Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vad tycker NI man ska göra med unghästar? Får hem mina första föl nu i november, då är dom 7 månader gamla. Har tidigare jobbat med föl...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: syrran
·
Ridning Hej, jag tänkte börja med akademisk ridkonst med min häst. Tror det hade varit nyttigt för både henne och mig! Jag har läst på en hel...
Svar
1
· Visningar
3 121
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vintern börjar ju närma sig även om ingen snö har visat sig än :eek: och då kommer så klart den härliga vinterpälsen... Min arab har nog...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: fruxolisa
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 756
Senast: Eliteanka
·
Ridning Hej. Nu är det så här att min häst är en "ridbana-hatare" och tycker det är tråkigt att galoppera där,men skritt /trav går bra,men inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 903
Senast: melen
·
Svar
19
· Visningar
5 616
Hästhantering Jag är lite halvt bitter på inackorderingsstall över lag. Eller ja specielt på det som jag idag har min häst i. Själv har jag haft...
Svar
18
· Visningar
3 865
Senast: metspo
·
Träning Min häst har varit sjuk en lång tid nu, fång, leder och hon har cushing. Nu när man ska rida och går och ska hämta henne så när hon ser...
2
Svar
38
· Visningar
3 982
Senast: a1agnlju
·
N
Ridning Hej:) jag har ridit i 3-4 år mina föräldrar kan INGENTING om hästar men jag är väl ganska hästkunnig. Jag undrar om det skulle kunna...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Pruffen
·
Hästhantering Mitt 7 månader gamla hingstföl har redan olater. Varje gång jag går in till honom i hagen börjar han tigga, nafsas, drar i kläderna...
Svar
10
· Visningar
1 991
Senast: Hoobes
·
Hästhantering Vad kan man göra med en uttråkad unghäst (1 år?) Möjlighet att släppa honom i hage med fler unga kompisar är omöjlig i dagsläget...
2
Svar
33
· Visningar
3 666
Senast: tabac
·
H
Ridning Finns det fler här inne som kört fast lite i sin ridning och behöver lite pådriv? Vi kan använda denna tråd... Har ingen aning om...
Svar
10
· Visningar
1 239
Hästhantering Hoppas tråden ligger rätt Vad använder ni för tömsättning vid tömkörning och varför?
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Rugge
·
Hästhantering Jag vill ta över min medryttar häst till en underbar park och rida i. Problemet är att för att komma till parken måste man korsa en...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: diabla
·
Ridning Har verkligen världens finaste travare (han tränas för att starta i trav), har dock ett problem med honom .. han är verkligen grishet...
2
Svar
21
· Visningar
2 657
Senast: obbbi
·
Hästhantering Har en 3årig valack som antagligen har lite kli i tänderna för han ska bita i ALLT han kommer åt. Inte elakt huggande utan ska smaka på...
2
Svar
28
· Visningar
2 562
Senast: fritz_92
·
Hästhantering Hejsan! Ni som använder pisk vid tömkörning, vilket märke, eller vilken typ av pisk använder ni då? Får man inte skriva ut ett...
Svar
9
· Visningar
2 087
Senast: Lager
·
Träning hallå. jag skulle behöva lite tips, det är såhär att när jag rider ut på min lilla häst så funkar allt bra, tills han vill gå hem. då...
2
Svar
20
· Visningar
3 261
Senast: axel
·
Träning Hej! Har ett 'problem' med min ponny. Han har tidigare i våras/försomras haft problem med HB som lixom 'stelopererats' när han stått...
Svar
4
· Visningar
1 704
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack som är en jätteglad och superpigg häst. Han är känslig och lättlärd, helt fantastisk helt enkelt. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 491
Senast: Tapas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka