Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Vad anser ni, håller hästar av ex.vis kallblodshästar eller tyngre hästar i allmänhet för till exempel hoppning, egentligen? De har ju...
Svar
2
· Visningar
1 826
Senast: Fozzie
·
Träning Jag har ridit i 1 år nu. Bara trav dock. Som jag känner att jag behärskar helt okej. Nästa steg är att börja galoppera. Men känner mig...
Svar
18
· Visningar
8 115
Senast: Ryttare87
·
H
Ridning Jag undra om min 21 åriga maxade D-ponny conemara klarar hopp-träning en gång i veckan med en 12 åring som väger 38 kilo, han har en...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 451
Senast: Hoppsijen
·
Hästhantering Har ett fyraårigt sto som tränas regelbundet och åker då till ridhus. För ca ett halvår sedan när jag fick hem henne hade vi lite...
Svar
6
· Visningar
1 711
Senast: gylle
·
Träning Är detta som jag tycker mig se? Och i så fall, hur kommer man ens på tanken? Ca 10 sek in i filmen hajjar jag till och tycker mig se...
2
Svar
29
· Visningar
3 973
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag tänkte börja köra in mitt 6åriga curly sto. Just köpt en äldre körsele, men nu sitter jag fast. Hur hade ni börjat för att göra...
Svar
16
· Visningar
2 987
K
Hästhantering Mitt gotlandsruss är rätt så rädd om sin rumpa. I början när man rörde henne på rumpan stelnade hon till, men nu har det blivit lite...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: Fozzie
·
M
Ridning Jag har nyss köpt min första häst och han var enligt ägaren otittig och kunde ridas ut på själv utan problem osv. Han var lugn och så...
2
Svar
28
· Visningar
6 064
Senast: IseeU
·
J
Hästhantering Jag har blivit med min första unghäst. :laugh: Har alltid hållt på med hästar, var en ridskoletjej som kunde hänga i stallet dagarn i...
Svar
17
· Visningar
1 830
Senast: Amha
·
L
Ridning Jo, det är så att jag väger 48 kilo, är 168 cm lång och 13 år. Är det ens möjligt för mig att rida en Shettis? Hört att de flest...
Svar
5
· Visningar
2 393
Senast: kryddelydd
·
Ridning Är en 21 årig tjej som kikar runt lite på hästar då jag tänkte skaffa min första egna häst inom en snar framtid. Något som slagit mig...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 390
Senast: nathaliiek
·
J
Hästhantering Jag har börjat på allvar med NH för inte så länge sedan, kör mest med våran unghäst, som är en arab. Han är ett och ett halvt. Han är...
Svar
8
· Visningar
2 403
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Jag har ett sto som är 15 år gammal som det senaste året i princip aldrig har legat ner och sovit. Jag kan med 95% säkerhet säga att hon...
Svar
18
· Visningar
6 871
Träning Hej! mitt första inlägg här :) Jag är en tjej på 21 år som ridit litegrann till o från större delen av mitt liv, dock aldrig på...
Svar
17
· Visningar
1 898
Senast: Elina8
·
O
Träning Hur är fjordhästar att rida? Är de så starka att de sliter av armarna på en? ^^, Är de viktbärande?
2
Svar
37
· Visningar
3 889
Senast: roockmadde
·
Träning Eftersom jag antar att många här antingen själva håller lektioner eller åtminstone rider/har ridit på tex ridskola hoppas jag att det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 141
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Undrar om någon vet om det finns något ställe som tar emot misshandlade och övergivna hästar...?? Eller hur fungerar det om polisen...
Svar
4
· Visningar
1 624
Senast: polette
·
H
Ridning Min kompis vill tävla sin meddrytar sketlandsponny i dressyr ägarenb tycker det är okej hon väger ca 39 kilo längd 153 cm. Det som är...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Lobelia
·
Träning Någon som har lite tips att ge mig? En av hästarna jag rider är väldigt lat & går knappt framåt, hellst går han & såsar i sin egen takt...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: kryddan
·
E
Ridning Hej! Det är såhär att jag var ute och red mitt 5 åriga paint sto imorse och då blev det lite olyckligt eftersom hon blev rädd och...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp