V
Venezuelas
Sv: Vad lärs ut på ridskolor egentligen???
Hej Ida.
Vet vilken ridskola du menar och vilken häst. Rider där själv nämligen.
Hästen har ingen utbildning, första gången jag red lektion fick jag den, en chock var det när hästen inte går att stanna...
I början fick jag den inte i galopp, utan slängtrav...
Eftersom jag är rätt lång kan jag bara rida 3 hästar där, en som jag är för lång för, men han är viktbärande, sen en som jag inte vill rida så hemskt gärna, p g a han bara är så j*vla stark i galoppen.
Sen tinkern, som jag heller inte sitter upp på så gärna...
Sen har de inköpt en ny häst, en häst som inte ser ut för nånting..
Innan den hade det en stor halvblodsvalack som jag inte heller gillade, han drog blandannat iväg på lektionerna och bockade, troligen p g a en sadel som inte passade...
Visade sig sen att han hade pålagringar och sen åkte han tillbaka..
Ingen av hästarna där har nånting som kan kallas utbildning, jag vet inte riktigt vad jag kan lära mig av det....
Hej Ida.
Vet vilken ridskola du menar och vilken häst. Rider där själv nämligen.
Hästen har ingen utbildning, första gången jag red lektion fick jag den, en chock var det när hästen inte går att stanna...
I början fick jag den inte i galopp, utan slängtrav...
Eftersom jag är rätt lång kan jag bara rida 3 hästar där, en som jag är för lång för, men han är viktbärande, sen en som jag inte vill rida så hemskt gärna, p g a han bara är så j*vla stark i galoppen.
Sen tinkern, som jag heller inte sitter upp på så gärna...
Sen har de inköpt en ny häst, en häst som inte ser ut för nånting..
Innan den hade det en stor halvblodsvalack som jag inte heller gillade, han drog blandannat iväg på lektionerna och bockade, troligen p g a en sadel som inte passade...
Visade sig sen att han hade pålagringar och sen åkte han tillbaka..
Ingen av hästarna där har nånting som kan kallas utbildning, jag vet inte riktigt vad jag kan lära mig av det....