Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Finns det fler här inne som kört fast lite i sin ridning och behöver lite pådriv? Vi kan använda denna tråd... Har ingen aning om...
Svar
10
· Visningar
1 238
Hästhantering Hoppas tråden ligger rätt Vad använder ni för tömsättning vid tömkörning och varför?
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Rugge
·
Hästhantering Jag vill ta över min medryttar häst till en underbar park och rida i. Problemet är att för att komma till parken måste man korsa en...
Svar
17
· Visningar
1 659
Senast: diabla
·
Ridning Har verkligen världens finaste travare (han tränas för att starta i trav), har dock ett problem med honom .. han är verkligen grishet...
2
Svar
21
· Visningar
2 657
Senast: obbbi
·
Hästhantering Har en 3årig valack som antagligen har lite kli i tänderna för han ska bita i ALLT han kommer åt. Inte elakt huggande utan ska smaka på...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: fritz_92
·
Hästhantering Hejsan! Ni som använder pisk vid tömkörning, vilket märke, eller vilken typ av pisk använder ni då? Får man inte skriva ut ett...
Svar
9
· Visningar
2 079
Senast: Lager
·
Träning hallå. jag skulle behöva lite tips, det är såhär att när jag rider ut på min lilla häst så funkar allt bra, tills han vill gå hem. då...
2
Svar
20
· Visningar
3 251
Senast: axel
·
Träning Hej! Har ett 'problem' med min ponny. Han har tidigare i våras/försomras haft problem med HB som lixom 'stelopererats' när han stått...
Svar
4
· Visningar
1 697
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack som är en jätteglad och superpigg häst. Han är känslig och lättlärd, helt fantastisk helt enkelt. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 491
Senast: Tapas
·
J
Hästhantering Jag har nu haft min häst i 4 månader och jag har upptäckt nu att den krubbiter. Jag vet inte vad man kan göra, är det någon som har lite...
2
Svar
23
· Visningar
3 432
Senast: Sockerbit
·
Hästhantering Nu har jag tröttnat! Rejält!!! Min 5-åriga nordsvenska valack bits! Mycket och ofta! Jag har stora blåmärken på händer, ben, armar...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 099
Senast: Tuvan
·
E
Ridning Varför använder man boots ? :) Otroligt tacksam för svar!:bump:
Svar
8
· Visningar
8 935
Ridning Undrar lite över detta? Har aldrig hört talas om en skolhalt? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f8kk7TazAAM Någon...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 440
Senast: buffy_
·
S
Hästhantering Hejsan har ett sto som är ganska så sur när man ska sadla henne.Hon sparkar när man kommer med sadeln hon kan hygga efter en ochså ...
2
Svar
30
· Visningar
3 519
Senast: _Amazing_
·
M
Hästhantering Stona i våran hage ryker ihop och slåss. Dom har gått lång tid tillsammans nu och det är lugnt mellan dom när dom inte slåss, går och...
Svar
0
· Visningar
913
Senast: Miloni
·
D
Ridning Jag har mycket sits problem. I galoppen lutar jag mig lätt ganska mycket frammåt och överlag har jag jätte dålig balans och har svårt...
Svar
15
· Visningar
2 200
Senast: dannii
·
Träning Jaa som rubriken lyder, hur längen brukar ni skritta fram & av ett vanligt ridpass. Och hur länge rider ni,& hur gammal är era hästar:)???
Svar
18
· Visningar
5 443
Senast: Kaffeekopp
·
Hästhantering Som titeln säger.. Hur gör man? Min pålla är inga problem för mig att kratsa hovarna på, hon har äntligen lärt sig stå snällt i...
2
Svar
39
· Visningar
3 786
Senast: Houdinie
·
Ridning Ja, vart kommer egentligen passagen ifrån? Jag har för mig att hingstar utför passage för att imponera på ston men är inte helt säker...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Teresa00
·
Träning Känner att jag på ngt vis kört fast i min ridning. Ingenting vill sig riktigt o skänkelvikningarna har börjat trassla nu också. Vilka är...
Svar
9
· Visningar
1 478
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp