Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering Nu behöver jag verkligen hjälp! Jag har en isistjej som är för mej till synes omöjlig! Vi har nu testat allt jag kan komma på. Vi har...
2
Svar
37
· Visningar
3 678
Senast: willy
·
Hästhantering Har under en tid kliat mig i skallen ang denna "quick fix" teknik som en utövarna menar är rena mirakelkuren mot alla typer av problem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 841
Senast: Sammet
·
E
Hästhantering Jag tränar mycket löst med min häst , har gjort det i ungefär ett halvår men fortfarande går det inte bra ! Backa , stopp och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag har efter en olycka för över tio år sedan inte ridit en enda gång. Nu har jag för några veckor sedan fått möjlighet att rida en...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 220
Senast: Tazy
·
A
Ridning Har en häst som jag rider med barbackasadel, dvs att det går inte att hoppa upp med stigbygel utan måste ta hjälp av en sten, eller som...
Svar
13
· Visningar
1 807
Senast: Hæst
·
Träning Jag har börjat lära min dotter, som snart fyller 5år, att rida. Jag vill jätte gärna ha lite tips på vad jag kan hitta på för övningar...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Buck
·
Ridning Rider en jättehärlig kille på 6 år, lite trots och "valp" finns kvar i honom men överlag är han supergo. Vårat största problem...
Svar
1
· Visningar
1 714
Hästhantering Hej! Min häst har kraftigt sadeltvång. Dock bara när man rider (inte när man sadlar). Han har lugnat sig mycket och reagerar inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 424
R
Träning Hej! Har kollat runt här lite och många här verkar ha bra råd och tips. Så Jag har en häst som är 9 år, de senaste 2 åren har ha bara...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag hoppas att någon vill ge mig lite tips på hur ni gör när ni lastar ensamma på ett tryggt och lugnt sätt. Jag har bättre ridterräng...
2
Svar
31
· Visningar
5 943
Hästhantering Ja, vad tycker ni? är det okej att pussa hästen mitt på mulen? Alltid mysigt med lite gos eller undergivet beetende?
2
Svar
27
· Visningar
5 136
Senast: Mia_R
·
Träning Hej allahopa nu har jag och min medryttarhäst ett problem igen:crazy:. Jo när vi rider ut så är han jättepigg och vill inte lyssna på...
Svar
6
· Visningar
902
J
Hästhantering För lite mer än en månad sedan fick jag hem ett varmblod som jag ska omskola till ridhäst, Han är 6 år men lungn för det mesta och är...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Nu kommer jag igen med en fundering. Vet inte om det är rätt ställe att diskutera saken på, men om inte, så får någon vänlig själ flytta...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 113
Senast: grimman
·
Ridning Klassisk Ridkonst Klassisk Dressyr Klassisk Ridning Då tänker jag kanske främst på om det är någon bestämd som myntat någon av...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: Ponnytant
·
L
Hästhantering Någon som vet om det finns någon film som "lär" ut tricktraining vill lära mina hästar mer har en häst som kan tacka och en som snart...
Svar
7
· Visningar
1 507
Senast: linn_westy
·
S
Hästhantering Hej ! Jag har en Värmlandsvagn 98:a enkelaxlad ( mörkinvändigt) Min häst gick inte in i den när jag tränade första gången (...
Svar
17
· Visningar
1 659
Senast: Sofia98
·
Ridning Ett mega energipaket som går på enbart hösilage. Fattar inte vad jag ska göra..hjälp...
Svar
12
· Visningar
1 691
Senast: Miloni
·
S
  • Låst
Träning Har ni en -09 som ni börjat med? Vad gör ni? Hur går det? Vilka mål har ni med hästen? Gärna lite stam och storlek också hade varit...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag har precis fått hem min d-ponny som är en 10 årig irländare som tävlat t.o.m msv. Han är verkligen supersnäll och var det när...
2
Svar
23
· Visningar
2 702
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar