Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej där. Jag har en medryttarhäst, en arab, på arton år som jag rider en gång i veckan. Oftast så rider jag ut i skogen med henne på...
Svar
3
· Visningar
6 319
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Gah, håller på att bli tokig på min medryttarponny! Det har plötsligt blivit jättesvårt att kratsa hovarna på henne ordentligt, då hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 565
T
Ridning God afton. Kunde vara roligt att veta om jag är den ända som använder cordeo när jag får rida min häst? Hur lärta du din häst det...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har börjat inse att vi har ett problem. Att stå uppbunden. Min grova (615kg) halvblodstant på 12år har kommit på att hon inte alls...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 608
Senast: kamomillo
·
Hästhantering Hur långt har ni kommit i hantering/utbildning mm? Min ardennervalack är nu ca 1,5 år Han är välhanterad såsom med borstning,verkning...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: Worlds
·
M
Hästhantering Har en ridhäst och ett föl på 7 månader. Min fundering är nu hur jag på bästa sätt gör för att vänja av fölungen att vara själv i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: maddemupp
·
Hästhantering Det måste ju finnas tidigare trådar om detta men jag hittar ingen så jag postar en ny. "Min" häst, en 17-årig isisvalack, har på sista...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Lona
·
  • Låst
Träning Nu blev det visst min tur att starta ny tråd... Häng på alla nya och gamla vänner:banana:. Kl Vet att man inte ska klaga på värmen...
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
68 211
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej ! Har hittat en D-ponny som är 145cm och är en ganska nätt model (sportmodel) men det ingår ingen utrustning och det största...
Svar
4
· Visningar
10 711
Senast: kattan1974
·
Hästhantering En känsla som man inte riktigt kan sätta ord på utan när det lägger sig ett lugn både hos häst och människa och man börjar att lita på...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Mirre
·
Hästhantering Jag kunde inte hitta någon sådan här tråd, men finns det får ni säga till! Min fyraåring är inte helt nöjd med att ha vintervila. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: mooi
·
S
Ridning Hej. Fick hem en 17 årig varmblods valack här för 7 v. sen. Han är världens snällaste och kan göra allt med honom osv. Men vi har...
Svar
19
· Visningar
3 296
Senast: Zuzzi
·
Träning Hej! Jag galopperade förra ridletionen och det kändes väldigt okontrollerat, det är bara andra gången jag galopperar på lektion annars...
2
Svar
26
· Visningar
3 318
Senast: GotAsecret
·
Hästhantering Jag har förstått, efter många år inom hästvärlden att tyvärr, så är det vanligt att folk slår hästarna när de är "dumma", nu menar jag...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
16 790
Senast: avslutat medlemskap
·
Ridning Nu när jag har flyttat mina hästar till ett annat stall så har jag fått tillgång till en riktigt bra backe att klättra med min kuse i...
Svar
9
· Visningar
3 270
Senast: Piraja
·
M
Hästhantering Ja om man har en tränare som utger sig för att vara utbildad, kvalificerad tränare med företag, tycker ni då att tränarens hästars...
2
Svar
37
· Visningar
5 375
Senast: LIA
·
Hästhantering Hej, jag har precis köpt en 3-åring, och jag vill att han mår bra när han står i boxen. Skulle uppskatta lite råd och tips om vad ni...
Svar
19
· Visningar
2 119
Senast: delavdig
·
S
Hästhantering Hej! Först vill jag bara säga att det inte är min mening att hänga ut någon, om någon skulle känna sig träffad - behöver bara lite...
Svar
13
· Visningar
2 582
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Om tråden ligger fel får moderator gärna flytta den. Jag har börjat jobba lite med ett ponnysto född i maj 2010. Jag har stor hästvana...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Ingridl
·
Ridning Vad tycker vi om dom? Jag har tänkt att köpa en bomlös sadel, och har kommit in lite på star trekk.. De jag tänkt mig är i såfall...
2
Svar
26
· Visningar
5 569
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp