Vad i helv..e är detta?!!!!!

Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fy asså!!! Dj*vla respektlösa människor! Djurplågeri. Är det inte vi människor som ska se till att djuren mår bra?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Äk ner till Pampas och vissa gauchos det bäste sätt att fånge in vild ko och häster. En gaucho finna nöje och glädja i allt i sitt liv.
Det vet man säkert redan, men det innebär ju inte "nöje och glädje".

Och hur långt har svenskar utvecklet? Mycket jul skinka den har års tiden, stackes lilla nuff nuff
Vad har svenskar för glädja i deras egen kulture?
Japp, vi äter djur, men vi finner inget nöje i att plåga dom.
Vi har också våra vägare till glädje och nöje, men dom går inte över hästar med brutna nackar. Hur f-n är du skapt som ser "nöje" i det omdömeslösa och empatibefriade djurplågande man ser i videon?

LIA
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Japp, vi äter djur, men vi finner inget nöje i att plåga dom.
Vi har också våra vägare till glädje och nöje, men dom går inte över hästar med brutna nackar. Hur f-n är du skapt som ser "nöje" i det omdömeslösa och empatibefriade djurplågande man ser i videon?

LIA

Tack och bock:)
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Varför gör man något sånt?! förstår inte hur människor kan plåga djur och sen tycka det är underhållande.... fyfan!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Samma jävla sjuka machokultur som försigår i USA, Spanien m fl ställen, inte blir det bättre av att sånna typer som du sitter och försvarar skiten. :devil: Det här är inte hästälskare, det här är människor som anser att djur inte har en själ och att "Gud" har gett dem makten att plåga och "bruka" djur som de själva vill, utan minsta lilla medkänsla. :mad:

Ska du inte försvara slaveriet när du ändå är i farten? Slavägarna "älskade" sina slavar och ville deras bästa, dvs att de skulle sjunga på fälten, misshandlas, våldtas och säljas som ägarna hade lust med. :grin:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Och Gud skapad den Svenska Model så att alla skulla liva i paradis :grin:

Försvara ingenting.......men är försiktig att doma andras kulture utan att har sett den själv.

Det kan finnas gott om tråkighet i det land man leva i...behöve inte lita efter mer på nätet
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fast det är väl klart man måste få döma utifrån det vi ser, som den här förkastliga filmen tråden bygger på. Det är djurplågeri.

Sverige må också ha tråkigheter men det betyder inte att man måste leva instängd här utan att se andra delar av världen och deras skit.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Det är ingen nyhet hur hästar behandlas illa i bl a Argentina, det är ingen nyhet att katoliker i exvis Spanien firar något att sina :devil: helgon genom att plåga och döda djur, det är ingen nyhet att idioter plågar kalvar på rodeos, det är heller ingen nyhet att djur far illa i Sverige, men det är banne mig en nyhet att man ska hålla käften och inte kritisera någon som misshandlar! :mad:

Jag hoppas du håller käften själv när du ser på TV nerskjutna amerikaner i exvis Afganistan eftersom du inte sett något av det med egna ögon utan på TV! Yttra dig öht inte alls här på buke om det inte är något du ser med egna ögon först i fortsättningen. :idea:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fast det är väl klart man måste få döma utifrån det vi ser, som den här förkastliga filmen tråden bygger på. Det är djurplågeri.

Sverige må också ha tråkigheter men det betyder inte att man måste leva instängd här utan att se andra delar av världen och deras skit.

Visst finns det mycket shit och som jag sa man behöve inte gå långt för att se det.

Djurlågeri gå jag inte in i för det finns ingen fast mått att gå efter, bara ludiga tolkning, och såna diskussion har vi haft förut och vi har aldrig kommit nogon vart, bara gapp-skrik-spitting gällfeber och "VARNING"

I mina ögen har jag sett tillräkligt av vad jag själv skulla klassa som "djurplågeri" bland svenska häst äger;
Så visst jag marchera under ditt "djurplågeri fanna" men då för man börja har hemma med ett allman djurförbud, sen kan alla slå sig för bröstet och instiffta förbud i alla andra länder.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Det är ingen nyhet hur hästar behandlas illa i bl a Argentina, det är ingen nyhet att katoliker i exvis Spanien firar något att sina :devil: helgon genom att plåga och döda djur, det är ingen nyhet att idioter plågar kalvar på rodeos, det är heller ingen nyhet att djur far illa i Sverige, men det är banne mig en nyhet att man ska hålla käften och inte kritisera någon som misshandlar! :mad:

Jag hoppas du håller käften själv när du ser på TV nerskjutna amerikaner i exvis Afganistan eftersom du inte sett något av det med egna ögon utan på TV! Yttra dig öht inte alls här på buke om det inte är något du ser med egna ögon först i fortsättningen. :idea:

Oooooo vilket stor häst käft :eek:
Snälla, tala om för alla din stora insätts till uttröttning av allt elanda på jörden.
Visst inte det fanns ett NOBEL PRIS TAGGER har på buka?

Att tala om för dig allt jag har sett skulla vara mer an ditt järna skulla klara av.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Kan du utveckla varför man skulle behöva införa ett allmänt djurförbud i Sverige först?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fakta: Människan ÄR ond. Vi VET vad vi utsätter djuren för.Och kallar det kultur/lek/show.
Lika jävligt som med rodeo på tjurar/kalvar. Men inte värre än så, ingen binder iaf ihop benen och drar de efter marken. Jag kan inte tycka mer synd om vissa djurarter än andra..
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Kan du utveckla varför man skulle behöva införa ett allmänt djurförbud i Sverige först?

Tycka det är lite hypokritisk att påpeka städning i andras hus när mans egen ser utt som f-nn.

Tycka den allman hästkundskap är bedrövlig, det är bara att läsa har på buka och alla häst problemer:

Angåenda filmen jag vet vad det gå utt på och hur det kommer sig, jag har varit i Argentina;
Själv gå det mig imott att göra uppfångnings tecknik till ett publik sport, men det är inte för mig att förbuda det----nåt mer an det är att jag ska förbuda dig och andra att äger en häst.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Två dåliga saker gör inte en bra!

Jag förstår verkligen inte .. du menar att svensk hästhållning i allmänhet är ungefär lika hemsk som behandlingen av djur i klippet?
Vad är det vi hästägare gör som borde förbjudas? Exempel?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Om man tittar på "Djurpoliserna" (eller vad programmet heter) som går på Animal Planet och följder ditt resonemang borde ju hela landet USA beläggas med djurförbud. :grin: Fånig resonemang eller hur?

Att du ger blanka fan i hur andra behandlar sina djur får ju stå för dig. Personligen tycker jag att det är helt rätt att visa sitt missnöje när man ser tokiga saker. Sen är det inte säkert att mina protester leder till någon förändring men jag har åtminstone sagt/visat vad jag tycker.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Example:
Hästvård
Foder
Hästhäntering
Sjuk häster som må inte bra, häster som slå bak utt eller har stäng av sig för plågsam uttrustning och en häst äger som vet inte vad dom hålla på med.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Jag har inte Animal Polise.
Jag kan föraställa mig vad du se på TV, mycket av det har jag sett i mina resor,
Heart Breaking att se hur båda djur och maniskar är behändled;
Värför gapp och skricka om det ger ingen uttdelning.
Jag har markt i livit att det är just dom pekfingerna som har det sämsta hushållning.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Varför gapa och skrika? Jo, för att om ingen ger uttryck för sina åsikter kommer ingenting att ändras. Självklart förstår jag att det bara jag skriver här inte direkt kan påverka hanteringen av hästar i Argentina. Men om någon läser det jag eller någon annan skrivit och för detta vidare så är bollen i rullning. Till slut kan det, om man har lite tur, leda till en opinionsbildning som i sin tur leder fram en förändring. Du vet, det är droppen som urholkar stenen.

Apropå pekpinnar så delar du ju själv ut ett par stycken i den här tråden så om man återigen följer ditt resonemang så bör ju din egna djurhållning knappast vara något att sträva efter. Dela ut pekpinnar=dålig djurhållning, var det inte så du skrev?

Att jag hänvisade till Animal Planet berodde på att du hänvisade till vad som skrivs på Bukefalos när du menade att hela Sverige skulle beläggas med djurförbud. Jag ville bara påvisa det otroligt korkade resonemanget i din åsikt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp