Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej Var hittar man ridleder i Norge?
Svar
0
· Visningar
709
Senast: ishorses
·
Hästhantering Jag har rätt nyligen fått hem en häst som jag har lite problem med vid lastning. Jag har aldrig haft några grava problem vid lastning...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: dee79
·
Hästhantering Min häst är ganska känslig och tittig av naturen. Det är sådan han är och han kan lätt bli spänd i vissa situationer. Det är sådan han...
Svar
6
· Visningar
1 744
Senast: fjordtokan
·
Träning Har hamnat i en svacka med min 3åring som känns hur svår som helst att ta sig ur. Så nu vänder jag mig hit för för att kanske få några...
2
Svar
20
· Visningar
2 433
Senast: Emma-pemma
·
Träning Om tråden ligger fel får moderatorn gärna flytta den :) På lördag ska jag flytta min häst ganska långt. Jag skulle då behöva ta med...
Svar
8
· Visningar
1 612
Senast: Pancakes
·
S
Hästhantering Jag har en foderponny som är 24 går det att trickträna en så gammal häst? :) skulle gärna vilja göra det!
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: Buck
·
M
Träning Hejsan, jag har nyligen blivit medryttare på en brun svensk ridhäst! Redan från början när jag tog in henne från hagen första gången så...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: skuggi
·
O
Ridning Jag har för mig att jag har hört talas om en galoppbana dit man kan få komma och rida utan kostnad - är det någon som känner igen det...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: metspo
·
S
Hästhantering Hej! Jag har en mycket basic fråga men jag har inte lyckas bli klok på hur man gör här. Jag har precis börjat rida en sköthäst och...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
19 558
Senast: Fiador
·
T
Hästhantering Nu behöver jag verkligen hjälp! Jag har en isistjej som är för mej till synes omöjlig! Vi har nu testat allt jag kan komma på. Vi har...
2
Svar
37
· Visningar
3 676
Senast: willy
·
Hästhantering Har under en tid kliat mig i skallen ang denna "quick fix" teknik som en utövarna menar är rena mirakelkuren mot alla typer av problem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 837
Senast: Sammet
·
E
Hästhantering Jag tränar mycket löst med min häst , har gjort det i ungefär ett halvår men fortfarande går det inte bra ! Backa , stopp och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har efter en olycka för över tio år sedan inte ridit en enda gång. Nu har jag för några veckor sedan fått möjlighet att rida en...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 212
Senast: Tazy
·
A
Ridning Har en häst som jag rider med barbackasadel, dvs att det går inte att hoppa upp med stigbygel utan måste ta hjälp av en sten, eller som...
Svar
13
· Visningar
1 805
Senast: Hæst
·
Träning Jag har börjat lära min dotter, som snart fyller 5år, att rida. Jag vill jätte gärna ha lite tips på vad jag kan hitta på för övningar...
Svar
5
· Visningar
1 421
Senast: Buck
·
Ridning Rider en jättehärlig kille på 6 år, lite trots och "valp" finns kvar i honom men överlag är han supergo. Vårat största problem...
Svar
1
· Visningar
1 713
Hästhantering Hej! Min häst har kraftigt sadeltvång. Dock bara när man rider (inte när man sadlar). Han har lugnat sig mycket och reagerar inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 396
R
Träning Hej! Har kollat runt här lite och många här verkar ha bra råd och tips. Så Jag har en häst som är 9 år, de senaste 2 åren har ha bara...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag hoppas att någon vill ge mig lite tips på hur ni gör när ni lastar ensamma på ett tryggt och lugnt sätt. Jag har bättre ridterräng...
2
Svar
31
· Visningar
5 877
Hästhantering Ja, vad tycker ni? är det okej att pussa hästen mitt på mulen? Alltid mysigt med lite gos eller undergivet beetende?
2
Svar
27
· Visningar
5 109
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp