Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Behöver lite hjälp! Här är mitt problem: Min medryttarponny rids med hackamore och när jag rider henne känner jag att jag har mera...
Svar
9
· Visningar
1 212
Senast: Got2Be
·
P
  • Låst
Träning Hej! Jag vet att de lagas trådar som dessa hela tiden, men jag vill fråga specifika frågor angående MIN kroppstyp :). Är jag för stor...
Svar
8
· Visningar
1 563
Senast: IngelaH
·
Ridning Min häst har börjat sticka ut tungan när jag rider. Jag har haft henne i några månader men det är de sista dagarna/veckan som tungan har...
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: Worlds
·
Ridning Hejsan! Ber om ursäkt om det redan finns en liknande tråd men jag behöver verkligen tips. Jag har precis köpt häst och har haft honom...
2
Svar
24
· Visningar
6 024
Senast: Leea
·
E
Hästhantering Hej! Nu tänkte jag att jag skulle starta en tråd där ALLA ni som håller på med/har testat Klaus Hempflings sätt att hantera hästar på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 793
Senast: Hollister
·
Hästhantering Vi har fått ett problem med våran valack. Han är väldigt väluppfostrad och trevlig i all hantering, MEN nu har vi fått ett problem när...
Svar
19
· Visningar
2 026
Senast: fejko
·
Hästhantering Jag har precis köpt en 2,5 åring som jag när han kom ställde mig frågan om jag inte tog mig ett helt hav över huvudet. Han är snäll...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: aramis
·
Hästhantering Hej! Mitt sto beter sig alltid lite annorlunda mot andra hästar. Jag förstår henne och tycker hon är intelligent och att hennes...
Svar
16
· Visningar
3 407
Senast: insearchof
·
V
Hästhantering Hej! Ja jag vill veta vad ni vet el tycker om rasen. Ni som har erfarenhet av den berätta...Jag är nybörjare på hästar o jag trodde...
Svar
13
· Visningar
6 217
Senast: alv1
·
Hästhantering Jag har mina pållar på lösdrift alla äter hösilage, men den ena av dom är i behov av hälften hö varje dag. Skulle det vara okej om han...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: Digbil
·
Träning Jag har en häst hemma på prov, lånade hem honom utan att provrida, och har kontrakt på att han ska vara hos mig på prov tom. 1/1-12. Och...
Svar
5
· Visningar
1 591
Senast: Lavinia
·
J
Träning Heej! hade lite diskutioner igår med en vän.. vad är rätt sittben? jag har fått lärt mig att det är inner framben (rider i volt)...
2
Svar
24
· Visningar
4 676
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Har det senaste halvåret börjat få problem med min häst, ett halvblodssto som alltid haft mycket egen vilja och varit väldigt bitchig...
Svar
7
· Visningar
2 140
Senast: CallMeAce
·
Hästhantering Nu har jag haft ett av mina föl i ca en månad. Hon har bara fått landa och känna in sig i flocken och i lösdriften. Fått mänsklig...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Yttik
·
Hästhantering Är helt rådlös och behöver verkligen tips. Har en häst som är trasslig att sko. Från början när jag köpte denna häst var det inga...
2
Svar
28
· Visningar
5 581
Senast: cejay
·
Träning Jag har funderat lite på hur man ska lägga upp det här med vintervila för en fyraåring, hur har ni tänker med era? Mitt sto har inte...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: Gnarpis
·
Ridning Måste bara fråga "er" som är inne i branchen.. Det var ett tag sen jag var lite aktiv på AR-sidan, men nu tränar jag ett ekipage med en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 723
Senast: Immer
·
Ridning Där jag bor så är det + grader och det regnar till och från,och jag har bara tillgång att rida på gräs(ridbanan består av gräs).och då...
Svar
10
· Visningar
2 460
Senast: Kallebus
·
Ridning Har börjat lite smått att rida in ett varmblodssto på 3 år. Aldrig gått på trav, eller tränat det.Bara gått i hagen. Jag har tömkört...
2
Svar
30
· Visningar
3 749
O
Ridning Jag har en arabvalack på 18 år som jag skulle behöva lite tips och hjälp med. Han är en kanonhäst att rida på såväl ridbana som i...
Svar
8
· Visningar
1 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp