Bildtråd2011

Sv: Bildtråd2011

Både jag och Herr&Fröken Häst älskar Ecuyern! Mjuk och bekväm men stadig samtidigt som den tillåter bättre kommunikation mellan mig och hästen.
 
Sv: Bildtråd2011

Vad fin hon är, kul med "ny" häst! :) Vilket snyggt träns hon har på sista bilden! :love:


Totti: Vad duktigt av dom! Kul det där hur mycket det kan skilja i styrkor/svagheter när en ny ryttare rider.
Jag är ju rätt säker på att min häst inte har "problem" med vänstergaloppen egentligen, men än så länge har jag svårare att fatta i det varvet. Måste hitta sitsen bättre liksom. (otippat... :angel: )
 
Sv: Bildtråd2011

Din stång, är et renässansen?

Letar ny stång men tycke alla dom akademiska är så fruktansvärt fula.

Har portugisisk nu men den rostar på skänklarna vilket inte är så snyggt :(
 
Sv: Bildtråd2011

Hej!

Ser ju jättefin ut! Inte ofta man ser en frieser lång och låg direkt:-)

/Lavinia , som inte har några nya bilder just nu..
 
Sv: Bildtråd2011

ja det va bra gjort av henne. Jag frågade hur hon egentligen bar sig åt :D, men det visste hon inte.... så det är väl bara å inse att tant själv är stel å sne i ena halvan....Vissa dar får jag också till fina fattningar, men inte så ofta som jag önskat. Hur går det för dig och din pålle då?
 
Sv: Bildtråd2011

Vi har börjat träna lite i vatten också :love:

bild1.jpg

bild12.jpg

DSC010021.jpg

DSC009881.jpg


På söndag så är det C.D kurs, ska se om det går att ta lite bilder då! Tyvärr får jag inte till inställningarna på kameran inne, så jag får väl se om vi fastnar övh
 
Sv: Bildtråd2011

Jag har Renaissance-bettet och det ser ut sådär! :) Skitsnyggt är det!
Dock måste jag säga att jag är liite besviken på hållbarheten i färgen (mässing) som började blekna ganska snabbt bara av vatten, desto mer av diskmedel+vatten, så jag vågar knappt putsa det. Med tanke på priset. Kunde även ha önskat lite mer tyngd, det är lite lättare än andra stänger jag provat. I övrigt tycker jag det är kanon, hästen trivs med det, och riktigt snyggt! :)
 
Sv: Bildtråd2011

Tack.
Jag vill ha ett blankt, kör med svart & "silver" då det passar alla hästarna.
Tanken är min 1 åriga halvblodshingst egenuppfödda som är fux, ska bli nya stjärnan.

Bettet är som sagt väldigt dyrt, men det är ingenting som slits ut. Men föredrar själv lite mer tyngd.
Är jättenöjd med portugsiska unhäststången men det är numera så fult efter några års användning, stora rostblaggor på skänklarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd2011

Totti: jag svarar dig i snacktråden, tråkigt att förstöra bildtråden med mitt halvlånga inlägg! :)
 
Sv: Bildtråd2011

[QUOTEÄr jättenöjd med portugsiska unhäststången men det är numera så fult efter några års användning, stora rostblaggor på skänklarna.[/QUOTE]
Ta lite Svinto och gnugga stången med och avsluta med att smörja in hela stången i olivolja så har du en fin stång igen.
 
Sv: Bildtråd2011

[QUOTEÄr jättenöjd med portugsiska unhäststången men det är numera så fult efter några års användning, stora rostblaggor på skänklarna.
Ta lite Svinto och gnugga stången med och avsluta med att smörja in hela stången i olivolja så har du en fin stång igen.[/QUOTE]


Har provat & även smörjt in i oja & brännt stången i ugnen när jag fått bort eländet.
Men det kommer bara tillbaka igen trots jag torkar av den med en fuktig trasa efter användning & sen en torr.
Nu är det så illa jag överväger köra eländet med en vinkelslip
 
Sv: Bildtråd2011

KL

Totti: Det är en ultraflexbom med inställbart framvalv.
Totola: Tack, ja det är jätteroligt. Visst är det :love:
Spirit: Ja, det är Renaissance-stången. Har bara haft den i hästens mun ett par gånger, så vet tyvärr inte hur kvalitén är.
Lavinia: Tack! Som sagt hon har svårt för det och krullar sig gärna, men viljan finns där även om hon har mycket emot sig!

Jag och Leia förra året, här var hon riden 3-4 månader.

DSC_0009kopiera.jpg

DSC_0621kopiera.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

Oj då. Ja då vet jag inte vad man ska göra. Jag smörjer in mina en gång om året med olja (utan ugn) och de håller sig fina. Kan du inte ringa återförsäljaren och fråga om det finns något tips?
 
Sv: Bildtråd2011

Petar igång tråden lite igen...

Jag fick rida min grannes 25 åriga travare, en otroligt känslig och trevlig herre.
Det var rätt kul att rida på en så "smal" och lätt herre för en gångs skull ;)

JagredTrtter.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

Min syster och min systerdotter är på besök, så för en gångs skull har jag någon som kan fota när jag rider, annars är det jämt jag som står bakom kameran. Av någon anledning blev de flesta bilderna i vänster varv, fast att höger varv egentligen är vårt lättaste.

jerry-1.jpg



jerry5-1.jpg



jerry4-1.jpg



jerry3-1.jpg



jerry2-1.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 881
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 128
Senast: Badger
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 498
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp