Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning jag har fått ett hemskt stopp i min ridning, ingen motivation, inga mål som jag känner att jag kan klara och allt skjuts upp. rider i...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Buck
·
Ridning Hej! Fick en fråga av en bekant idag och fann att jag själv inte hade något vettigt svar. Sunt förnuft och saker jag på rak arm kunde...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: gicageli
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt stort problem med min häst då hon inte alls vill ridas ut. Ibland kan det gå ifall hon är på riktigt bra humör...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: Bullet
·
K
Ridning Jag kan skritta hästar på tygeln (oftast) men hur ska jag göra för att hålla kvar det i traven och galoppen? :laugh:
Svar
18
· Visningar
2 091
Senast: KiiiWiii
·
M
Ridning Hur gör jag smidigast när jag skall bytta framvalv på ST Española? den sitter ju stenhårt fast. hur gör ni.
Svar
2
· Visningar
919
Senast: fjordtokan
·
Ridning Läste om boken Activate Your Horse's Core i senaste numret av Equilibris. Tyckte det lät intressant. Någon som har läst boken och vet...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: Lager
·
J
Träning Det pratas mycket om att rida hästen i rätt form. Jag har ridit under ca 3 års tid men TYVÄRR kostade inte min mor på sig att låta mig...
2
Svar
39
· Visningar
6 295
Träning Hej alla bukare:) hoppas att jag satt tråden rätt nu annars får någon flytta den rätt;). Vet att det redan finns många...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: StinaMolina
·
Träning Hur får man en häst på tygeln och vad innebär det? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 877
Senast: lovstedt
·
  • Låst
Träning Äsch, vad typiskt att tråden låstes precis när jag ställt en fundersam fråga. Men då kommer den här igen då! :D När vi nu ändå är...
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
90 146
Senast: IngelaH
·
Träning Hej. äntligen är min häst dräktig. Konstaterad på 22 dygnet. Hela sommaren har det strulat men nu tog hon sig i sista minuten. Blev lite...
Svar
12
· Visningar
9 475
Senast: Brita
·
Ridning Nu har snön kommit så det är hög tid att låta hästarna börja snöpulsa igen, snön räcker just nu kring knähöjd på hästarna, något djupare...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Piraja
·
Ridning Finns här någon som har fixat en svanskappa till en ST Española? Hur i såna fall? Jag är helkär i min och den ligger som gjuten på nya...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: Lella
·
Träning Hej! Finns det några tips på hur man får hästen att gå bättre mellan skänkel o hand? Har lite problem m detta. Vad gör man för fel om...
Svar
7
· Visningar
4 684
Senast: cc_401
·
F
Träning Hejsan, är det okey att rida med en tappad sko? Har frågat flera av mina gamla tränare och alla säger att det är okey. Men igår efter...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 803
Senast: mackan
·
C
Ridning Blev inspirerad av en annan tråd ang. vad man är rädd för på hästryggen.. Och nu vill jag veta vad ni på bukefalos varit med om för...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
19 087
Senast: safina
·
K
Träning Hejsan hoppsan! Jag har ridit i 3 1/2 år nu och jag undrar hur mycket borde jag kunna? alltså hur duktigt bör jag vara när jag ridit...
Svar
13
· Visningar
1 621
·
S
Hästhantering Hej, jag har en medryttarhäst som är rätt så het. Hon älskar att galoppera.. FORT. Det kan bli ett problem eftersom hon bara vill...
Svar
15
· Visningar
1 979
·
Hästhantering alternativt tömkörning (som jag är usel på) vad är lämpligt att börja med för övningar?
Svar
5
· Visningar
1 508
Senast: Elina8
·
Hästhantering mina hästar står i uteboxar med 2 delade dörrar. kan alltså stänga in dom helt. tänkte att låta ljuset vara tänd och stänga dom övre...
Svar
14
· Visningar
1 908
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka