Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag känner ingen som har ett lämpligt barn, så hur gör man då? Jag skulle gärna ha min shettis inriden, och ha en liten...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Lycanthrope
·
Ridning Hej på er! I somras köpte jag en ridtravare vid namn Viktor(jag har honom endast som ridhäst). Han är 13 år, älskar att springa fort...
Svar
16
· Visningar
3 039
Senast: HannaAberg
·
Ridning Jag undrar om det finns några här, eller om någon här känner till folk som först i "vuxen ålder" bestämt sig för att satsa på högre...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: aramis
·
C
Träning Flög hals över huvud, eller ja, mitt huvud över hästens hals för några dagar sedan när fullblodet fick för sig att vi skulle köra...
Svar
7
· Visningar
12 622
Senast: aramis
·
A
Ridning Tänkte fråga lite vad ni anser är bäst. Min häst har tappat två framskor nu och undrar om det är så bra att rida honom då? Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: Kallebus
·
Träning Eller ja, det finns ju MASSOR av tränare men jag vill veta: 1. Om tränaren är auktoriserad (eller vad det nu heter?) och det finns väl...
Svar
2
· Visningar
923
Hästhantering Jag har ett föl på dryga 6 månader. Jag upplever att hon kan bli lite smågrinig ibland. dvs drar öronen bakåt och grimaserar surt. Är...
Svar
13
· Visningar
2 130
Senast: sommarvind
·
E
Hästhantering Jag började rida ett fullblodssto i somras, hon har alltid varit snäll vid ryktning, sadling osv. men nu på senare tid har hon börjat...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: EmiliaAnder
·
C
Träning Håller på att lära mig rida tävlings fullblod, och de är väldigt energiiska och hoppiga hästar som ni säkert vet! En del av charmen...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Hoppas på rätt tråd! Var ut och gick idag med min häst och blev och fundera på en sak. Det är väldigt väldigt få i min...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 938
Senast: angelwings
·
C
Ridning Hej. Jag har nu kommit så långt att jag kantrar fullbloden i volter men kämpar för att få komma ut på den eftertraktade ascot banan...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Crystals
·
F
Ridning Vad anser ni, håller hästar av ex.vis kallblodshästar eller tyngre hästar i allmänhet för till exempel hoppning, egentligen? De har ju...
Svar
2
· Visningar
1 827
Senast: Fozzie
·
Träning Jag har ridit i 1 år nu. Bara trav dock. Som jag känner att jag behärskar helt okej. Nästa steg är att börja galoppera. Men känner mig...
Svar
18
· Visningar
8 131
Senast: Ryttare87
·
H
Ridning Jag undra om min 21 åriga maxade D-ponny conemara klarar hopp-träning en gång i veckan med en 12 åring som väger 38 kilo, han har en...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 454
Senast: Hoppsijen
·
Hästhantering Har ett fyraårigt sto som tränas regelbundet och åker då till ridhus. För ca ett halvår sedan när jag fick hem henne hade vi lite...
Svar
6
· Visningar
1 712
Senast: gylle
·
Träning Är detta som jag tycker mig se? Och i så fall, hur kommer man ens på tanken? Ca 10 sek in i filmen hajjar jag till och tycker mig se...
2
Svar
29
· Visningar
3 980
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag tänkte börja köra in mitt 6åriga curly sto. Just köpt en äldre körsele, men nu sitter jag fast. Hur hade ni börjat för att göra...
Svar
16
· Visningar
3 010
K
Hästhantering Mitt gotlandsruss är rätt så rädd om sin rumpa. I början när man rörde henne på rumpan stelnade hon till, men nu har det blivit lite...
Svar
10
· Visningar
1 932
Senast: Fozzie
·
M
Ridning Jag har nyss köpt min första häst och han var enligt ägaren otittig och kunde ridas ut på själv utan problem osv. Han var lugn och så...
2
Svar
28
· Visningar
6 067
Senast: IseeU
·
J
Hästhantering Jag har blivit med min första unghäst. :laugh: Har alltid hållt på med hästar, var en ridskoletjej som kunde hänga i stallet dagarn i...
Svar
17
· Visningar
1 831
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka