Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Är det smart? Funderar lite på att skaffa sällskap till min valack som går helt ensam i sin stora hage. (vi har fler hästar så han är...
Svar
16
· Visningar
2 421
Senast: stjarnfrugt
·
G
Hästhantering hoppas tråden är i rätt kategori nu ;-) Lång text, men jag skulle vara så otroligt tacksam om ni orkar läsa igenom och ge era åsikter...
2
Svar
20
· Visningar
4 246
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har fått en liten aha upplevelse angående min ridning. Jag har insett att min balans måste vara usel och jag om jag lyckas förbättra...
Svar
11
· Visningar
4 369
·
Ridning Mitt i alla livliga diskussioner så hoppas jag få sticka emellan med en nyårshälsning från mig och Besten. Idag hade jag tänkt sitta...
2
Svar
25
· Visningar
3 124
Senast: Immer
·
Träning Hur skulle ni hantera följande situation:' Du ska rida en hoppträning en häst som du känner väl (14 årigt halvblod, välutbildad och...
2
Svar
31
· Visningar
3 213
·
Ridning Idag var jag förbi en Ridskola som ganska nyligen fått nya lokaler. Jag satte mig en stund i Ridhuset och kollade på en lektion...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 176
Senast: WildWilma
·
Hästhantering ;) Var bara tvungen att visa denna bild jag hittade på Lisen Bratt-Fredricsons blogg..på tal om alla trådar om "stackars...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
19 604
Senast: a1agnlju
·
Ridning rider en fd. travare, ridhäst något år. Går i form stundtals, inte stadig i formen än. Rider på banan och rider ut. Är oftast trevlig...
Svar
19
· Visningar
2 817
Senast: houdini08
·
B
Hästhantering det är som rubriken lyder,, så fort min ponny får en stor hage så spränger hon staketet!!! e just nu väldigt trött på denna ponny, så nu...
Svar
13
· Visningar
5 366
Träning jag ska hoppa en klubbtävling där det är clear round med stilbedömning, men jag vet inte riktigt vad det innebär.. kan någon vara snäll...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: buu17
·
Ridning Enkel fråga till er proffs från en dummie: Vilket bett är snällast? 2- delat eller 3-delat?
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: Piek
·
Z
Träning Hej! Jag har en ponny som jag haft i ca 5 månader.Han är stel och det krävs en timmes framridning för att han ska släppa till. Han är...
Svar
3
· Visningar
1 282
Senast: metspo
·
Ridning Nu är det dags att langa fram era bästa förslag på varierad ridning och varierade aktiviteter från marken som man kan göra för att hålla...
Svar
5
· Visningar
1 252
Senast: mooona
·
H
Hästhantering Rider en fd. travare och har fått tips om att rida i stora cirklar då han ofta är väldigt tressig och vill rusa rätt fram. Ju mer jag...
Svar
10
· Visningar
2 559
Senast: Cocos
·
Ridning Jag håller på att sätta igång min häst efter hennes mammaledighet. Jag har börjat tömköra henne för att få omväxling. Funkar fint även...
2
Svar
26
· Visningar
3 313
Senast: ptr
·
A
Träning Hej Har en ponny som har tendens att gå alldeles för mycket på bogarna.Hon har för låg hållning.Så nu undrar jag,finns det,och vad...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: supersara
·
Träning När hästen smaskar o tuggar på bettet medan ni rider o är "grisig" runt munnen efter ridturen, hur tolkar ni det?
Svar
4
· Visningar
1 724
Senast: Immer
·
Hästhantering Tänkte be er lite om råd. Jag har nyligen köpt två små hingstar på ca 7 mån. De är uppfödda och har alltid gått tillsammans och trots...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Worlds
·
F
  • Låst
Ridning Vet att det finns många trådar om detta men hittar direkt inget svar.. Jag är 161 cm lång och väger ca 60 kg .. Är jag för stor för en...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: IngelaH
·
Ridning Hallå där ute! Här sitter jag, lite ensam, lite fundersam, kvällen innan julafton.. Risk för att detta blir lite långt, men tacksam om...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: siimone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025