Jag behöver en hobby!

Gå en teaterkurs. Är jättekul och utvecklande på alla sätt. Det måste inte vara inriktat på föreställning om man tycker det är obekvämt utan man kan t.ex. lära sig olika stilar och tekniker från olika dramatiker. Jag har hållit på en del med teater och det ger många härliga kontakter och så får man utmana sig själv lite. Studieförbund brukar ha kurser terminsvis så man måste inte binda upp sig längre perioder utan man kan ta det som ett sätt att testa om det är något man gillar.
 
Gå en teaterkurs. Är jättekul och utvecklande på alla sätt. Det måste inte vara inriktat på föreställning om man tycker det är obekvämt utan man kan t.ex. lära sig olika stilar och tekniker från olika dramatiker. Jag har hållit på en del med teater och det ger många härliga kontakter och så får man utmana sig själv lite. Studieförbund brukar ha kurser terminsvis så man måste inte binda upp sig längre perioder utan man kan ta det som ett sätt att testa om det är något man gillar.

Skriver under på detta. Väldigt mycket både personlig och kroppslig utveckling. I Malmö finns Malmö Amatörteaterforum (Maf) som anordnar en drös kurser, både traditionell manusbaserad teater och improvisationsteater. Även Folkuniversitetet har bra kurser på nybörjarnivå.

Som nybiten nörd så vurmar jag lite extra för impron. Den kan tyckas läskigare men jag upplever att klimatet är mildare, det är mer frihet och lek.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 147
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp