöka kravla sig upp ..
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Lager;14873559 Tänker mest att det syns så tydligt hur stor skillnaden är mellan djurarter. Det är sällan jag ser någon upprörhet över kalvarna som kastas omkring och bryter både ben och nackar skrev:
Där håller jag inte med!
Vet ingen som tycker det är värre med hästar än kalvar!
Har för mej att det va en tråd uppe för kanske 1 år (?) sen om rodeo och där va det om hela konceptet.
Det är för j-vligt alltihopa!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Hästar släpps en och en lösa utan ryttare i full galopp över ett fält. Efter cirka 20 meter står två män med ett rep mellan sig liggande på marken. När hästen kommer i full galopp spänner de repet varpå hästen ramlar huvudstupa i full galopp. Helt fruktansvärt och jag orkade inte se många sekunder. Till synes helt meningslöst och djurplågeri i mina ögon.

Tack, verkar sinnesjukt med andra ord.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Har jag fel blir jag bara glad. Men tycker som sagt att det ofta görs skillnad, inte bara här utan överallt. Det är ok att döda och äta ko, men inte att döda och äta kanin. Det är ok att "inte våga" slå ihjäl fisken direkt, så den sakta kvävs till döds - men samma person blir jätteupprörd när maskinuppfödda kycklingar skjutsas omkring på löpande band där vissa ramlar och skadas svårt. Lidande som lidande liksom.

Vill inte minimera det som hästarna utsätts för i filmen, bara dela med mig av min tanke.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Har jag fel blir jag bara glad. Men tycker som sagt att det ofta görs skillnad, inte bara här utan överallt. Det är ok att döda och äta ko, men inte att döda och äta kanin. Det är ok att "inte våga" slå ihjäl fisken direkt, så den sakta kvävs till döds - men samma person blir jätteupprörd när maskinuppfödda kycklingar skjutsas omkring på löpande band där vissa ramlar och skadas svårt. Lidande som lidande liksom.

Vill inte minimera det som hästarna utsätts för i filmen, bara dela med mig av min tanke.

Fortsätter OT: Det är väl som med "fejk-vegetarianerna" som inte äter fyrbenta djur av etiska skäl, men kycklingar, fisk och skaldjur (som då inte är lika gulliga) går bra... Dubbelmoral av stora mått!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

VARFÖR? De hetsar ju hästarna att springa o sen fäller de dem :crazy: kan ju inte ha med o tämja dem om de hetsas till o springa.
En av hästarna fattade ju vad det var frågan om o stannade, men då kommer de fram o jagar iväg den :(

Vackra hästar, vad är det för ras?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Men fy fan! Tittade bara tills första hästen for ikull. Fy vad hemskt!!:cry:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Huga, det var obehagligt. Vilken otroligt konstig 'tradition' :confused:

Vissa fall som en del av hästarna gör är ju hur obehagliga som helst. Tyckte extra synd om skimmeln vid 4.30 ungefär som fälls våldsamt flera gånger.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Tydligen så är det i Argentina och det är en uppvisning i hur man fångar vildhästar.
De argumenterar att om man fångar dem på detta sätt så skadas de inte till skillnad från att fånga dem med rep runt halsen.

Själv mår jag bara illa.....[/QUOTE]

Det kallas för "Heeling" dock för hästerna gäller det främ ben man ska fånge upp.
Praktisera i dom flesta häst kulture lander som gå långt tillbaka i tiden.
Ett effektive sätt att få kontrol over en vrångstyrd häst.
Lik rodeos i USA vill man vissa upp sin färdighet i boskap häntering på ranches så den goucho of the pampas vill vissa sin händelag att fånge in och rida vild häster.

Om du må så dålig ger f-n i att lita upp såna videos.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Vissa saker måste man titta på för att få vetskap om vilka galenskaper som pågår ute i världen.

Problemet är inte att såna här metoder används när det behövs utan problemet är när man gör en sport av djurs lidande.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Kan bara hålla med.
Det händer ju ibland att man måste ta till lite otäcka metoder för att få det nödvändiga gjort sas, men att sedan göra det om och om igen enbart för nöjes skull är bara fruktansvärt! :crazy:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Vissa saker måste man titta på för att få vetskap om vilka galenskaper som pågår ute i världen.

Problemet är inte att såna här metoder används när det behövs utan problemet är när man gör en sport av djurs lidande.

Livet är för kort för att hänge upp sig på vad andra göra med sitt galenskap.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

vilka jäkla svin,fy fan för att vara häst/hund/katt/får/get/ko osv i länder där man inte har större respekt än så här för sina djur:mad:

usch usch usch!!! jag hoppas och tror att dom människor som gör sånt här får igen på ett eller annat sätt.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Jag säger tvärtom! Man kan inte uträtta mirakel själv men om man kan göra det lilla för att påverka sin omgivning positivt så har man i alla fall gjort något. Sköt dig själv och skit i andra-mentaliteten är en av de mest oattraktiva egenskaper på en människa jag vet.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

vilka jäkla svin,fy fan för att vara häst/hund/katt/får/get/ko osv i länder där man inte har större respekt än så här för sina djur:mad:

usch usch usch!!! jag hoppas och tror att dom människor som gör sånt här får igen på ett eller annat sätt.


Mm. Jag tror iofs att det är bättre att vara argentinsk kossa och beta på Pampas hela livet fram till slakt, än det är att vara svensk kossa och instängd i ladugård större delen av året.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Själv mår jag bara illa.....[/QUOTE]



Om du må så dålig ger f-n i att lita upp såna videos.[/QUOTE]

Jag vet inte vad du menar med "lita upp såna videos".
Om det var LETA du ville skriva så är det ju inte direkt så att jag surfat runt på nätet och letat efter hemska videos. Man kan ju bli visad av andra.
Om du menade att jag skulle ge f-n i att LADDA upp såna videos, så tycker jag att det är något som är upp till mig. Nu valde jag att starta denna tråd och jag tycker att du ska ge f-n i att lämna så idiotiska kommentarer.

Men som sagt, det beror ju på vad du menar med "lita" :grin:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Jag blir helt yr! Vad är detta för sätt? Hur kan det vara en publiksport? Och hur kan man leva med att syssla med detta som sport? Kan förstå principen med det om man har en panikslagen häst springande på väldigt olämpliga ställen där den är farlig för sig själv och andra och att det inte finns möjlighet att få tag på såna pilar med sömnmedel eller nåt, i vissa fall, men inte på det här sättet!

Hästen dryga 2 min in i filmen som landade snett och började rycka, dog den? Såg ut så.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Livet är för kort för att hänge upp sig på vad andra göra med sitt galenskap.

:eek: nu får du förklara dig!

Med den inställningen låter det som att du tycker att man ska skita i allt som inte är i ens direkta närhet eftersom livet är för kort för det? Då kan vi väl lika gärna skita i alla dessa diktaturer som det just nu talas så mycket om runt om i världen, för den galenskapen händer ju inte på våra bakgårdar? Eller vi skiter i att ett helt folk svälter ihjäl i Somalia, jag har ju mat för dagen :grin:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Själv mår jag bara illa.....[/QUOTE]



Om du må så dålig ger f-n i att lita upp såna videos.

Jag vet inte vad du menar med "lita upp såna videos".
Om det var LETA du ville skriva så är det ju inte direkt så att jag surfat runt på nätet och letat efter hemska videos. Man kan ju bli visad av andra.
Om du menade att jag skulle ge f-n i att LADDA upp såna videos, så tycker jag att det är något som är upp till mig. Nu valde jag att starta denna tråd och jag tycker att du ska ge f-n i att lämna så idiotiska kommentarer.

Men som sagt, det beror ju på vad du menar med "lita" :grin:[/QUOTE]

LETA, tack.
Se ingen idiotiska med att avråda andra från att hänge upp sitt liv på det negativa.
Idiotisk är att må dålig av det som man kan inte göra nonting åt.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Somliga väljer att leva i lalaland och andra vill leva i verkligheten....
Men lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp