Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu är det dags att langa fram era bästa förslag på varierad ridning och varierade aktiviteter från marken som man kan göra för att hålla...
Svar
5
· Visningar
1 252
Senast: mooona
·
H
Hästhantering Rider en fd. travare och har fått tips om att rida i stora cirklar då han ofta är väldigt tressig och vill rusa rätt fram. Ju mer jag...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: Cocos
·
Ridning Jag håller på att sätta igång min häst efter hennes mammaledighet. Jag har börjat tömköra henne för att få omväxling. Funkar fint även...
2
Svar
26
· Visningar
3 294
Senast: ptr
·
A
Träning Hej Har en ponny som har tendens att gå alldeles för mycket på bogarna.Hon har för låg hållning.Så nu undrar jag,finns det,och vad...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: supersara
·
Träning När hästen smaskar o tuggar på bettet medan ni rider o är "grisig" runt munnen efter ridturen, hur tolkar ni det?
Svar
4
· Visningar
1 720
Senast: Immer
·
Hästhantering Tänkte be er lite om råd. Jag har nyligen köpt två små hingstar på ca 7 mån. De är uppfödda och har alltid gått tillsammans och trots...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Worlds
·
F
  • Låst
Ridning Vet att det finns många trådar om detta men hittar direkt inget svar.. Jag är 161 cm lång och väger ca 60 kg .. Är jag för stor för en...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: IngelaH
·
Ridning Hallå där ute! Här sitter jag, lite ensam, lite fundersam, kvällen innan julafton.. Risk för att detta blir lite långt, men tacksam om...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: siimone
·
Ridning Hej! Jag tycker det saknas en tråd där vi presenterar våra eventuella framsteg i bild. Det brukar vara så skoj att se hur alla...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
34 377
Senast: Immer
·
Hästhantering Vår ardennerfölis är 7 månader ungefär och jag haft nu haft henne sedan hon var 6 månader. Hon har från start visat tydligt att hon vill...
2
Svar
29
· Visningar
4 459
Ridning Har köpt mig ett fullblod på 5 år som gått på banan i 2½ år. Han är fransysk & utåt tåad fram. Tagits ur tävling för att han haft...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 754
Senast: Bowman
·
Hästhantering Skulle önska om nån lite pedagogiskt skulle kunna berätta hur ni brukar klippa era hästar. Alltså inte vilken typ av klippning utan just...
Svar
6
· Visningar
2 668
Senast: sweep
·
T
Träning Jag fick igår hem mitt nya föl som är 9 månader. Jag har sedan tidigare en valack på 8år och ett sto på 12år. jag släppte in fölet i...
2
Svar
31
· Visningar
4 677
Senast: Miloni
·
Ridning Ja, hur hittar man dom? Kottas borde väl ändå räknas tycker jag med hans (feta) bakgrund... Men när vet man t ex vart han dyker upp...
2
Svar
29
· Visningar
4 987
Senast: Totola
·
E
Ridning Sist jag gick på ridskola var för ca 7 år sedan, sen dess jag ridit privat, medyttarhästar etc, men jag kommer inte ihåg hur man får...
Svar
4
· Visningar
1 886
Hästhantering Vår relativt nyinskaffade ponny har en del konstigheter för sej som vi aldrig sett hos några av våra hästar innan.Han blev importerad...
Svar
15
· Visningar
3 661
Senast: Gimlan
·
K
Ridning Hejsan! Jag skulle mer än gärna vilja ha hjälp med mitt problem! Joo det är så att under denna hösten har jag ridit 2 olika hästar som...
Svar
9
· Visningar
1 777
Senast: KiiiWiii
·
N
Träning Hej alla! Provar att skriva om mitt problem här för att se om någon känner igen sig i och kan hjälpa mig! Har ett sto på 5 år med...
Svar
19
· Visningar
1 945
Senast: noreen
·
Hästhantering Har försökt öva lite ledövningar etc med min unghingst på snart 8 månader. Inget überseriöst, mest lite i hagen där han går med sina...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 247
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Vet inte om inlägget hamnar i rätt kategori. Om det är fel så får en av de snälla moderatorerna flytta inlägget till rätt plats :) Nu...
2
Svar
21
· Visningar
11 467
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp