Sv: Bits!
Är benägen att hålla med här. Reagerade också, men jag tänkte, och hoppades, att det inte var sant.
Är benägen att hålla med här. Reagerade också, men jag tänkte, och hoppades, att det inte var sant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fetstilade av en anledning. Det är inte metoden som avgör vad som är misshandel, det är reaktionen! Man behöver definitivt inte fysiskt ta i någon - vare sig häst eller människa - för att utföra ett övergrepp och orsaka skada.
Självförsvar är en sak, det du gjorde något helt annat. Om du stod "en bra bit ifrån" befann du dig uppenbarligen inte i någon fara längre och det gör det ännu stördare att du inte slutade när hästen försökte fly utan fortsatte tills den kissade på sig av rädsla och stod och skakade, intryckt i ett hörn.
KL
Jag skulle faktiskt inte vågat ge din häst en käftsmäll om han bet -jag känner igen typen om man säjer så (been there, done that..) och en del hästar börjar slåss på riktigt om man ger igen. Och det vinner man aldrig.
Ja du var ju med så du vet ju vad som hände.
Om en häst oprovocerat försöker hugga mig i ansiktet utan att jag gjort mer än varit inom räckhåll så reagerar jag,,,,,,,,mycket.
Veckan innan hade hästen dessutom helt oprovocerat försökt hugga hästägarens lilla dotter i ansiktet, det var bara tur att dottern ramlade i rätt ögonblick annars hade det blivit akuten.
Det där är den enda häst jag skällt ut, och den enda häst som hittills försökt skada mig och jag hoppas jag slipper möta en sån häst igen, med det beteendet så gör dom sig bäst som hamburgare.
Hotar han innan han hugger så försök fösa bort honom alltså backa mot honom och lyft på benet som hästarna själva gör.
Är han lika bufflig mot andra hästar eller bara människor?