Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! jag skrev en fråga för ett tag sedan om min superpigga och tittiga 6-åring. Jag har funderat mer på att få honom att bli lite...
Svar
11
· Visningar
2 273
M
Träning Tänkte höra om någon av er har några bra knep att ta till när hästen inte vill skos? Min häst (4 årigt fullblod) tycker det är mycket...
2
Svar
24
· Visningar
6 260
Senast: mian
·
Hästhantering Jag har en häst som för det mesta är enkel att leda. Men när det kommer till saker som för honom är mer intressant än att lyssna på den...
2
Svar
27
· Visningar
6 066
Senast: caan
·
Träning Om hästen har en bättre vänstergalopp, vilket bakben skulle ni gissa/säga är det starkare/bättre fungerande då?
2
Svar
23
· Visningar
3 558
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Hej på er! Jag har en 12 åriga Haflingersto som är jättesvår i hantering. Hon rusa iväg när man leda hon, stegra, bockar, sparkade mig...
Svar
11
· Visningar
2 354
Senast: Lillfux
·
Hästhantering Hej, har en treåring som fått en gaffelbandsskada bak, högt upp vid fästet... undrar hur andras erfarenheter av detta har varit och vad...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: Kim
·
Träning Min häst en liten mes överlag visserligen:D MEN nu visar det sig att hans två största fobier här i livet är åsnor och...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Gimlan
·
G
Ridning Hejsan! Nu undrar jag om någon har ett bra tips på hur man kan motionera hästen när underlaget är uruselt och det inte går att rida...
Svar
8
· Visningar
1 582
Senast: Lager
·
Hästhantering Har ett varmblodssto 9 år och en d-ponny valack på 13 år, som trivs väldigt bra tillsammans. De har gått tillsammans i gemensam hage sen...
Svar
17
· Visningar
5 100
Senast: _Lina
·
Hästhantering Jag känner ingen som har ett lämpligt barn, så hur gör man då? Jag skulle gärna ha min shettis inriden, och ha en liten...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Lycanthrope
·
Ridning Hej på er! I somras köpte jag en ridtravare vid namn Viktor(jag har honom endast som ridhäst). Han är 13 år, älskar att springa fort...
Svar
16
· Visningar
3 033
Senast: HannaAberg
·
Ridning Jag undrar om det finns några här, eller om någon här känner till folk som först i "vuxen ålder" bestämt sig för att satsa på högre...
Svar
6
· Visningar
1 664
Senast: aramis
·
C
Träning Flög hals över huvud, eller ja, mitt huvud över hästens hals för några dagar sedan när fullblodet fick för sig att vi skulle köra...
Svar
7
· Visningar
12 548
Senast: aramis
·
A
Ridning Tänkte fråga lite vad ni anser är bäst. Min häst har tappat två framskor nu och undrar om det är så bra att rida honom då? Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: Kallebus
·
Träning Eller ja, det finns ju MASSOR av tränare men jag vill veta: 1. Om tränaren är auktoriserad (eller vad det nu heter?) och det finns väl...
Svar
2
· Visningar
922
Hästhantering Jag har ett föl på dryga 6 månader. Jag upplever att hon kan bli lite smågrinig ibland. dvs drar öronen bakåt och grimaserar surt. Är...
Svar
13
· Visningar
2 127
Senast: sommarvind
·
E
Hästhantering Jag började rida ett fullblodssto i somras, hon har alltid varit snäll vid ryktning, sadling osv. men nu på senare tid har hon börjat...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: EmiliaAnder
·
C
Träning Håller på att lära mig rida tävlings fullblod, och de är väldigt energiiska och hoppiga hästar som ni säkert vet! En del av charmen...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Hoppas på rätt tråd! Var ut och gick idag med min häst och blev och fundera på en sak. Det är väldigt väldigt få i min...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 871
Senast: angelwings
·
C
Ridning Hej. Jag har nu kommit så långt att jag kantrar fullbloden i volter men kämpar för att få komma ut på den eftertraktade ascot banan...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Crystals
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp