Sv: Hempfling träning!!!!
åååh så det finns alltså fler än jag
har nämnt hempfling bland mina vänner ett antal gånger, men fortfarande ingen som har någon aning om vem han är..
Är helt kär i vad den här killen håller på med!
Jag är vell då yngst här (eller har inte läst hela tråden så vet ju inte säkert...) men jag är bara 15. Håller på med de absoluta grunderna och har gjort det lite mer seriöst i ett drygt år med min medryttarhäst, en 18årig new forestponny.
Har också börjar förstå lite att den största delen av hela det här faktiskt är min egna sinnesstämning. Jag har fått höra att jag har aura och lite sådär och är väldigt lugnt av mig och stressar sällan upp mig. Dock räcker inte talåmodet till alltid till av alla möjliga orsaker, ni vet vi tonåringar
Men till saken så är min medis ett sto en dam med en hel del åsikter. Har alltid varit en sån som surar när man borstar och man vet ju när hon inte är helt nöjd, mer bortskämd ponny får man leta efter!
Men nu, efter som sagt ett år, märker jag att hon faktiskt lyssnar.
Jag kan med bara fingerrörelser i luften få henne att flytta undan mig och hon har blivit mycket mer "mysig". Jag kliar och hon kliar tillbaka, och hon lägger gärna huvudet på min axel och bara står där. Första gångerna det hände var det inte långt till tårarna ska jag säga, min sura lilla ponny
seeks me.
Jag har även för första gången i mitt liv löslongerat. Vet själv att det var lite dumt att gå så fort fram, men hon stannade när jag stannade och saktade av när jag tog ett långsammare steg och 'sjönk ihop'.
Det bästa med hempfling tycker jag är att det är så otroligt äkta. Det finns ju så många som håller på med annan sorts nh och köper repgrimma och grejer bara för att trycket ska komma på rätt plats. Med hempfling kan du inte jobba med hästen innan hästen väljer att jobba med dig.
Även våra första stapplande steg så dansar vi.
Det är det finaste. Det är en dans som tillslut ska vara helt i takt med hundra procent förtroende.
Håller på att övertala mamma att en liten helgkurs iallafall är väldigt bra, hon gillar sånt där man ska hitta sig själv
Jag vill, vill, vill!
Nu blev det mest att jag försökte dela med mig av min glädje, men det är så fiiint