Sv: Hur rider jag min häst trött?
Du kan som flera redan påpekat, knappast rida ett fullblod fysiskt trött, och det är knappast vad du vill åstadkomma heller för den delen, för att träna på en trött häst sliter och bryter ner hästen.
det du vill åt är ju som sagt att hästen blir avslappnad och kommer till ro mentalt. Det gör du med systematiskt arbete och ett bra träningsupplägg som inte har att göra med att bara rusa runt och försöka bränna energi rent tekniskt.
Hehe jag antar att jag uttryckt mig lite klumpigt tidigare. Jag vill alltså inte att han ska griskuta sig trött, utan med hjälp av övningar få honom avspänd och fokuserad. Innan jag red för tränaren så hittade jag inte de rätta knapparna. Lösningen var rätt enkel, och så fort han var lösgjord så gick han hur bra som helst.
Jätteroligt
Ute skrittar vi bara nu, jag har inte bråttom med det. Det är ju hur mysigt som helst att lulla på i lagom takt i skogen, dessutom inte dålig träning heller. Passar på att rida uppför lite backar och knata runt bland stock och sten, vilket gör att även han taggar ner tempot och inte vill stressa iväg.
Vi har så mycket roligt framför oss att uppleva tillsammans