En morgonfundering.....

Sv: En morgonfundering.....

Nu är jag ingen beridare, men jag tror att de flesta hade tackat ja om de haft plats och om du som ägare är villig att betala vad de tar betalt.
 
Sv: En morgonfundering.....

Varför tror du det? (Jag ifrågasätter inte ditt svar utan jag vill bara veta hur du tänker iom att jag har fått för mig att de flesta hade tackat nej):laugh:

Skuggan_
 
Sv: En morgonfundering.....

Jag säger som Älgen: Jag tar emot allt som inte är för litet för mig att rida på, och de är välkomna för annat arbete än ridning.
Jag har haft ridtravare i träning, bl a för att utveckla galoppen.
 
Sv: En morgonfundering.....

Varför skulle de tacka nej ? För att det är en travare ? Den diskussionen är rätt unken

Jag tror faktiskt att den som har en plats och behöver pengarna skiter fullkomligt i vad det är för häst så länge som den inte är en pytteliten ponny de inte kan rida.
 
Sv: En morgonfundering.....

Det kan jag förstå - om man inte är 100 % säker i sin roll som tillridare/utbildare så kanske man inte vill/vågar ta sig an helt omöjliga fall, oavsett vad det är för ras då.
 
Sv: En morgonfundering.....

Jag jobbar lite extra med att ta emot hästar för utbildning i alla grenar (hopp, dressyr, ft) och jag hade antagligen tagit emot din häst om jag hade haft plats, sålänge du betalar ;)
Men det beror också lite på, en 15åring som inte ska säljas ger mig inte så mycket mer än det jag får i månaden. En häst som är till salu eller ska tävlas kan ge mig provision på försäljningspriset eller så kan jag göra "reklam" för att jag finns genom att tävla, det kan dessutom ge mig något som ryttare med. Eller tar jag emot unghäst för inridning är det lättare att få fler från samma ställe igen. Jag skulle därför kanske inte tagit in din häst om det hade funnits andra, men just det beror inte på att det är en travare.

Problemet med travare är väl lite vad du förväntar dig att du ska få ut av att lämna iväg hästen. Jag kan inte ärligt säga att jag skulle kunna få hästen att få en bättre galopp efter tre månader tex. Speciellt inte när den redan är så mycket riden, därför hade jag kanske tvekat lite, man vill ju att det ska kunna ske en förbättring när man har en häst så. Men som sagt, det beror på vad du har för förväntningar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 706
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp