Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Finns egentligen på buke under ett annat namn men just nu skäms jag alldeles för mycket för att tillkännage vem jag är. Allt handlar om...
2
Svar
24
· Visningar
4 966
Senast: ptr
·
Ridning Är en tant på strax över femtio. Har ridit till och från större delen av livet, hoppade mycket som ung och tävlade en del. Dock har...
2
Svar
31
· Visningar
6 031
Senast: Cornelia
·
A
Hästhantering Jag ska få hem en ponny från norrland till skåne, där jag bor. Svärfar ska köra och det är en snäll och trevlig ponny att köra så inga...
2
Svar
21
· Visningar
7 154
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Jag har tre hästar, en tant, en unghäst och en ponny! Ponnyn låser fast de andra två i hagen mentalt så de andra inte går. Jag kan stå å...
Svar
3
· Visningar
2 356
Ridning En "vän" till mig rider lite sentt till vänster, samt får håll säger hon för att sadeln halkar alltid snett, vad kan det vara för fel då...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: Anubis
·
Ridning Tycker det e bra att dom försöker: https://www.travsport.se/nyheter/1.179282
Svar
5
· Visningar
1 313
Träning Jag har i hela mitt liv åkt häst, turridningar, kompisars hästar osv. För ca 2 år sedan bestämde jag mig för att jag ville lära mig rida...
Svar
6
· Visningar
1 725
Senast: Mussea
·
Hästhantering Hej! Tinkern som jag har på foder får klaustrofobi när mittväggen i transporten är i. Han har blivit körd utan och då är han helt okej...
Svar
5
· Visningar
1 660
Senast: alv1
·
Ridning Har problem med fjording.. När man är ute och rider så ligger hon på mycket i handen och om hon inte får som hon vill så gapar hon och...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Buck
·
K
Träning Någon som har tips på enkla NH övningar jag kan använda? Hästen kan, men inte jag x) Alltså vanliga övningar som är enkla att utföra...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
20 690
Senast: methol
·
I
Hästhantering Kanske jag redan har svaret (rädsla, okunskap och stress?). Oavsett tycker jag detta kan vara nyttigt att läsa och kanske fundera på. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 819
Senast: schelin_j
·
Ridning Hej, Har alltid varit en hoppryttare och älskat allt vad har med hoppning att göra. Skaffade min nuvarande häst för ca 11 år sedan för...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Minimys86
·
Hästhantering Jag behöver lite tips och råd...vi har en b-ponnyvalack f 95 som är ranghög och hingstig i hagen. Har ingen aning om när han blev...
Svar
1
· Visningar
1 090
Ridning Minns inte vilken tråd det var bara att den var här inne och att det egentligen inte hade med ämnet att göra så jag tänkte spinna vidare...
Svar
9
· Visningar
2 235
Senast: Kookaburra
·
  • Låst
Ridning *Moderator lånar Tigerfiskens inlägg* En gång i tiden startade Tigerfisken en tråd som snabbt blev till en allmän diskussion om...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
147 797
Senast: Immer
·
G
Hästhantering Hej, har ett fullblodssto född 03 som jag har lite problem med när det kommer till att åka transport. Att lasta och stå stilla i släpet...
Svar
15
· Visningar
2 096
Senast: Kalle_
·
Hästhantering Var längesen jag skrev här... Men söker lite feedback... Har en unghäst, import. Trevlig och fin, men lite bufflig och osäker. Inga...
Svar
14
· Visningar
1 637
Senast: Korven
·
Hästhantering Kan inte minnas att jag sett ston leka med varandra. Hur är det, är ston mindre lekfulla än valacker?
Svar
13
· Visningar
1 950
H
Träning hejsan! Någon som har lust att ge lite synpunkter på mina funderingar? Jag har en korsning mellan halvblod och tinker, lite nordsvensk...
2
Svar
30
· Visningar
3 479
Senast: skuggi
·
Träning Jag har en f.d. galöpphäst född -05 och skulle behöva lite tips då jag inte har så mycket koll på detta då det inte riktigt var meningen...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: sophia93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp