Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Har en arab hemma, ett sto som är nio år. Blerv inriden när hon var tre år och sedan dess inte gjort mycket, knappt blivit riden efter...
Svar
6
· Visningar
1 767
Senast: noble art
·
M
Träning Min lånehäst på 4år har börjat dumma sig ordentligt när vi rider, det spelar ingen roll om han är ensam, med sällskap, går först eller...
Svar
18
· Visningar
2 626
Senast: Fredrikan
·
Ridning Hallå alla! Jag håller på sätter igång min häst som vart "sjuk" och vilat i ca. 1 månad. Jag har några skrittövningar som jag tänker...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: gicageli
·
Ridning Problemet förra året var att vi fick snöstyltor så broddarna (4st/hov) inte fick fäste med snowgrips = bambi på hal is. Pålle har...
Svar
3
· Visningar
1 553
Senast: Arabizar
·
S
Ridning Jag var med min kompis till veterinären med sin häst. Den har varit halt och det visade sig att den hade spatt i högerbak. Veterinären...
Svar
5
· Visningar
1 783
Ridning Hej! det här är mitt första inlägg här på bukefalos så säg till om jag satt in denna tråd på fel "ämne" :) Jag rider då en f.d...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har en häst som har tappat mycket både hull och muskler. Han har behandlats för inflammation i ett framknä och båda bakknän och...
Svar
6
· Visningar
1 478
Senast: Fiador
·
Hästhantering Tänkte höra om någon har nå liknande erfarenheter och hur ni löst det/kommit ifrån det. Har ett ungsto på två år som jag haft sen...
Svar
15
· Visningar
2 634
Senast: alv1
·
Träning Jag har haft min kallblodstravare i tre år nu och på senare tid har vi börjat komma någonstans i utbildningen (han är min första häst...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: Totola
·
Hästhantering Jag fäster alltid i "ringarna" nere vid mulen på grimman,men sett fler och fler som sätter i ringarna ovanför,dvs där man spänner...
2
Svar
36
· Visningar
4 682
Senast: LillEllaN
·
Hästhantering Mitt russto går i väntans tider, innan hon skickades på betäckning gick hon med sin kompis; min andra häst som är en travare. De kommer...
Svar
4
· Visningar
1 835
Senast: mackan
·
Hästhantering I stallet där jag har min häst så finns en häst (delar hage med min) som är väldigt svår att hantera när man ska ta på täcket. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: axel
·
Hästhantering En svamlig tråd, men jag måste ventilera lite då jag börjar ge upp hoppet och se sklat som sista utvägen. Jag googlade lite på ev...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 233
Senast: sirpa40
·
Hästhantering Min häst har varit skadad ett tag och har inte fått gå i sin vanliga hage med sina vanliga kompisar. Efter hon togs ur hagen kom det en...
2
Svar
25
· Visningar
4 193
Senast: Elisha
·
T
Ridning Någon som vet varför bokstäverna sitter som dom gör i ridhuset? Varför man inte använder alfabetet ABCDE........osv :confused:
Svar
14
· Visningar
13 081
Senast: Tinnis
·
Hästhantering Har en granne som har en 2- åring som är född i juni, o den är korsning med kallblod i tror jag. Ialla fall så har dom börjat rida in...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: skuggi
·
Ridning Hoppas att någon kan hjälpa mig med mina problem! :crazy: Jag har ett fd travarsto på nio år, har haft henne i ett halvår och rider...
Svar
18
· Visningar
3 029
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag har ett stort problem. Jag har blivit rädd för att hoppa. Allt som inte är en bom på marken verkar skrämmande. Det hela...
Svar
10
· Visningar
2 400
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Har en kompis som har en valack, Var hingst tills för nån vecka sen. Han är 3 år. Hon brukar ringa till mig och beklaga sig över...
Svar
17
· Visningar
2 121
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej alla tävlingsmänniskor! Jag har en knabstrupper som är född 2007. Jag har bara tävlat på klubbtävlingar på ridskolan innan. Min häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 308
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp