Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering på stallet jag praktiserar så säger han som har det att man absolut inte får röra föls mular, att det är lika med att underkasta sig...
Svar
8
· Visningar
1 858
Senast: Lager
·
Ridning Varför långsamt? Detta är en av mina några läxor jag fick idag av "GP-tränare med klassisk bakgrund", men jag glömde fråga varför det...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: bigganl
·
Ridning Jag sitter i skolan och funderar på en sak. Tänk er att ni är en beridare(heter det så?) Och ni får ett mail/samtal från en person med...
2
Svar
29
· Visningar
2 739
Senast: CocoRosie
·
J
Hästhantering Jag är medryttare på en hingst sedan maj i år och har haft honom praktiskt taget som min egen hela sommaren. Under sommaren då så har...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: iNHALE
·
  • Låst
Ridning Är nyfiken på hur man utbildar unga hästar inom AR (eller vad man nu väljer att kalla det). Hur rider man det allra första? Jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 028
Senast: Immer
·
Ridning Hästarna får går ute utan täcke tills det är runt 0an. Hon klipper aldrig sina hästar då de inte svettas eftersom de inte rids i ridhus...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 622
Senast: Miloni
·
B
Träning Jag funderar på att skaffa egen häst i framtiden och eftersom jag är rätt kort och lätt (163 cm, 50-53 kg), så funderar jag på om en...
Svar
4
· Visningar
2 699
Senast: linetta
·
S
Ridning hej! jag är medryttare på en helt underbar islandstjejj i sina bästa år hon älskar när det går fort och galloperar helst hela tiden så...
Svar
19
· Visningar
2 298
Senast: Lager
·
I
Träning jag har en 4 årig valack, som jag har börjat inridningen med. Har jobbat han jätte mycket från marken i en rundkorall. Han har sadel...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: Lager
·
Hästhantering Vad tycker NI man ska göra med unghästar? Får hem mina första föl nu i november, då är dom 7 månader gamla. Har tidigare jobbat med föl...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: syrran
·
Ridning Hej, jag tänkte börja med akademisk ridkonst med min häst. Tror det hade varit nyttigt för både henne och mig! Jag har läst på en hel...
Svar
1
· Visningar
3 118
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vintern börjar ju närma sig även om ingen snö har visat sig än :eek: och då kommer så klart den härliga vinterpälsen... Min arab har nog...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: fruxolisa
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 749
Senast: Eliteanka
·
Ridning Hej. Nu är det så här att min häst är en "ridbana-hatare" och tycker det är tråkigt att galoppera där,men skritt /trav går bra,men inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 900
Senast: melen
·
Svar
19
· Visningar
5 591
Hästhantering Jag är lite halvt bitter på inackorderingsstall över lag. Eller ja specielt på det som jag idag har min häst i. Själv har jag haft...
Svar
18
· Visningar
3 861
Senast: metspo
·
Träning Min häst har varit sjuk en lång tid nu, fång, leder och hon har cushing. Nu när man ska rida och går och ska hämta henne så när hon ser...
2
Svar
38
· Visningar
3 980
Senast: a1agnlju
·
N
Ridning Hej:) jag har ridit i 3-4 år mina föräldrar kan INGENTING om hästar men jag är väl ganska hästkunnig. Jag undrar om det skulle kunna...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Pruffen
·
Hästhantering Mitt 7 månader gamla hingstföl har redan olater. Varje gång jag går in till honom i hagen börjar han tigga, nafsas, drar i kläderna...
Svar
10
· Visningar
1 984
Senast: Hoobes
·
Hästhantering Vad kan man göra med en uttråkad unghäst (1 år?) Möjlighet att släppa honom i hage med fler unga kompisar är omöjlig i dagsläget...
2
Svar
33
· Visningar
3 664
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp