Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Jo, det är så att jag väger 48 kilo, är 168 cm lång och 13 år. Är det ens möjligt för mig att rida en Shettis? Hört att de flest...
Svar
5
· Visningar
2 400
Senast: kryddelydd
·
Ridning Är en 21 årig tjej som kikar runt lite på hästar då jag tänkte skaffa min första egna häst inom en snar framtid. Något som slagit mig...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 412
Senast: nathaliiek
·
J
Hästhantering Jag har börjat på allvar med NH för inte så länge sedan, kör mest med våran unghäst, som är en arab. Han är ett och ett halvt. Han är...
Svar
8
· Visningar
2 405
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Jag har ett sto som är 15 år gammal som det senaste året i princip aldrig har legat ner och sovit. Jag kan med 95% säkerhet säga att hon...
Svar
18
· Visningar
6 882
Träning Hej! mitt första inlägg här :) Jag är en tjej på 21 år som ridit litegrann till o från större delen av mitt liv, dock aldrig på...
Svar
17
· Visningar
1 906
Senast: Elina8
·
O
Träning Hur är fjordhästar att rida? Är de så starka att de sliter av armarna på en? ^^, Är de viktbärande?
2
Svar
37
· Visningar
3 894
Senast: roockmadde
·
Träning Eftersom jag antar att många här antingen själva håller lektioner eller åtminstone rider/har ridit på tex ridskola hoppas jag att det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 150
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Undrar om någon vet om det finns något ställe som tar emot misshandlade och övergivna hästar...?? Eller hur fungerar det om polisen...
Svar
4
· Visningar
1 625
Senast: polette
·
H
Ridning Min kompis vill tävla sin meddrytar sketlandsponny i dressyr ägarenb tycker det är okej hon väger ca 39 kilo längd 153 cm. Det som är...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Lobelia
·
Träning Någon som har lite tips att ge mig? En av hästarna jag rider är väldigt lat & går knappt framåt, hellst går han & såsar i sin egen takt...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: kryddan
·
E
Ridning Hej! Det är såhär att jag var ute och red mitt 5 åriga paint sto imorse och då blev det lite olyckligt eftersom hon blev rädd och...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: Wysiwyg
·
V
Träning Har en arab hemma, ett sto som är nio år. Blerv inriden när hon var tre år och sedan dess inte gjort mycket, knappt blivit riden efter...
Svar
6
· Visningar
1 787
Senast: noble art
·
M
Träning Min lånehäst på 4år har börjat dumma sig ordentligt när vi rider, det spelar ingen roll om han är ensam, med sällskap, går först eller...
Svar
18
· Visningar
2 632
Senast: Fredrikan
·
Ridning Hallå alla! Jag håller på sätter igång min häst som vart "sjuk" och vilat i ca. 1 månad. Jag har några skrittövningar som jag tänker...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: gicageli
·
Ridning Problemet förra året var att vi fick snöstyltor så broddarna (4st/hov) inte fick fäste med snowgrips = bambi på hal is. Pålle har...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Arabizar
·
S
Ridning Jag var med min kompis till veterinären med sin häst. Den har varit halt och det visade sig att den hade spatt i högerbak. Veterinären...
Svar
5
· Visningar
1 784
Ridning Hej! det här är mitt första inlägg här på bukefalos så säg till om jag satt in denna tråd på fel "ämne" :) Jag rider då en f.d...
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har en häst som har tappat mycket både hull och muskler. Han har behandlats för inflammation i ett framknä och båda bakknän och...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Fiador
·
Hästhantering Tänkte höra om någon har nå liknande erfarenheter och hur ni löst det/kommit ifrån det. Har ett ungsto på två år som jag haft sen...
Svar
15
· Visningar
2 647
Senast: alv1
·
Träning Jag har haft min kallblodstravare i tre år nu och på senare tid har vi börjat komma någonstans i utbildningen (han är min första häst...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka