Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag fäster alltid i "ringarna" nere vid mulen på grimman,men sett fler och fler som sätter i ringarna ovanför,dvs där man spänner...
2
Svar
36
· Visningar
4 697
Senast: LillEllaN
·
Hästhantering Mitt russto går i väntans tider, innan hon skickades på betäckning gick hon med sin kompis; min andra häst som är en travare. De kommer...
Svar
4
· Visningar
1 837
Senast: mackan
·
Hästhantering I stallet där jag har min häst så finns en häst (delar hage med min) som är väldigt svår att hantera när man ska ta på täcket. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 477
Senast: axel
·
Hästhantering En svamlig tråd, men jag måste ventilera lite då jag börjar ge upp hoppet och se sklat som sista utvägen. Jag googlade lite på ev...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 254
Senast: sirpa40
·
Hästhantering Min häst har varit skadad ett tag och har inte fått gå i sin vanliga hage med sina vanliga kompisar. Efter hon togs ur hagen kom det en...
2
Svar
25
· Visningar
4 205
Senast: Elisha
·
T
Ridning Någon som vet varför bokstäverna sitter som dom gör i ridhuset? Varför man inte använder alfabetet ABCDE........osv :confused:
Svar
14
· Visningar
13 164
Senast: Tinnis
·
Hästhantering Har en granne som har en 2- åring som är född i juni, o den är korsning med kallblod i tror jag. Ialla fall så har dom börjat rida in...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: skuggi
·
Ridning Hoppas att någon kan hjälpa mig med mina problem! :crazy: Jag har ett fd travarsto på nio år, har haft henne i ett halvår och rider...
Svar
18
· Visningar
3 032
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag har ett stort problem. Jag har blivit rädd för att hoppa. Allt som inte är en bom på marken verkar skrämmande. Det hela...
Svar
10
· Visningar
2 408
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Har en kompis som har en valack, Var hingst tills för nån vecka sen. Han är 3 år. Hon brukar ringa till mig och beklaga sig över...
Svar
17
· Visningar
2 122
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej alla tävlingsmänniskor! Jag har en knabstrupper som är född 2007. Jag har bara tävlat på klubbtävlingar på ridskolan innan. Min häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 311
Senast: Mabuse
·
S
Hästhantering på stallet jag praktiserar så säger han som har det att man absolut inte får röra föls mular, att det är lika med att underkasta sig...
Svar
8
· Visningar
1 860
Senast: Lager
·
Ridning Varför långsamt? Detta är en av mina några läxor jag fick idag av "GP-tränare med klassisk bakgrund", men jag glömde fråga varför det...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: bigganl
·
Ridning Jag sitter i skolan och funderar på en sak. Tänk er att ni är en beridare(heter det så?) Och ni får ett mail/samtal från en person med...
2
Svar
29
· Visningar
2 742
Senast: CocoRosie
·
J
Hästhantering Jag är medryttare på en hingst sedan maj i år och har haft honom praktiskt taget som min egen hela sommaren. Under sommaren då så har...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: iNHALE
·
  • Låst
Ridning Är nyfiken på hur man utbildar unga hästar inom AR (eller vad man nu väljer att kalla det). Hur rider man det allra första? Jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 031
Senast: Immer
·
Ridning Hästarna får går ute utan täcke tills det är runt 0an. Hon klipper aldrig sina hästar då de inte svettas eftersom de inte rids i ridhus...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 623
Senast: Miloni
·
B
Träning Jag funderar på att skaffa egen häst i framtiden och eftersom jag är rätt kort och lätt (163 cm, 50-53 kg), så funderar jag på om en...
Svar
4
· Visningar
2 701
Senast: linetta
·
S
Ridning hej! jag är medryttare på en helt underbar islandstjejj i sina bästa år hon älskar när det går fort och galloperar helst hela tiden så...
Svar
19
· Visningar
2 305
·
I
Träning jag har en 4 årig valack, som jag har börjat inridningen med. Har jobbat han jätte mycket från marken i en rundkorall. Han har sadel...
Svar
4
· Visningar
1 499
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2