Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Jag har nu haft min häst i 4 månader och jag har upptäckt nu att den krubbiter. Jag vet inte vad man kan göra, är det någon som har lite...
2
Svar
23
· Visningar
3 485
Senast: Sockerbit
·
Hästhantering Nu har jag tröttnat! Rejält!!! Min 5-åriga nordsvenska valack bits! Mycket och ofta! Jag har stora blåmärken på händer, ben, armar...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 099
Senast: Tuvan
·
E
Ridning Varför använder man boots ? :) Otroligt tacksam för svar!:bump:
Svar
8
· Visningar
8 954
Ridning Undrar lite över detta? Har aldrig hört talas om en skolhalt? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f8kk7TazAAM Någon...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 447
Senast: buffy_
·
S
Hästhantering Hejsan har ett sto som är ganska så sur när man ska sadla henne.Hon sparkar när man kommer med sadeln hon kan hygga efter en ochså ...
2
Svar
30
· Visningar
3 519
Senast: _Amazing_
·
M
Hästhantering Stona i våran hage ryker ihop och slåss. Dom har gått lång tid tillsammans nu och det är lugnt mellan dom när dom inte slåss, går och...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Miloni
·
D
Ridning Jag har mycket sits problem. I galoppen lutar jag mig lätt ganska mycket frammåt och överlag har jag jätte dålig balans och har svårt...
Svar
15
· Visningar
2 200
Senast: dannii
·
Träning Jaa som rubriken lyder, hur längen brukar ni skritta fram & av ett vanligt ridpass. Och hur länge rider ni,& hur gammal är era hästar:)???
Svar
18
· Visningar
5 463
Senast: Kaffeekopp
·
Hästhantering Som titeln säger.. Hur gör man? Min pålla är inga problem för mig att kratsa hovarna på, hon har äntligen lärt sig stå snällt i...
2
Svar
39
· Visningar
3 794
Senast: Houdinie
·
Ridning Ja, vart kommer egentligen passagen ifrån? Jag har för mig att hingstar utför passage för att imponera på ston men är inte helt säker...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Teresa00
·
Träning Känner att jag på ngt vis kört fast i min ridning. Ingenting vill sig riktigt o skänkelvikningarna har börjat trassla nu också. Vilka är...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: Elina8
·
Ridning Hej håller på att planera en långritt till sommaren och undrar lite hur långt man kommer på en dag om man rider i ett rätt så lugnt...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: obbbi
·
M
Träning Det här är mitt första inlägg här, så jag hoppas det hamnar rätt. I alla fall rider jag i dagsläget på ridskola två gånger i veckan...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: Buck
·
Hästhantering En vuxen hingst i en väl fungerande, "naturligt sammansatt" flock bestående av 2 vuxna ston, ett stoföl och två yngre hingstar. Den...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Trix
·
Träning Finns det någon som vet några bra ridövning/bomövning som man kan rida på ridbanan. Mina idér är helt slut. Min häst typ hatar...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: iNHALE
·
I
Träning Blir så upprörd! Min lillasyster på 14 år går på ridskola för att hon tycker om hästar och vill lära sig rida bättre och har inte...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 635
Träning Jag har ett stort problem då jag tränar för tränare. Att skilja på öppnor & slutor !!! Jag rider dressyr bara för nöjes skull HELT utan...
Svar
10
· Visningar
5 262
Senast: Rox
·
Träning Hejsan.. Nu har vår häst bott hos oss lite över en månad o nu börjar tankarna fara lite hur vi går vidare o utbildar den. Nivå idag är...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har köpt tre föl nere i Kalmar och nu är det snart dags att hämta hem dom. (welsh) Vi har ett ume B50 släp med frontinlastning och...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: urkella
·
Hästhantering ... eller varför "ledarskapsövningar" à la "bossa runt hästen" är meningslösa :devil: I det senaste numret av Häst & Ryttare fanns en...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 973
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar