Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag tycker det saknas en tråd där vi presenterar våra eventuella framsteg i bild. Det brukar vara så skoj att se hur alla...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
34 377
Senast: Immer
·
Hästhantering Vår ardennerfölis är 7 månader ungefär och jag haft nu haft henne sedan hon var 6 månader. Hon har från start visat tydligt att hon vill...
2
Svar
29
· Visningar
4 477
Ridning Har köpt mig ett fullblod på 5 år som gått på banan i 2½ år. Han är fransysk & utåt tåad fram. Tagits ur tävling för att han haft...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 772
Senast: Bowman
·
Hästhantering Skulle önska om nån lite pedagogiskt skulle kunna berätta hur ni brukar klippa era hästar. Alltså inte vilken typ av klippning utan just...
Svar
6
· Visningar
2 680
Senast: sweep
·
T
Träning Jag fick igår hem mitt nya föl som är 9 månader. Jag har sedan tidigare en valack på 8år och ett sto på 12år. jag släppte in fölet i...
2
Svar
31
· Visningar
4 680
Senast: Miloni
·
Ridning Ja, hur hittar man dom? Kottas borde väl ändå räknas tycker jag med hans (feta) bakgrund... Men när vet man t ex vart han dyker upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 991
Senast: Totola
·
E
Ridning Sist jag gick på ridskola var för ca 7 år sedan, sen dess jag ridit privat, medyttarhästar etc, men jag kommer inte ihåg hur man får...
Svar
4
· Visningar
1 900
Hästhantering Vår relativt nyinskaffade ponny har en del konstigheter för sej som vi aldrig sett hos några av våra hästar innan.Han blev importerad...
Svar
15
· Visningar
3 661
Senast: Gimlan
·
K
Ridning Hejsan! Jag skulle mer än gärna vilja ha hjälp med mitt problem! Joo det är så att under denna hösten har jag ridit 2 olika hästar som...
Svar
9
· Visningar
1 778
Senast: KiiiWiii
·
N
Träning Hej alla! Provar att skriva om mitt problem här för att se om någon känner igen sig i och kan hjälpa mig! Har ett sto på 5 år med...
Svar
19
· Visningar
1 946
Senast: noreen
·
Hästhantering Har försökt öva lite ledövningar etc med min unghingst på snart 8 månader. Inget überseriöst, mest lite i hagen där han går med sina...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 253
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Vet inte om inlägget hamnar i rätt kategori. Om det är fel så får en av de snälla moderatorerna flytta inlägget till rätt plats :) Nu...
2
Svar
21
· Visningar
11 559
Senast: gylle
·
T
Träning Hej där. Jag har en medryttarhäst, en arab, på arton år som jag rider en gång i veckan. Oftast så rider jag ut i skogen med henne på...
Svar
3
· Visningar
6 367
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Gah, håller på att bli tokig på min medryttarponny! Det har plötsligt blivit jättesvårt att kratsa hovarna på henne ordentligt, då hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 577
T
Ridning God afton. Kunde vara roligt att veta om jag är den ända som använder cordeo när jag får rida min häst? Hur lärta du din häst det...
Svar
2
· Visningar
1 308
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har börjat inse att vi har ett problem. Att stå uppbunden. Min grova (615kg) halvblodstant på 12år har kommit på att hon inte alls...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 619
Senast: kamomillo
·
Hästhantering Hur långt har ni kommit i hantering/utbildning mm? Min ardennervalack är nu ca 1,5 år Han är välhanterad såsom med borstning,verkning...
Svar
12
· Visningar
1 496
Senast: Worlds
·
M
Hästhantering Har en ridhäst och ett föl på 7 månader. Min fundering är nu hur jag på bästa sätt gör för att vänja av fölungen att vara själv i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: maddemupp
·
Hästhantering Det måste ju finnas tidigare trådar om detta men jag hittar ingen så jag postar en ny. "Min" häst, en 17-årig isisvalack, har på sista...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: Lona
·
  • Låst
Träning Nu blev det visst min tur att starta ny tråd... Häng på alla nya och gamla vänner:banana:. Kl Vet att man inte ska klaga på värmen...
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
68 240
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar