Bildtråd2011

Sv: Bildtråd2011

Ja hon är ju ingen hopphäst precis, men det är verkligen nyttigt för henne. Försöker få till de här hopptillfällena oftare, men det är svårt. Jag rider ju oftast för förmiddagar då jag är ensam hemma och jag hoppar inte när jag är själv (vis av erfarenhet)
Kan väl vara bra att visa att AR-ryttare inte enbart sitter och harvar på dressyrbanan. Det finns ju vissa som tror det;)

Haha...

nej, det gör vi verkligen inte. Jag tex går ut och betar med min i snöre och sen parkerar jag henne i boxen, därifrån hon kan gå ut till sin hage (som är halva storleken av boxen). Imorgon (eller ikväll?) ska jag byta bandage, men annars gör vi inte så mycket mer..

När häst är igång blir det hoppträning 1 gång/vecka, dressyrträning varannan vecka och en massa skogsritter.. Min tränare kräver av oss elever att vi rider minst 5 pass dressyr mellan lektionerna- förstår inte hur jag ska få in det??

/Lavinia, som snart ska åka ner och gå ut och gå igen.
 
Sv: Bildtråd2011

Kan du inte klämma in dressyr på uteritterna då så du får ihop kanske ett dressyrpass per tre uteritter i jämförelse? :)
När hästen är fräsch, såklart!
 
Sv: Bildtråd2011

Gud, så söt! Fan, nu vill jag ju ha en welsh cob också! Jag kan ju bara inte bli någon form av hästsamlare. Man ska ju hinna med allihop med! Det är stopp och belägg med två..
Men bedårande var den!
 
Sv: Bildtråd2011

Ja han är verkligen fin. Ska bli roligt att se dem längre fram. Han är bara "åkt på" tidigare så det är utbildning helt från början som gäller. (både på marken och i sadeln) Han har en utstrålning som vibrerar.
 
Sv: Bildtråd2011

Kan väl vara bra att visa att AR-ryttare inte enbart sitter och harvar på dressyrbanan. Det finns ju vissa som tror det;)

Det går även bra att träna på fälttävlansbanan :D

32744730.jpg


Fler

Vet för övrigt en elitryttare inom fälttävlan som kombinerar med AR-inspirerad träning
 
Sv: Bildtråd2011

Visst är det roligt när ryttare hittar en kombination som ger bra resultat!! Vet både westerntävlingsryttare och dressyrtävlande ryttare som tränar för AR-tränare och får bättre resultat. Härlig bild förresten!!
 
Sv: Bildtråd2011

Kan du inte klämma in dressyr på uteritterna då så du får ihop kanske ett dressyrpass per tre uteritter i jämförelse? :)
När hästen är fräsch, såklart!

hahaha!!!

I ett av mina långsiktiga mål står att "kunna rida häst korrekt även utanför sandlådan". Vi är inte riktigt där än, hon gillar mest fullt ös medvetslös i skogen och anser att skänklar betyder antingen galopp eller möjligtvis "nu kör vi matte, håll i deeeej!!!!".

Jag gissar att det blir ännu värre när hon haft boxvila i 4 veckor (eller vad det nu blir innan såret är läkt).

Självklart när häst är fräsch igen:).. Inte läge för nåt jobb alls just nu:).. Om inte beta är jobb förstås???

/Lavinia
 
Sv: Bildtråd2011

Ja det är en Billy Allen, westernstång, men dubbla tyglar. Har gummityglar på det tränset och det regnade lite när vi började.
 
Sv: Bildtråd2011

Beta är inte så bra jobb för det tränar käkmusklerna, nackmuskulatur och kulmage, inte så användbart i ridningen! :rofl:

Men "vila sig i form" kan om inte annat göra dom lite mer avspända så för mig har det fungerat ibland under korta perioder! ;)

Förstår hur det är, kan vara svårt att fokusera ute, så är det för mig också än så länge. Men lägger man in pyttelite i taget med jämna mellanrum brukar det ju bli bättre till slut! :) Hellre än att inte göra ett jota ute och så blir det en jätteomställning när man ridit ute väldigt mycket och ska in på ridbanan och träna.
 
Sv: Bildtråd2011

Haha..

Fast oftast är det inga problem alls på ridbanan. Där vet hon vad som gäller. Jag vågar gissa på att det kommer gå rätt snabbt när jag väl får igång henne och hon inte har ont längre.. Inte för att hon anser att hon har ont nu.. Hon är såå vimsig och skriker efter mej när jag kommer till stallet "mata mej, gör nåt med mej, jag har trååååkigt". Efter 4 veckors boxvila(vilket vi fick order om idag!) kommer nog beta räknas som jobb:laugh:

/Lavinia som skulle vilja rida idag.
 
Sv: Bildtråd2011

Fin hoppteknik din häst har :p ;)...

Vad är det för ras? Ser iberisk ut :).

Hon är en lusitano på 5 år.

Ja visst har hon :p Här är ett par bilder med lite mer "hopp". Någon hopphäst lär hon aldrig bli, men vi tycker det är kul att skutta lite då och då som omväxling : )

32488788.jpg


32488791.jpg


32670335.jpg


32670334.jpg



Sorry för OT. Vi får se det som bilder på några konstiga levader istället :angel: :rofl:
 
Sv: Bildtråd2011

*KL*

Några fler bilder på min kille som visats tidigare i tråden av annan användare.

btv3.jpg

Först en bild på en ohyffsad och speedad herre.

Sen kommer två ridbilder och jag inser att det verkligen är dags att ta tag i att lära mig rida. Tror som jag sa i snacktråden att den här killen kommer att lära mig massor.

btv2.jpg


btv1.jpg


Får uppdatera framöver och se om det gått framåt för oss :)
 
Sv: Bildtråd2011

Känns ju alltid värre också när man har en oskolad häst som hittar alla luckor i ens ridning så att säga, behöver mycket hjälp! Du har en jättefin häst! Grymt söt! :d
 
Sv: Bildtråd2011

*kl*

Jag skrev från början att jag skulle visa bilder på en av våra så nu 100 år senare har jag kunnat koppla in jobbets scanner till min laptop.

fullblodsfjording sto , pappa fullblod mamma fjording :)

307724_10150348443076797_620031796_7854645_251837495_n.jpg


298010_10150348432801797_620031796_7854567_1257394691_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 881
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp