Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag var och tittade på en lektion i centrerad ridning idag. Har tidigare lagt märke till att de som rider för den här instruktören inte...
2
Svar
32
· Visningar
4 026
Senast: malinsky
·
Ridning Hej! Någon som vet några bra ridvägar ute vid sudbyholm i eskilstuna?? Inte travbanan! tänkte mer ridvägar för skogsmulle ridning. Någon...
Svar
3
· Visningar
1 380
Senast: Pellan87
·
I
Ridning Hej, det är så här att jag blev medryttare på en häst i slutet av augusti och är där två dagar i veckan då jag rider, mockar gör...
Svar
3
· Visningar
1 636
Senast: Araminta
·
Ridning Jag har börjat kolla på hästar, för ev. köp i vår. Jag är en ryttare som föredrar långa uteritter i skogen (i alla gångarter) och...
2
Svar
36
· Visningar
4 035
Senast: Denzil
·
Hästhantering Känner mig lite dum som frågar, men under åren så har jag glömt bort en viktig del av lastningen! Dvs, när hästen står inne i...
Svar
6
· Visningar
1 235
Träning Jag har ridit min fjording på pessoabett nu ett par veckor och man ska ju inte rida på ett sådant för länge så det börjar bli dags att...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Ninis
·
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 880
Senast: lady_mike
·
I
Träning Skulle ni ta emot ett sto på foder om ni hade en egen valack som gärna ställer upp när ett sto brunstar? Kan han skada henne? Brukar de...
2
Svar
31
· Visningar
5 322
Senast: Mynta2
·
Hästhantering Ja, det är precis så illa som det låter! Mitt 4-åriga sto är just nu inne i en grym trotsperiod! Hon testar gränser, brunstar, tappar...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Docka
·
Hästhantering har en fundering jag hoppas någon kunnig människa kan hjälpa mig med. har haft många föl men aldrig varit i denna sits tidigare, mitt...
Svar
8
· Visningar
2 696
Träning De allra flesta här har väl träffat på hästar som någon gång gäspar i början av ett träningspass? Nu till mina funderingar. Det sägs...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 021
Senast: Totola
·
Träning Jag rider en lite smått omusklad storhäst som gärna inte vill ta högergaloppen! I början av ridpasset tar han även kortare steg med...
Svar
2
· Visningar
1 522
Senast: gucci
·
Y
Hästhantering Rider en häst som ibland vägrar gå förbi vissa saker som tex andra djur, blir "rädd" och "tittig" backar, bockar, skenar.. HUR löser jag...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: Scarry
·
Träning Hej. Har nyligen 3 veckor sedan köpt ett ungsto 4 år gammalt till min dotter på 11½ år. Hon reds in i våras o sen vilat. Inte mycket...
Svar
17
· Visningar
2 559
S
Träning Vill inte bli sågad nu. Men undrar om man kan rida med bett OCH hackamore första gångerna? För att se så det verkligen funkar med...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: Buck
·
Träning Min dotters D-ponny har svårt att behålla galoppen på böjt spår, han spänner sig i halsen och stretar och skakar på huvudet. Har kollat...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en vän vars dotter jag håller på att drilla i ridkonstens alla svårigheter! Dottern är 17 år och hade bara åkt häst ett par...
Svar
8
· Visningar
2 983
Hästhantering Håller på att göra en Horsentality profil på min unghäst men är hopplös på engelska. hjälp lite där jag kört fast. vad betyder 1...
Svar
11
· Visningar
1 515
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hörde av en kompis att det är lag på att stalla in hästarna den 15oktober om man inte har vindskydd el ligghall i sommarhagen? jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 348
Senast: Arwen
·
C
Träning Jag har nyss köpt en 5årig D-ponny.. som går mig verkligen på nerverna! han lyssnar inte på mig, han biter och naffsas.. idag sparkade...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka