Sv: 07rnas tråd del 9
Hej alla
Länge sen jag var inne här och sa nåt om min 07:a, Rocket
...det har dock sin förklaring. Vi flyttade, som någon kanske minns, från Småland 2009 till Västernorrland. Tanken var då att komma igång med träningen och utbildningen mer med Rocket som då var 2,5. Sadelvand och sutten på blev han under vintern. Sen kom en vinter modell tuff...mycket jobb...jakt på ny gård. I juli 2010 fann vi gården och vi flyttade. Hästarna fick då gå på bete tills flytten var klar och vi hade fått upp hagen på nya gården. 1 månad innan flytten fick jag nytt jobb och övertiderna las på varandra. Hästarna blev stående. Vintern kom och den var ännu tjurigare än den första och vi hade snödjup på 150 cm...ingen träning av några hästar blev möjligt då transporten var trasig.
I våras började jag åter jobba med min nu 4-åriga unghäst...funkade med sadel och jobbet från marken. Red lite lätt några ggr under semestern. Började bygga stallet...höskörd...stallbygge...sadeljakt...övertid på jobbet...stallbygge...jisses...det tog hela hösten och en bit in på vintern. Mörker och snö...nåja, sent omsider kom vi igång igen och nu har jag äntligen ridit Rocket ordentligt. Vi ligger lite efter de flesta här men det ser lovande ut. Han är en arbetsvillig kille och förvånansvärt stabil. Nu är han 5 år
...
Planen är att fortsätta ridningen så han blir ännu starkare, han är definitivt inte omusklad då han rört sig mycket i hagen, longerats, fått följa med som handhäst under december när jag satte igång min 04:a. Glädjande nog passar de sadlar jag köpt så det är inget hinder längre det heller
. Vi ska på lite clinics under våren så vi kör med muskeluppbyggnad just nu. Känns riktigt bra att äntligen vara på gång
Här kommer en bild från i höstas