Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej håller på att planera en långritt till sommaren och undrar lite hur långt man kommer på en dag om man rider i ett rätt så lugnt...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: obbbi
·
M
Träning Det här är mitt första inlägg här, så jag hoppas det hamnar rätt. I alla fall rider jag i dagsläget på ridskola två gånger i veckan...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: Buck
·
Hästhantering En vuxen hingst i en väl fungerande, "naturligt sammansatt" flock bestående av 2 vuxna ston, ett stoföl och två yngre hingstar. Den...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: Trix
·
Träning Finns det någon som vet några bra ridövning/bomövning som man kan rida på ridbanan. Mina idér är helt slut. Min häst typ hatar...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: iNHALE
·
I
Träning Blir så upprörd! Min lillasyster på 14 år går på ridskola för att hon tycker om hästar och vill lära sig rida bättre och har inte...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 609
Träning Jag har ett stort problem då jag tränar för tränare. Att skilja på öppnor & slutor !!! Jag rider dressyr bara för nöjes skull HELT utan...
Svar
10
· Visningar
5 261
Senast: Rox
·
Träning Hejsan.. Nu har vår häst bott hos oss lite över en månad o nu börjar tankarna fara lite hur vi går vidare o utbildar den. Nivå idag är...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har köpt tre föl nere i Kalmar och nu är det snart dags att hämta hem dom. (welsh) Vi har ett ume B50 släp med frontinlastning och...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: urkella
·
Hästhantering ... eller varför "ledarskapsövningar" à la "bossa runt hästen" är meningslösa :devil: I det senaste numret av Häst & Ryttare fanns en...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 968
Senast: Glimm
·
K
Träning Hur gör man detta och när bör man göra detta tycker ni. P.S. Jag skulle tyck det var coolt att rida en zebra... ska det va så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
16 317
Senast: Pali
·
Ridning Hade Equiterapeuten ute häromdagen då jag under en längre tid känt att hästen inte använt bakbenen utan haft dem mesta vikten fram...
Svar
19
· Visningar
3 005
Senast: Tjockisina
·
P
Träning Hejsan! Nu vet jag att på bukefalos finns många trådar om ridgymnasium men jag hittar igen "aktuell", De har ju gjort om en hel del...
Svar
0
· Visningar
1 001
Senast: Pumpapaj
·
M
Hästhantering Min nya ponny stod inne 1 natt hur lugnt och fint som helst med sina kompisar. Kvällen efter fick jag knappt in henne i boxen, hon fick...
Svar
6
· Visningar
1 417
Hästhantering Vet inte om det är rätt ställe. Ni får gärna flytta isf. Som sagt så när jag tränar bugning med min 1:åring så har det börjat knaka...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: Ottilia
·
Ridning Hej! Min dotter är 12 år och runt 153. Hon väger 38 Kg. Jag tänkte att hon kanske borde ha en D.ponny? Hon satsar på tävling:)
2
Svar
32
· Visningar
6 166
Senast: _Amazing_
·
M
Träning Jag har ett D-ponnysto på 8 år som jag har haft i ett år. Hon är en helt underbar ponny och vi utvecklas för varje dag som går! Fröken...
2
Svar
20
· Visningar
3 424
Senast: Korven
·
Träning hejsan :) undrar bara om ngn har nån bra teknik för att sadla hästar som är högre än sig själv? det är ju inte jätte lätt att få upp en...
2
Svar
21
· Visningar
2 895
L
Träning hej. jag har ridit ganska länge på ridskolan. men det går långsamt fram.. har haft svårt för mina galoppfattningar en längre tid. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 442
Hästhantering Hej. Jag har en 5-åring, som vi precis tagit in från betet... nu beter hon sig som en vildhäst! Kan börja från början: Hennes mamma...
Svar
11
· Visningar
2 723
Senast: funderare
·
Hästhantering Hur vänjer ni era unghästar vid sadeln? Ska man ta det lugnt i början och vänja hästen vid sadeln och att bli ledd med den på innan...
Svar
17
· Visningar
3 999
Senast: funderare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp